Thuis bevallen? Ook bij wonen in een flat?

Discussion in 'De bevalling' started by lexy4, Jan 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,107
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik heb even een vraag. Ik ben nog niet zwanger, maar we zijn er al wel mee bezig. Nu heb ik altijd gezegd dat ik wel thuis zou willen bevallen als dat mogelijk is. Ik woon alleen in een flat en weet niet in hoeverre de buren daar last van zouden hebben.
    Iemand hier die misschien ook in een flat bevallen is?

Ook zou ik graag willen horen van jullie wat jullie motieven zijn geweest om thuis te bevallen.

Groetjes lexy

2. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Mijn motief is financieel. Ik zou veel liever in het ziekenhuis bevallen, maar omdat ik geen medische indicatie heb, zou ik honderden euro's moeten betalen voor een ziekenhuisbevalling en die heb ik helaas niet.. :(

3. gevalletje

gevalletje Actief lid

May 3, 2008
    254
    0
    0
    Ook ik woon alleen in een flat. Ik ga bevallen in een kraamhotel. Maar voordat ik daar heen mag, moet ik eerst 3 a 4 cm ontsluiting hebben dus daarvoor zal ik ook misschien wat lawaai maken met weeen opvangen.

Ik ga wel in het kraamhotel bevallen omdat ik dat prettiger vind (maar een kleine slaapkamer in de flat), geen rommel en zo.

succes met zwanger worden.

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Ik woon in een flat (met lift) en zou gewoon thuis gaan bevallen. Heb een uur thuis geperst maar door het wegvallen van de persweeën en doordat m'n dochter d'r hoofd draaie (kruinligging) ging ik toch nog naar 't ziekenhuis.

Het grootste gedeelte heb ik dus gewoon thuis gedaan en ik zou het zo weer overdoen. Nu heb ik ook helemaal geen geluid gemaakt tijdens de weeën/het persen dus ik maakte me nergens druk om.

Enige punt waar ik me vooraf 'druk' om maakte was of we wel genoeg warm water zouden hebben, omdat we een boiler hebben. Omdat de bevalling rustig inzette, heb ik me 's ochtends eerst nog gewoon gedoucht en daarna heeft m'n man de boiler aangezet om extra op te warmen (normaal warmt 'ie alleen 's nachts op). Daarbij had ik tijdens het opvangen van de weeën totaal geen behoefte om te douchen, dus dat scheelde.

5. parel1988

parel1988 Bekend lid

Apr 2, 2008
    524
    0
    0
    ik woon ook in een flat 3 hoog.
    en ik moest ook na anderhalf uur persen en weeen naar het zk
    het ergste wat ik ervan weet is dat ik midden opde trap erge persdrang krijg en dat is niet echt fijn

probeerde zo stil mogelijk te zijn hahaha

6. Suuz750

Suuz750 Actief lid

Dec 4, 2008
    419
    0
    0
    Ik woon dan wel niet in een flat, maar de buren zullen me vast wel kunnen horen denk ik. Wij gaan binnenkort even naar ze toe om te vertellen dat ik thuis wil bevallen en als kadootje neem ik oordopjes voor ze mee :-D

Bevallen in een flat is mogelijk. Elke plek heeft zijn voor en nadelen die je zelf het beste kunt afwegen.

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik woon ook in een apartement(1 hoog). Is alleen niet gehorig. En ik ben gewoon thuisbevallen. Heb geen geluid gemaakt tijdens de weeen en het persen.

8. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,107
    0
    0
    Ben dus niet de enige die wel thuis zou willen bevallen. Ik weet niet of ik veel geluid zal maken, maar weet wel dat ik best kleinzerig ben. Jullie hebben ook wel gelijk dat een gewoon huis ook wel gehorig is. Oordopjes kado doen aan de buren is idd een hele leuke optie! haha

9. jel26

jel26 Lid

Aug 31, 2008
    99
    0
    0
    ik woon ook in een appartement.
    vraag me dus ook af of de buren straks niet precies weten wanneer ik aan t persen ben :oops:
    misschien niet eens zo'n gek idee die oordopjes...

