Is er een ogendokter in de zaal?

Discussion in 'De lounge' started by samarinde01, Jun 22, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Oké, ik heb iets raars. Alles wat over ogen gaat, raak ik van in paniek. Gesprekken, mensen met medische ingrepen. Medische termen over glasvocht, netvlies en nog erger: aandoeningen. Oh man, ik wordt al raar als ik het hier typ.

En nu heb ik dus al een week of 2/3 een zwart vlekje in mijn zicht. Klein puntje. Zoals je dat zo vaak hebt en weer verdwijnt. Alleen het verdwijnt niet.
    Het lukt me niet eens om te googelen. Ik wil gewoon even weten of dat nog normaal is. Niet meteen met mijn gehypochonder over dit onderwerp aan de lijn bij de huisarts hangen.

Ik heb wel veel last gehad van hooikoorts de laatste weken. Veel in mijn ogen gewreven. Misschien is het daar een resultaat van.

Deskundigen in de zaal (die iets kunnen zeggen zonder al te veel details :rolleyes:)

2. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

Jan 28, 2015
    1,199
    531
    113
    Niet zozeer een deskundige maar bij zwarte vlekjes altijd eerst langs de huisarts en zou er niet mee wachten. Misschien is het onschuldig maar het zijn wel je ogen!

3. Novi

Novi Niet meer actief

Ik ben geen deskundige, maar ik vind wel dat je naar de huisarts moet bellen. Op je ogen kun je niet zuinig genoeg zijn...

4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,361
    113
    Female
    nelta likes this.
  5. Sylver

Sylver Fanatiek lid

Sep 17, 2014
    1,861
    1,756
    113
    Beweegt het zwarte puntje mee of staat het stil op z'n plek?

In het laatste geval zou ik toch even de huisarts bellen.

6. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Het beweegt mee. Ik heb die dingen wel vaker.. Meeste mensen zien het als ze in een heldere blauwe lucht kijken wel. Maar ik vind het zo gek dat ie blijft.

7. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113

Hier lijkt het op ja. Ik weet dat dit het is, ik heb die dingen vaker. Maar niet dat het wel een tijdje kon duren voordat ze verdwijnen. Dat is voor het eerst zeg maar.
    maar dat verhaal over dat netvlies… aaaaah bah

Nina Sanders likes this.
  8. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
  9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,624
    113
    Nooit mijn verhaal lezen :|
    Zou het kunnen dat je ogen ook heel erg droog zijn? Zeker in deze tijd, met al die stomme pollen, kan dit het geval zijn. Wellicht zijn ‘kunst tranen’ wat voor je?

10. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,624
    113
    O. En altijd de huisarts bellen mbt je ogen. Ik wou echt dat ik eerder geholpen was…

11. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Ja, ik kwam een tijdje geleden iets tegen en ben virtueel weggerend haha, sorry.. ik trek dat niet. Ik lees tussen de regels door dat de uitkomst voor jou niet oké is. Vreselijk. Maar ik kan je er ook niet naar vragen :$

En ik ben ook zeker niet huisarts schuw. Laatst had ik ook een puntje wat niet wegging. Vooral met knipperen zag ik het oplichten. Ik had Corona trouwens en was misselijk en had erge hoofdpijn. Huisarts gebeld. Leek niet verontrustend, maar ik zou de dag erop opnieuw bellen. (Ze waren heel meedenkend). Die nacht kreeg ik een migraineaanval. En daarna was het weg.
    Ik ben bekend met migraine met aura’s, maar dit was nieuw.

Ik heb geloof ik geen droge ogen. Ik weet niet eens hoe dat moet voelen. Als ik last heb van hooikoorts tranen ze juist erg.

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Die zwarte vliegjes zeg maar heb ik ook wel eens. Maar altijd maar kort en het verdwijnt vaak ook weer.

13. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Sowieso al ik me op dit soort dingen ga focussen dan zie en merk ik opeens vanalles :|.
    Maar dingen als glasvocht en netvliesloslating etc wil ik ook niet horen of lezen, brrr..

14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

Sep 3, 2019
    13,681
    18,754
    113
    Female
    Dit.
    Ik val meestal in slaap met open ogen .
    Allé ze zullen wel toe zijn op de moment zelf, maar ik besef het punt van toevallen niet.
    Als ik dan wel eens mijn ogen sluit omdat ik denk dat het mss kan helpen ( heb wel wat slaap problemen), lig ik precies op mijn oogbollen te kijken. Eens ik dat gezien heb, word ik hyper en blijf ik er naar kijken :roflmao:

15. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Dat heb ik ook...die zwarte vlekjes als ik naar de lucht kijk. Soms heel lang wel en soms ook helemaal even niet meer.

Was niks ergs. Hoort bij het ouder worden ook.

In de eerdere link hierboven staat wanneer het niet goed is. Dan moet je snel actie ondernemen.

Share This Page