De oudste is nu 28 maanden en is 90 cm en 12 kg hij is maar 200 gram aangekomen in 6 maanden tijd, oke hij eet niet veel maar toch wel 6 boterhammen per dag, ook met pindakaas dus echt niet altijd gezond. Drinken water , melk en 1 beker flevosap vermengd met water. Ook 1 koekje per dag, en tussendoor aardbeien (enige fruit dat die wil.) Vorige x ging hij ook al van de grafiek af toen zijn we bloed gaan prikken omdat ik zelf ook schildklierpatient ben, alles was prima. Wat kan ik nog meer doen?
hier met 3 jaar 92,5 cm en 12 kg. komt geen gram aan. maar hij is ook een slechte eter en drinker. is hij al onder behandeling van een kinderarts? of diëtiste? wij hebben via de diëtiste nutri drink om te kijken of hij daarvan aankomt.
Het kan dat ze soms minder hard groeien en daarna een groeispurt. Hier was zoon met 2.5 jaar 91 cm en 12200. 4 maanden later 12600 en 92 cm. Echter weer 2 maanden verder ineens 13300 en 95 cm. Zo was hij nu in januari maar 500 gr bijgekomen in 10 maanden tijd. In juni opnieuw gemeten en gewogen en toen was hij in 5 maanden 1200 bijgekomen. Groeicurve bij hem schommelt enorm. Het is ook een slechte eter qua warme maaltijden. Brood eet hij goed, fruit redelijk. Wij geven vaker volle producten. Dus volle melk, chocomelk, roomboter, griekse yoghurt.
Hangt wsl van de curve af of je je zorgen moet maken. Hier met 28 maanden ook 90 cm en 12kg maar nu met, 3j8m 1.02m en 16kg, prima dus
Mijn dochter is net zo oud en ook echt een kleintje. Ze is 86 cm en net 11 kg. Is ten opzichte van de vorige meting ook nauwelijks aangekomen (denk amper een kilo). Omdat ze haar curve volgt is er geen reden tot zorg, en ze eet en drinkt prima gelukkig.
90 cm en 12 kilo is toch niet zo heel erg dun? Mijn oudste woog dat ook met die lengte. Ze is nu ruim een meter lang en 15 kilo. Nog steeds aan de lichtere kant maar zeker niet mager ofzo.
200 gram in een half jaar tijd is niet veel nee. Misschien meer volle producten aan hem geven en pasta. Misschien smoothie van aardbei, banaan en volle melk maken.
Hier een baby en andersom... Ze weegt 12 kilo bij 75 cm bij 9 maanden. Ik snap er niks van Ze krijgt 's ochtend een flesje, daarna ontbijt met een eitje en een snee brood, vers fruit, Turkse yoghurt, volop water en 's avonds verse groente en een flesje voor het slapengaan. Nooit vruchtensap, limonade of een koekje. Ze was in 6 weken tijd 750 gram aangekomen, voorheen gemiddeld een kilo per maand
Is heel normaal Je ziet vaak dat ze met 2 jaar allemaal een beetje meer naar elkaar toe trekken. Daarvoor kan het echt alle kanten op gaan. Zolang ze haar lijn volgt hoef je je geen zorgen te maken.
Hij buigt al sinds begin dit jaar vd curve af vandaar de bezorgdheid. Ben normaal heel makkelijk hoor en maak me niet zo snel druk maar dit is toch wel opmerkelijk. Drinken gaat ook gewoon prima. Krijgt ook geregeld bekers borstvoeding vd calorieeen maar helpt dus ook niet Volgende maand weer wegen en dan zal t ook een dietist worden denk ik? Kinderarts nee zijn we niet geweest.
Vind het niet zorgelijk klinken. Hij eet meer dan genoeg. Hier 2,5 jaar en nog geen 11 kg en 88 cm. In een jaar tijd amper 500 gram aangekomen maar ze doet t verder prima. Eet minimaal maar dat zal gewoon wel bij dr passen.
ik denk eerder dat je dan een verwijzing kinderarts krijgt en dat die gaat kijken of er andere redenen zijn voor het slechte aankomen. en dan evt diëtiste.