10. Niet meer actief

Overleg met de VK of a.s. kraamhulp hoe het moet als de bevalling niet helemaal makkelijk verloopt en je bijv. liggend naar het ziekenhuis vervoerd zou moeten worden (weet het, klinkt ernstig, maar zou kunnen).
    Mijn kraamhulp wees me daarop bij de intake.

Overigens ben ik zelf in het ziekenhuis bevallen, wilde dat ook graag.
    Nu we verhuisd zijn naar een gewoon woonhuis weet ik niet of ik een tweede bevalling ook naar het ziekenhuis zou gaan of thuis wil bevallen.

11. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Ik woon in een portiekwoning, vrij gehorig hier. Heb altijd geroepen dat ik in een ziekenhuis wilde bevallen en roep dat nu nog steeds. Als jij thuis wil bevallen, zou ik daar lekker voor gaan. Wat denk je van een huilende baby daarna, daar zullen ze misschien meer last van hebben!
    Je moet doen waar je je goed bij voelt en als het mogelijk is het thuis te doen en het is wens, wat let je dan?! En wie weet gebeurt het wel s'middags als iedereen net lekker buiten of op zn werk is :p

12. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,107
    0
    0
    haha ja je hebt helemaal gelijk. Misschien is er wel niemand thuis, zijn ze allemaal aan het werk of liggen ze allemaal in een diepe slaap. Ik weet natuurlijk niet of het kan, ben ook nog niet zwanger, maar vind jullie reacties wel lief! Dank je!

groetjes lexy

13. 4days

4days Niet meer actief

Ik woon ook in een flat (3 hoog) en ik ben thuis gebleven tot 4 cm ontsluiting (al duurde dat bij mij 20 uur). Maar ik had echt geen behoefte om te schreeuwen ofzo, ik was heel stil tijdens de weeen. Dus de buren hebben er geen last van gehad! Ik vond het wel minder dat ik toen met weeen de trappen af moest... Als je thuis wilt bevallen hoef je die trappen natuurlijk iet af. Maar als er alsnog iets niet helemaal soepel loopt, moet je dat dus wel, ook al heb je dus volledige ontsluiting ofzo...

14. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik dacht dat iedereen gewoon recht had op een ziekenhuisbevalling? :confused:
    Wanneer wel en wanneer niet dan?
    En betaal je altijd zelf?

15. Springboon

Springboon VIP lid

Oct 9, 2006
    8,278
    1,834
    113
    Female
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik woonde toen ik beviel van mijn dochter in een triplex-woning.
    Maar daar was het heel gehorig.
    Ik kon een gesprek van de onderburen zo meeluisteren.

Toch ben ik Thuis bevallen, en hebben ze niets gemerkt :) .
    Kwam misschien ook omdat ik vrij stil was tijdens de bevallen ( meer in mezelf).

Ik vond het zeer prettigh, thuis bevallen!

16. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    De meeste Westerse vrouwen zijn vrij stil tijdens hun bevalling. Misschien dat je tijdens het persen de behoefte kunt voelen om te schreeuwen maar verder zal het waarschijnlijk wel mee vallen. Dat persen duurt meestal niet zo lang (moet je mij horen.. bij mij duurde het 2 uur maar dat is dan ook wel maximaal). SChreeuwen kost energie en die heb je juist nodig om je 'werk' te doen.
    En daarbij... wat maakt het uit.. Je bent met zoiets bijzonders bezig dat je buren alleen maar veel ontzag voor je zullen hebben en met je meeleven. Niets aan de hand dus.

Voor een ziekenhuisopname zonder medische indicatie wordt een eigen bijdrage gerekend die kan oplopen tot zo'n 350 euro. Dat is toch wel een boel geld. Maak je trouwens hier over niet te druk. Als tijdens de bevalling blijkt dat je om welke reden dan ook beter in het ziekenhuis kunt bevallen (bijvoorbeeld omdat jij je teveel zorgen zit te maken over de gehorigheid) dan maakt je vk de beslissing om te gaan. Daarmee heb je gelijk de medische indicatie te pakken ;)

Share This Page