Vanochtend eerste echo, volgens mijn eigen berekeningen ben ik nu 6 weken en 0 dagen zwanger. En was de ovulatie 13 februari. De gynaecoloog deed een inwendige echo en was verrast dat er zo weinig groei te zien was. Hij zei: We kunnen slechts voorzichtig positief zijn. Houd er rekening mee, dat het misgaat. Je bent al 43. Maar hij zag een mooi dooierzakje en de groei was wel binnen de gemiddelden. Dat vind ik dan weer heel vreemd... als het binnen de gemiddelden is, dan kan het toch gewoon nog goed zijn!? Hij wil dat ik over 2 weken (eerst zei hij 1, toen toch maar 2) weer terugkom voor een nieuwe echo. Ik heb de afdruk meegevraagd en er is iets opgemeten met een lengte van 0,784 cm.. zou dat het vruchtje zijn, of alles wat hij ziet? Als dat het vruchtje is, ik vergeet altijd de scherpe vragen.. want dat zou nu volgens mijn gegevens (banner!) 6 mm zijn.. is dan toch nog kleiner dan 0,784 cm!?
Als je net zes weken zwanger bent, kun je nog geen vruchtje van 0,78 cm hebben. Op die grootte zit je als je rond zeven weken zwanger bent. En daarbij zou je ook een goed kloppend hartje moeten zien, als je op die grootte zit. Je hebt het eerst over een dooierzakje, en daarna over een vruchtje. Dit zijn twee verschillende dingen. Ik weet niet hoe groot een dooierzakje moet zijn, dat is hier nooit opgemeten. Ben je zes weken zwanger, dan moet er wel een vruchtje te zien zijn. Was dat er ook, of alleen een dooierzakje?
Ik begrijp er inmiddels al iets meer van. Ik kan me niet herinneren, dat hij iets gezegd heeft van een vruchtzakje. Maar lees nu ook overal, dat er een dooierzakje én een vruchtzakje moet zijn. Waarschijnlijk is die 0,784 cm dan iets anders... het is de zwarte vlek op de echo, waarbinnen kleinere witte elementjes zitten. Die zwarte vlek staat met een lijntje opgemeten. Net zoals bij mijn eerste de zwarte vlek en daarbinnen zat dan het vruchtje.
Ik heb maandag mijn eerste echo gehad. Ik bleek 5,5 tot 6 weken. Minder ver dan gedacht. Op mijn echo zie je binnen mijn baarmoeder een klein zwart rondje. Dat is het dooierzakje. Op dat dooierzakje zit een heel klein wit vlekje. Dat is onze kleine ukkepuk! Op de echo zagen we hartreactie. Ook ik mag over 2 weken terugkomen
Hoe komen jullie al zo snel aan een echo? Bij ons doen ze het niet eerder dan 9-10 weken. Ik heb gisteren pas mijn eerste ech gehad. @cowie, hopelijk gaat alles goed en hoef je je nergens druk om te maken.
Het gaat toch mis. Ik heb bloedverlies sinds vanmorgen en het wordt steeds heviger. Toch een miskraam! Heel erg jammer! (Voorlopig) gaat mijn wens niet door!