Ik heb een dochter van nu net 2 jaar en ben 6 weken zwanger van de tweede. Wat is handig een duowagen of een kinderwagen en een plankje waarop mijn dochtertje kan staan? En dan meteen nog een vraag: wat vinden jullie prettig een duowagen waarbij de kindjes naast elkaar zitten of voor elkaar?
Een duowagen konden wij niet kwijt dus we hebben een plankje genomen, maar ik vind het vrij beroerd lopen. Ik loop dan naast de wagen. Ik doe nu vaak de baby in de drager of doek en mn peuter in de buggy voor lange afstanden, korte afstanden kan mn dochter prima aan het handje lopen.
Ik had een plankje, ging prima. Tegen de tijd dat de baby er is, is je oudste dik tweeëneenhalf, dan willen ze ook graag lopen. Er zijn ook plankjes met een soort zadeltje.
Mijn zoontje is 26 maanden als nr 2 geboren zal worden. Wij zijn wel al voor een duowagen gegaan (Bugaboo Donkey) welke we nu als mono gebruiken. Achter elkaar hoor ik alleen maar slechte verhalen over. Zwaar duwen, niet makkelijk draaibaar en de baby ligt altijd achteraan. Onder elkaar zag ik zelf niet zitten... Als de baby onderin ligt dan trap je voor mijn gevoel tegen je baby en je kan niet makkelijk zien hoe het met je kinderen is. Naast elkaar leek mij voor de kinderen leuker en voor mij overzichtelijker. Het enige is dat je op sommige stukken iets minder ruimte hebt. Tot nu toe ben ik echter nog niets tegengekomen waar ik niet door of langs kan.
Wij hadden een duo, ik zag mezelf al met zo'n plankje en een krijsende peuter ergens achter in het veld staan tijdens hond uitlaten. Wij hadden de phil en teds explorer. Heel veel plezier van gehad, zeker ook omdat nummer drie nog weer snel na nummer twee kwam. Ik had hem niet willen missen.
Ligt er denk ik een beetje aan wat je gaat doen. Hier een zoon van 2,5 die een plankje met zadeltje heeft. Gebruik ik alleen als we boodschappen doen en alle tijd hebben. Want hij wil ook vaak zelf lopen en tig x stil staan voor een steentje, takje, mier etc... Of peuter gaat op zijn fiets mee. Ben je echt van plan om langere stukken te gaan, misschien dan een duo handiger? Ik ga ook zonder peuter op stap, dus dan heb ik ook geen duo nodig.
Ik zou voor een plankje gaan eventueel met zadeltje, kindjes van bijna 3 lopen liever dan in de buggy te zitten.
Ik lees even mee onze dochter is bijna 3 als de baby geboren word en vind het dus eigenlijk zonde om voor zo een korte tijd een duowagen aan te schaffen. maar een plankje lijkt me ook niet echt lekker lopen Schop je er dan niet telkens tegen aan ? Ik loop minsten 4 x per dag heen en weer naar school ongeveer op 10 minuten loop afstand en smorgens naar de supermarkt ongeveer 15 minuten loop afstand. geen hele grote afstanden dus over het algemeen. maar met peuter zelf lopen lijkt me ook tijd rovend
Hier geen duowagen aangeschaft. Grote broer moet nog 2 worden, maar gaat op het plankje staan of met de loopfiets. Soms baby in draagdoek en de ander in de kinderwagen/ buggy. Gaat tot nu toe prima!
hier een plankje zoontje word deze week 2 jaar en wij lopen echt geen uren hij wil nu al bijna niet meer zitten en meelopen dus dan vind ik het zonde om een duowagen aan te schaffen.
Wij hebben een donkey gekocht. Dl was 21 maanden toen zl geboren werd. Ik heb hem t/m december veel als duowagen gebruikt. Maar nu is ze 27 mnd loopt ze meestal zelf. Alleen als we lang weg gaan, naar de stad ofzo dan is het wel erg fijn dat ze kan zitten als ze moe wordt. Maar ik denk dat als dl bijna 3 was geweest als de 2e kwam ik een plankje had genomen.
