hallo, Ik heb afgelopen donderdag voor de tweede keer een echo gehad. Volgens de eerste echo zou ik nu 8,2 weken zijn, echter kon de vk het vruchtje niet goed in beeld krijgen (inwendige echo) en zei dat mijn baarmoeder gekanteld lag. Uiteindelijk mat ze het vruchtje op 6,4 wk, net als de eerste echo.Hartje was nog wel te zien. Ze was er dan ook redelijk van overtuigd dat het niet goed zat,alhoewel ze wel wat twijfelde omdat ze het hartje nog wel zag kloppen. maar aangezien mijn lichaam nog alle tekenen van zwangerschap vertoont en ik ook nog geen enkel bloedverlies heb, kan ik het maar moeilijk geloven. Het bericht kwam dan ook hard aan, want ik voel me op en top zwanger. Ik moet nu tot volgende week wachten en dan wordt er nogmaals een echo gemaakt. Ik word gek van die onzekerheid. Mag ik nog hoop hebben? groetjes, Elisse
tuurlijk mag je nog hoop hebben , maar ik denk dat je bij die hoop ook vast een klein beetje rekening moet houden , dat het wel is foute zou kunnen zijn. de eerste weken groeit elke kindje ongeveer gelijk ( hierdoor kunnen ze ook termijnbepalen) Lengte van je baby van 6 weken is : 5 millimeter en met 8 weken is dat: 2 centimeter dus het is een flink verschil. een paar mm verkeerd opmeten zou kunnen want het kindje is nog erg klein maar tussen 5 mm en 2 cm zit toch best wel veel verschil. als je volgende week je echo krijgt moet het kindje echt wel gegroeit zijn is dit niet het geval dan ben ik bang dat dit niet veel goeds betekent voor je zwangerschap! sterkte met afwachten !