Wat een dom volk is dat toch ook. Ik weet niet hoor, maar het lijkt mij een stuk slechter voor een baby als hij bijna een maand lang wakker is en non stop huilt dan dat hij lekker slaapt maar dan op zijn buikje. Stress is toch ook niet goed? Sommige kinderen slapen nou eenmaal het beste op hun buik, om krampjes, armpjes in de weg, reflux en zo nog veel meer redenen. En niet elk kind is "geschikt" om in te bakeren want dat is geloof ik het standaart advies vanuit het CB als ze niet lekker slapen. Want dat snap ik ook niet he. Wat Kikim schrijft was hier precies zo. Ik heb een mannetje wat heel sterk is, vanaf dag een hoofdje ophouden en hoofdje omdraaien. Maar op zijn rug lag hij gewoon stil maar had dus wel maagzuuroprispingen steeds! Doodeng!! Hoofdje wegdraaien ho maar.. Eerste week had ik hem om en om op zijn zij maar hij trok alles weg(opgerolde handdoek achter zich, dekentjes etc.) en dat vond ik ook eng. Dan maar op zijn buik zonder die enge hulpmiddelen en niet stikken in zijn eigen spuug. Maar het CB vond dat ik hem maar in moest bakeren! Hij rolde op zijn zij vanaf 3 weken, met 6 weken van zijn rug naar zijn buik, zo sterk! Maar toen ik vertelde dat hij op zijn zij rolde vonden ze inbakeren toch een goed idee Wie wil hier dan mijn kind vermoorden? Koekoek..
Ja mijn mannetje spuugt dus veel minder als hij op zijn buik ligt! van de week lag hij op zijn rug helemaal in zijn eigen koud geworden spuug...zo zielig!
Hoi even een vraagje, ons mannetje huilt ook aardig wat, en ik heb ook het gevoel dat ie graag op zijn buikje ligt.. hoe leg je hem dan in bedje neer, met zijn knietjes omhoog, want zo ligt ie op mijn buik vaak... en hij wordt snachts ook veel wakker door krampjes..
Ze gaan vanzelf lekker liggen(zie foto), je kan hem gewoon plat op zijn buikje leggen! Risico op omlaagkruipen is wel groter trouwens, je kan hem het beste een slaapzakje aan doen (met een dun dekentje als je dat echt graag wil).
Mijn kleine is ook een enorme buikslaper. Omdat dit zo erg werd afgeraden heb ik het pas heeel laat gedaan. Ze had erg last van reflux en spuugde zichzelf onder. Vaak verslikte ze zichzelf.. ook dus een reden om haar niet op haar kamertje te laten slapen. Bij de tweede ga ik het zeker anders doen. Als k zie dat die reflux heeft en lekkerder slaapt op zijn buik, dan gaat hij of zij mits de nek sterk genoeg is, gelijk op de buik
@kwabbernoot en sjudith.. ik ga het vanavond eens proberen... hij ligt overigens sinds vanmiddag in de kinderwagen... heeft buiten gestaan (het is waar ik woon vandaag 18 graden buiten geweest) en hij heeft om half 6 even een flesje op, en nu slaapt hij nog steeds!!!op zijn rug..