Ervaring met drijfbadpakjes (floatsuits)

Discussion in 'Verzorging' started by Tinusje, Jun 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Is hier iemand die ervaring heeft met de zogenaamde floatsuits, bijvoorbeeld deze: Floatsuits (badpakken met drijvers) Ik vind het namelijk wel een veilig idee dat mijn dochter op vakantie geen enge ongelukken in het water kan krijgen. Uiteraard houd ik haar goed in de gaten, maar ze is 2 en ik ben als de dood dat ze in een onbewaakt ogenblik wegrent en het water in springt (het is een enorme waterrat en absoluut niet bang). De floatsuits lijken me fijner zitten dan dat ze continu haar bandjes omheeft. Of zal ik kiezen voor een zwemvestje (ook op de site te vinden). Ik ben enorm aan het twijfelen..

Alvast bedankt!

2. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter heeft deze: Swimsafe | Home
    Maar of hij ook het hoofd boven water houdt kan ik je helaas niet vertellen want de laatste keer toen we gingen zwemmen en ze had dat pakje voor het eerst aan durfde ze ineens totaal niet in het diepe water.

3. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    bandjes zitten misschien minder lekker maar ze zijn wel veiliger,
    het hoodje blijft beter boven water...
    met dit badpakje kan ze alsnog vorover kantelen en ligt ze dus met haar gezicht in het water..

maar je kan je kindje nooit alleen laten in het water, echt een ongelukje zit echt in een heeel klein laagje water....
    (ik ben zwemjuf...)

4. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Hier sluit ik me bij aan, heb de safe to swim gekocht voor Teun maar nee de drijvers waren geen succes, kwamen tegen zijn kin en hij kieperde om, hebben die eruit gehaald en gebruiken nu het pakje tegen de zon factor 50 en dan gaan gewoon zijn zwemvleugels om...

5. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    dochter heeft hier zon drijfbadpakje.. en dat gaat prima.. zwembandjes om de armen en verder laat ik haar natuurlijk niet alleen.. ik vind ze fijner, dan zon grote zwemband om haar heen.

6. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Bedankt voor de reacties! Uiteraard laat ik haar niet alleen, maar ik kan maar beter heel goed voorbereid zijn, want een ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje.

Ik heb nog even verder gekeken en ik denk dat ik het in het water gewoon bij vleugeltjes houd, maar dat ze, zodra ze uit het water komt, een zwemvestje aan krijgt.

Wat safe to swim betreft; volgens mij worden die meer gebruikt bij het leren zwemmen dan dat ze ervoor gemaakt zijn om rechtop te drijven. Die andere zijn er meer voor om rechtop te blijven drijven.

7. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    klopt helemaal!
    er zijn zwembaden waar ze ze gebruiken voor de zwemles.

(in mijn ogen niet goed omdat ik vind dat kinderen eerst ZELF moeten kunnen drijven voor ze leremn zwemmen en niet met zo'n pakje aan... maar goed....;))

veel plezier op vakantie!

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier was het ook geen succes, ten eerste bleven z eniet goed drijven maar toen de jongste met haar koppie (is een echte watterat en houdt van duiken) in het water terecht kwam, kwam ze er zelf niet meer uit. Het pak drijfde, en werkte enorm tegen om terug te draaien. Persoonlijk vin dik ze levens gevaarlijk!

9. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Jeetje :$

Dan houd ik me bij mijn laatste plan: tijdens het zwemmen vleugeltjes en uit het water een zwemvestje aan voor de zekerheid.

Dank jullie wel!

10. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland

Idd, toevallig hebben we zo'n zwempak geprobeerd vorige week. Julen moest er niks van hebben want die drijvers zaten tegen zijn kin en zonder vleugeltjes was t levensgevaarlijk..Dus dat pakje gaat weer snel terug naar degene van wie we t geleend hebben..

Share This Page