Mirena verwijderd, ben 38

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 38mama, 27 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 38mama

38mama Lid

27 jun 2013
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 38, moeder van een zoontje van 7 (die gaat dit jaar 8 worden) van vorige relatie. Nu met mijn huidige vriend wil ik weer gaan zwanger worden. Ik had bijna zes jaar mirena gehad, pas bij begin van deze maand heb ik hem laten weghalen. Met de Mirena was ik bij de laaste maanden ongesteld geweest, dus wist ik ongeveer van mijn cyclus, ook wanneer ik in mijn ovulatie periode zat.

Normaal is mijn cyclus van ongeveer 23 dagen, en mijn vorige 1e menstruatie was op 1 juni geweest. Nu ben ik als ik mijn dagen ga volgen al een paar dagen overtijd. We hebben namelijk ook elke dag seks (dat doen we al voordat we kinderwens hebben :p).

De laatste week heb ik al last van mijn borsten, gezwollen, gespannen, en pijnlijk. Vanochtend stond ik in de douche, kreeg ik branderig gevoel aan mijn tepels. Ik ben ook misselijk en duizelig. Daarnaast heb ik al een paar dagen melkachtig witte afscheiding. Moe ben ik zowiezo wel, dus durf ik niet te zeggen dat het door zwangerschap komt, en zeker met mijn stemmingswisselingen. Ik heb ook last van opgeblazen buik.

Ik heb wel een paar dagen geleden een testje gedaan. Het staat erop dat je 4 dagen voor de verwachte menstruatiedag al kan test. Maar dat is negatief dus.

Tuurlijk is het meest waarschijnlijk dat mijn lijf nog moet gaan resetten van de spiraal, maar met mirena, heb ik begrepen dat je je cyclus gewoon hebt wat anders is dan bij de pil. Toen ik op mijn 30ste ging zwanger worden, was ik na een maand al zwanger. Nu dat ik ouder ben, weet ik wel dat het ook langer kan gaan duren.

Maar misschien zijn er mensen met bijna zelfde ervaringen?

2. a1974

a1974 Bekend lid

5 mrt 2012
    540
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Hoi mama38!

Hier besloten op 37ste net voordat ik 38 werd om spiraaltje er uit te halen .. 6.1.2012 eruit gehaald, eerste menstruatie afgewacht en daarna was het meteen raak. Had ook allerlei verschijnselen die ik bij mijn eerste zwangerschap 10 jaar terug ook had. Zere borsten etc.

Helaas werd dit een miskraam. Eind maart curretage gehad weer 1 ongi afgewacht vanwege stolsel wat er nog zat maar juni weer zwanger geworden en nu een geweldig mooi meisje van bijna 5 maanden in de box!

In de maandjes dat ook veel last van borsten, misselijk etc na mijn eisprong waardoor ik meteen al weer hoop had maar helaas ! Juist de maanden waarin wij dus bewust aan het wachten waren mankeerde ik van alles . Blijkbaar kwam dit gewoon steeds door de hormoonhuishouding na mijn ei .

Juist in de maand dat het weer raak was had ik ineens helemaal geen kwaaltjes ;)

Ik heb begrepen dat niet alle " vroege" testen ook echt werken . Bij de laatste zwangerschap heb ik 3 dagen voor nod positief getest met Sensi test.

Maar spannend !! Hoop voor je dat het raak is! Dus over 2 dagen je nod ?

Groetjes

Deel Deze Pagina