Als ze bijna 3 is wanneer de baby komt, zou ik voor een plankje gaan.. het loopt wel niet fijn, maar zal maar voor een korte periode zijn. Heb je een lloopfiets? Hier kunnen ze op die leeftijd ook een heel eind op lopen.. en evt een simpele buggy, mocht je een dagje weggaan, neem aan dat je dan met zen 2en bent
Ik zou even afwachten tot bijna het einde van je zwangerschap en kun je zien hoe je oudste dan is. Of ze goed met je meeloopt. ik heb straks 22 maand verschil. Voor de korte stukjes heb ik een plankje achter de gewone kinderwagen. En ik heb er een duo bij voor als ik lange afstanden wil. Of lekker het bos in. Want ik denk dat het plankje heel rottig rijd in het zand. Voor shoppen lijkt mij de duo ook handiger. Lijkt me niks als ik even wil sneupen en ze steeds van het plankje gaat en wegloopt en ik er steeds achteraan kan. Ik heb een easywalker duo van marktplaats gehaald. Want ik denk niet dat ik hem heel veel ga 0gebruiken. Als ik ergens op visite wil past hij bij veel mensen niet door de deur. Of als dat wel lukt kan je de bocht niet nemen van de gang naar de woonkamer. Die stuurd heel makkelijk en rijd goed. Hij is wel heel breed waardoor ik denk dat ik niet overal kan komen met dat ding. En hij neemt veel ruimte in in de auto.
Gisteren boodschappen gedaan met een oppasdreumes van 19 maanden en mijn zoontje van net 1. Zoontje in de draagzak (op mijn rug) en dreumes aan de hand en daarna in de winkelwagen. Beviel prima zo! Ik gebruik onze kinderwagen sowieso al bijna nooit, als er een tweede komt kan er 1 op de rug/ buik en de andere in de wagen of buggy. Misschien dat ik ook wel ga dubbeldragen, eentje voor en eentje achter
hier een (2e handse) duowagen aangeschaft. Oudste was 19maanden toen de baby kwam. Nu zijn ze 2.7jaar en 11 maanden, gebruik de duowagen nog steeds, bijna dagelijks! Oudste loopt vaak de eerste 15/20min, maar wil dan zitten of anders gedragen worden. Ook in de winkel is het fijner om de oudste nog even in het zitje te zetten. Ik heb een wagen achter elkaar, bevalt prima.
Ik loop dagelijks best veel en moet 2 keer de hond uitlaten dus ga denk ik toch voor een duowagen ipv een plankje. Mijn dochter mag ook best stukjes lopen maar inderdaad in de winkel, lange stukken lopen en de hond uitlaten is het makkelijker als ze zit. Nu nog even kijken of we een wagen naast elkaar of voor elkaar aanschaffen. En ik kijk nu ook al op marktplaats voor een 2e hands
Mijn dochters schelen 2,5 jaar; plankje was voldoende! Maar ik vang 30 tot 40 uur per week mijn neefje op, die is vier maandjes jonger dan mijn jongste, dus ik heb wel een duowagen. De oudste zit er wel eens in als ze ziek is en we écht even boodschappen moeten doen, maar als we geen duowagen hadden gehad, hadden we daar wel iets op gevonden. Lange stukken gaan ook echt prima met het plankje en mijn peuter hoor, winkels ook, geen probleem.
Wij hebben de Joolz Geo duo. Echt een ideaal ding. Had bij mijn eerste de Joolz Day en die vond ik ook al zo fijn. Toen ik vrij snel zwanger werd van de tweede, heb ik de Day verkocht en een Geo aangeschaft. Deze was toen net uit. Ik heb ondanks het hoge aankoopbedrag nog geen tel spijt gehad van de wagen. Ik heb ook het meerijdplankje van Joolz, maar dit vindt mijn oudste niks. Wellicht komt dit nog als hij wat ouder is.
Wij hadden een EasyWalker duowagen, echt een geweldig ding! Ik had niet zonder mijn duowagen gekund of gewild en zou het dus iedereen aanraden. Zo relaxed! En het is wel iets breder dan een 'gewone' wagen, maar ook weer niet zo heel veel als je naar de maten kijkt. Volgens mij is zo'n ding niet breder dan een rolstoel, dus in principe zou je overal gewoon naar binnen moeten kunnen.