Ik merk steeds meer om mij heen ( of tenminste zo voel ik het) dat er een taboe ligt op het krijgen van een derde kindje. Je hebt al een jongen en een meisje dus wat wil je nog meer, wees blij met twee gezonde kinderen, zou je dat nu wel doen etc etc. Eerlijk gezegd stoort me dit nogal. Hoewel ik er van uit ga dat het allemaal goed bedoeld is! Ben niet zwanger maar denken over een derde, hoewel ik moet zeggen dat ik dit soort opmerkingen me wel heel erg aantrek. Hoe denken jullie hierover?
Het ene oor in en het andere eruit. Ik zou me er niet teveel van aantrekken. Jullie moeten doen waar jullie je prettig bij voelen toch?
Herkenbaar , maar pech voor de mensen die dat zeggen of zo denken . Ons leven , ons gezin , onze wens , onze keuze .... Ik ben nu zwanger van de 3de en heb deze comentaren naast mij neergelegd . Ons gezin was nog niet compleet voor ons gevoel ongeacht ons mooie gezonde dochter van 2 en onze geweldige knappe zoon van 1 . Mijn tip . Volg je hart , je gevoel en maak je eigen keuze zonder rekening te houden met wat de rest denkt . Niemand kan in jullie hart en hoofd kijken dus hoeft ook niemand in jullie plaats die keuze te maken
ik herken het, maar ik heb twee gezonde knullen..... ben nu onverwacht zwanger en je raad het al... je gaat zeker voor een meid.... nu zeg ik dus nee een gezonde baby. je moet gewoon doen wat je wilt merk wel hier in de buurt dat er veel meer zijn met drie kinderen dan met twee overigens.
Gewoon je eigen gevoel volgen. Het gaat niemand wat aan als jullie besluiten om voor een derde te gaan. Ik vind het erg irritant wanneer mensen in de omgeving zich geroepen voelen om hun mening daarover te ventileren:x. Mijn reactie zou zijn: 'goh ik wist niet dat je zou meehelpen met de kosten van een derde kind'. Ik vind het net zo irritant, als mensen kiezen voor geen kinderen of 1 kind, de omgeving daar ook weer een mening over heeft. Het gaat niemand wat aan! Als je voor je kind(eren) kan zorgen op financieel en emotioneel gebied zie ik echt het probleem niet. Probeer je er niks van aan te trekken, je leeft niet voor anderen. Liefs
ik herken het ook. Hier ook een jongen van 3 en een meid van 5. Ons huis staat inmiddels al 2,5 jaar te koop en we wonen nu in ee appartement. Allemaal redenen om helemaal klaar te zijn met de kinderwens. Volgens anderen... Want als het aan ons lag, waren we gisteren alweer zwanger. We waren zo verdrietig toen het misging vorige maand, dat het me nu helemaal niet meer uitmaakt wat anderen vinden. Ik weet dat wij het willen en dat is genoeg!
Mensen zeggen ook maar wat er in ze opkomt. En uiteindelijk heb je er niks mee te maken, met wat zij vinden. Als nog een kindje welkom is in jullie gezin en jullie daar voor kiezen, dan moet je niets je in de weg laten staan. Ik ken genoeg gezinnen met 3 kinderen, het is hier nog best gewoon.
Ik wilde even kwijt. Ik werk in de kinderopvang, en de meeste gezinnen hier hebben drie kinderen. Dus heel normaal. Ik ben bezig met zwanger worden, voor de eerste, en het wil nog niet zo lukken. Maar het liefst zou ik in de (nabije) toekomst drie lieve kindjes hebben rondlopen. Dus mijn advies, laat de mensen maar praten. Misschien zouden ze zelf het liefst ook drie kinderen hebben gehad, maar dat dit niet is gelukt of dat ze het financieel niet aan kunnen! Mogelijk reageren ze daarom zo. Denk daar maar aan als mensen er iets over zeggen.
Zou proberen om het naast me neer te leggen. Mensen moeten gewoon overal een mening over hebben. Toen we geen kinderen hadden, was daar een mening over. Toen ik in verwachting was, hadden mensen daar ook weer een mening over en nu ik net bevallen ben, hebben mensen dáár ook weer een mening over <zucht>.