hoi, ik zit er over te denken om me auto weg te doen, gebruik hem bijna niet dus kost hij meer.... mss dat ik dan een fietskar wil aanschaffen voor 1 kind, maar tot welke leeftijd kunnen ze eigenlijk lekker in een fietskar zitten? Teun word eind van het jaar 4... groetjes en bedankt voor het antwoord
Heel erg afhankelijk van de lengte van het kind. Mijn dochter is klein en past er wel tot haar 6de in schat ik terwijl oppas kind hier wel lang is en er met 4 nog weleens in zat voor de gezelligheid, maar comfortabel was het niet meer echt. Ik zou het niet meer doen en een fijne fiets kopen voor jezelf, stoeltje achterop voor Teun.
Ik heb ook geen auto en wel een fietskar maar ik gebruik hem nooit. Hij staat zelfs niet eens bij mij, hij staat bij mijn ouders in de schuur. Ik vind het veel makkelijker om mijn zoontje gewoon op de fiets te hebben. Ik denk dat kinderen er vrij lang in passen, dus wat dat betreft zou het wel kunnen. Tenminste de nichtjes van mijn ex-vriend paste er nog prima in en die waren toen 5 en 6.
Ik heb ook een fietskar voor Sven en ik vind het echt ideaal. Als het geen noodweer is pak ik liever de fiets dan de auto. Je voelt het bijna niet achter de fiets en Sven zit lekker droog en uit de wind. Hij vind het heerlijk! Maar ik heb geen idee of ik daar over 3 jaar nog zo over denk. Hij is geschikt tot 60 kg en er zit een bankje in voor 2 kindjes. Er zit trouwens wel een hoop verschil in het ene of het andere merk. Sommigen zijn erg klein terwijl die van ons (kidcar twister XL) best een behoorlijke kar is. Tot nu toe vind ik het echt een aanrader!
Ik zou als het alleen voor Teun is, lekker een achterzitje kopen, zo kun je ook gezellig met hem kletsen. Mijn dochter is nu bijna 5 en gaat binnenkort op haar eigen fiets naar school (ik ga mee hoor)dat is 15 minuten fietsen. Als je er ook boodschappen mee gaat doen, dan is het wel erg handig.