Ik vind het ook niet heel zorgelijk klinken. Wel opvallend. Dus ik zou het ook zeker in de gaten houden. Je gevoel daarin volgen, helemaal als je zegt dat je niet snel bezorgd bent. Dat weet jij het beste! 6 boterhammen per dag vind ik trouwens wel erg veel moet ik zeggen. Het avondeten dan? Hier beide geen grote babys bij de geboorte en daarna uitgegroeid tot dikke baby's. Ik gaf wat moest en zeker niets te veel. De jongste heeft aan flesvoeding wel wat meer dan gebruikelijk gehad wegens omstandigheden. Maar dat was maar af en toe en niet enorm veel meer. Vanaf 1 jaar at de oudste amper nog (voorheen alles!). Toen is hij dus erg veranderd qua bouw. Hij is nu met 3,5 jaar erg slank. Kleding kopen wordt ineens lastig nu. Hij weegt nu 15,5 en is 105 cm. Dochter heeft altijd prima gegeten en is nu met ruim 2 jaar 89 cm en 14 kg. Heel anders dus. Naast 1 a 2 boterhammen en misschien een beschuit, eten ze sochtends en smiddags fruit. Daarnaast mogen ze vaak een koekje, rozijntjes, soepstengel. En dan avond eten. Zoon eet nu weer sinds kort en nu is de regel dat als je niet eet, je geen toetje krijgt. Ze eten dus allebei...! Ik zou denken aan af en toe wat extra fruit, volle melk en yoghurt ipv zoveel boterhammen. Misschien ook letten op zijn energie voor spelen e.d. En als je je echt zorgen maakt dan zou ik zeker de huisarts oid bezoeken..!
Hij heeft gewoon de hele dag honger (ook geen middag eten geven geprobeerd maakt geen verschil.) Hij eet trouwens soms wel hoor van zijn avondeten en ook een bak volle kwark als toetje. Hij krijgt volle melk, hij houd dus gewoon honger na zoveel boterhammen. Moet er wel bij vermelden dat die de korsten niet eet
Ja korstjes... Wat is dat toch he..! Moet zeggen dat ze hier geen nieuwe boterham krijgen als de korstjes niet op zijn. Volle melk doe je dus al... Het hele dag honger ken ik ook wel trouwens. Maar soms twijfel ik of het wel echt honger is en niet gewoon drang aan eten oid. Lastig! Zoals ik al zei, je gevoel volgen. Bij twijfel kun je altijd een ha/ka bezoeken en een eventueel probleem uitsluiten!
Ja heb alles geprobeerd maar meneer is de laatste weken erg dwars en heb echt geen energie om overal tegenin te moeten gaan pfff Alles is een strijd tegenwoordig, hij eet in ieder geval iets denk ik dan. Maar die Korsten zijn wel dat gene wat goed vult.. Volgende maand weer wegen dan zien we wel... Oja hij krijgt ook nog een zakje knijpfruit in de middag.
Herkenbaar hoor die strijd aangaan met alles. Gewoon niet doen. Helemaal rondom eten niet. Hebben wij ook lange tijd niet gedaan hoor. En de korsten opeten doet de jongste ook lang niet altijd hoor. Leuke peuters...!
Op zich vind ik de lengte en het gewicht geen reden van zorg (mijn dochter van 2,5 is ook 90 cm en weegt 11,7kg, zij is het laatste half jaar ongeveer 400 gram aangekomen)...maar als hij van zijn curve afwijkt, dan is dàt wel een reden om te kijken of alles goed gaat. Strijd hebben we hier ook, hoort bij de leeftijd. Korsten worden hier heel soms opgegeten, maar meestal niet. Ik vind zes boterhammen op een dag echt veel voor een peuter, in mijn ogen eet hij alleen daarmee al niet te weinig. Alles wat hij er naast nog binnen krijgt is dus alleen maar 'nog meer'. Mijn dochter is geen grote eter, die eet 's ochtends een halve boterham, tussendoor fruit (dat eet ze goed), tussen de middag een halve of een hele boterham, tussendoor een koekje of rozijntjes ofzo of nog een keer fruit en met het avondeten meestal een paar hapjes en ik denk één keer per week gewoon redelijk goed.
Volle producten geef je al, maar je zou de hoeveelheden kunnen opvoeren. Dus wat vaker volle melk geven ipv water, bij het ontbijt nog een keer volle kwark of yoghurt. Af en toe chocomel kan ook geen kwaad, druivensap zitten ook relatief veel calorieën in. Geen boterham als ontbijt maar Brinta, havermoutpap, ontbijtgranen. Op brood een dikke laag biologische pindakaas (zijn gezonde vetten) en hazelnootpasta, honing. Af en toe ook salami, boterhamworst. Verder zoveel mogelijk gezonde maar calorierijke producten extra geven, echt om de paar uur minstens. Avocado's, bananen, noten, een krentenbol met roomboter, een haring, broodje paling enz. Voor het avondeten vaak een vette vissoort (zalm, tonijn) en aardappelen of bruine rijst, bakken in olijfolie. Probeer dit een tijdje vol te houden en kijk dan of je ventje wat meer aankomt. Zo niet doorverwijzing voor kinderarts vragen zodat ze tot de bodem kunnen uitzoeken of er iets lichamelijks speelt. Sterkte!
Hier had ik een meisje met lengte op -1 en gewicht op +1 En nu tot mijn stomme verbazing een gemiddeld meisje van 3 van 97.7 cm en 14.8 kg! Niet veel aangekomen maar in gewicht maar wel de lengte in gegaan daardoor van de + naar een gezond gewicht.