dagjes weg! kindje blijft niet bij ons

Discussie in 'Verzorging' gestart door music4life, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. music4life

music4life Niet meer actief

ik denk dat dit een veelvoorkomend probleem is
    mn man en ik hebben allebei vakantie en willen veel ondernemen dierentuin enz enz,,waar het erg druk kan worden....

onze dochter kan niet een hele ochtend in de buggy dan word het huilen geblazen zeker als ze iets intressants ziet,, wat voor oplossing is hiervoor

een polsbandje en zon tuigje heb ik al zien staan,maar zijn er nog andere oplossingen?!

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Handje vasthouden? Ze mogen van mij best los lopen, maar als ze er vandoor gaan, moeten ze meteen hand vasthouden, dan maar schreeuwen, gaat vanzelf weer over..

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Gewoon laten lopen... zeker als je met zn 2 bent. 1 lopen met de buggy en 1 met het kind.

Verder moeten ze ook leren dat ze afentoe een hand moeten geven. Beetje drama hoort er gewoon bij afentoe.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Onze dame wil absoluut geen hand vast houden, dan laat ze zich soms over de grond heen slepen ;)
    Ik ben geen voorstander van aldoor in de buggy als ze goed kunnen lopen.
    Dus heb laatst toch maar een polsbandje gekocht, en het werkt super!
    Kreeg er veel positieve reactie's op, vooral van moeders die het handig vonden.

5. Alita

Alita Niet meer actief

leren aan de hand lopen en eventueel wat zelfstandig lopen...
    Zeker als er straks een kleintje bijkomt eventueel....

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    idd op die leeftijd heb ik een dikke maand strijd gehad met mn dochter maar de aanhouder wint.
    Handje vasthouden als mama dat zegt (bij oversteken, drukke stukken enz) Zij liet zich ook op de grond vallen, krijsen, tieren stampen enz maar nu! Een engeltje, echt waar. Gewoon consequent zijn en volhouden

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ja ik denk ook dat dat het is.
    Maar tja als je nog in die fase zit, en ze nog niet luistert, dan is zo'n polsbandje verrekte handig.

8. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    dan zeker, een dagje uit is niet het moment om te gaan oefenen hahah ik verzeker je dat t dan geen ontspannen dagje wordt :D

9. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wij passen het tempo aan aan de kleine. Als ze ergens wil kijken of wil blijven staan dan is dat prima
    (al heb ik makkelijk praten want Roos is graag bij ons in de buurt)

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Onze oudste mocht vanaf ca 20 maanden (toen hij goed kon lopen) naast mij lopen en de buggy vasthouden. Als hij dat niet deed, zette ik hem er in, met de riempjes vast. Dat vond hij nog veel erger, dus binnen notime had ie het door. En nu loopt hij nog altijd keurig netjes naast me, als ik dat zeg. Ik moet wel zeggen dat we dat eerst allemaal geoefend hebben op plaatsen zonder auto's, zodat als hij toch niet luisterde er geen gevaar was.

De jongste dragen wij meestal als we dagjes weg zijn in een Manduca. Hij is 15 maanden en snapt nog helemaal niks ervan om handjes vast te houden en mee te lopen. Hij vindt het ook heerlijk om zo hoog te zitten, alles goed te kunnen zien en lekker dichtbij mama.

Deel Deze Pagina