zo'n groot verschil in metingen bij echoapparatuur

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door surf, 19 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hee meiden,

Ik heb gister een echo gehad bij de gyn in Los Angeles ivm bloedverlies. Hierop was een prachtig vruchtje te zien met een kloppend hartje. Het vruchtje was 3,5 mm groot (of klein...), daarbij was ik volgens het apparaat precies 6 weken zwanger...
    In juni heb ik een mk gehad, toen wij daarvoor een echo kregen ivm bloedverlies was het vruchtje 4,2 mm, volgens het apparaat (in NL) was ik 5 +2 weken zwanger... Een groter vruchtje, maar toch minder ver? Daar snap ik niets van! Ik twijfel dus of de meting van gisteren wel klopt...

Hebben jullie ook zo'n groot verschil ervaren in metingen tussen verschillende vruchtjes? En wat zou nou kloppen die in NL of die in LA?

2. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoe ze meten? Ik heb een echo gehad met 8 weken en de meting was 17,5 mm. K weet niet of je er iets aan hebt? K zou het even navragen bij de vk als je daar weer komt, en anders zou ik bellen als je je ongerust maakt!

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik denk dat ze daar anders meten. Maar dat weet ik ook niet zeker. Misschien kun je je eigen VK bellen in ned. Maar dat zal wet kosten natuurlijk.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Er kan inderdaad verschil in meten zitten. In Nederland meten ze altijd de lengte tussen de kruin en het kontje. Als je de beentjes erbij zou doen, dan kom je natuurlijk op een andere lengte uit. Als kun je met zo'n korte zwangerschapsduur nog niet van beentjes spreken, natuurlijk...

Het hangt ook van de apparatuur af, hoe nauwkeurig die is qua beeld en berekeningen. En de arts plaatst zelf de kruisjes in het beeld om de lengte op te meten. Met een mm verschil kom je al op een heel andere zwangerschapsduur uit.

Zelf heb ik nooit zulke vroege echo's gehad. Bij ons was de lengte met 7w4d 12 mm, dus wat de waardes betreft kan ik je niet helpen.

5. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Surf: ik denk dat het wel klopt. Het hartje gaat meestal rond de 6 weken kloppen dus als je een kloppend hartje gezien hebt zou het de correcte termijn zijn. Helaas kan ik je ook niet aan afmetingen helpen.

6. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Ik had met 6 weken 2 dagen een grootte van 5,77 mm. Er was niks anders te zien dan een balletje, dus geen sprake van armpjes en beentjes ;)

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Met 6 weken inderdaad nog niet, de armpjes en beentjes beginnen pas rond 8-9 weken te komen. :)

8. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    bij mij was het bij 7 weken 6mm dat hoorde volgens het apparaat bij een duur van 6w3d!!

xxx

Deel Deze Pagina