Ik wil het geslacht weten en hij niet

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door iris85, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iris85

iris85 Lid

14 mei 2010
    47
    0
    0
    onderwijsassistente
    Groningen
    Dag lady`s,

Wij zijn op het moment druk met klussen:D En gister hadden we toch een discussie over het volgende; de geslachtsbepaling! Nou wil meneer het echt niet weten wat het straks is als ik zwanger ben. Ja ik weet dat we er nu nog niet zo over moeten kibbelen, ook omdat ik nog niet zwanger ben (helaas) maar hij is er zo ontzettend stellig in!!! Grr dat wordt nog wat!

Wie had dit ook of herkent dit? Ben wel benieuwd hoe jullie het dan hebben opgelost:)

Liefs iris

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn man wilde het niet weten, ik wel. Wat mij betreft mocht de omgeving het dan ook gewoon weten. Aangezien ik de gene ben die nu even alle 'lasten' heeft, mocht ik kiezen. Als concessie hebben we dan wel afgesproken dat wij het wel weten, maar dat we het geheim houden.
    Mijn man vindt het nu trouwens nog steeds jammer dat hij het al weet, terwijl ik het nog steeds prettig vind om te weten. Hij begon laatst al dat hij het bij de volgende (;) De eerste is er nog niete ens uit!) echt niet wil weten. We zien wel wat we dan doen. Deze keer heb ik m'n zin gehad, misschien hij dan de volgende keer?
    Hoewel ik denk dat ik dan bij de echo wel gewoon meekijk en het dan zelf probeer te zien. :D

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Stel voor dat jij het je wel laat vertellen en niet aan hem verteld :D

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij ons was het juist andersom! :D Maar een week voor de 20-weken echo heb ik besloten dat het toch wel gemakkelijk was om het te weten. We hebben het toen ook gewoon aan de "omgeving" verteld.

5. iris85

iris85 Lid

14 mei 2010
    47
    0
    0
    onderwijsassistente
    Groningen
    @mime, Ja dat zei ik ookal, maar dat gaat in de praktijk niet werken ben ikk bang. Dan verspreek ik me perongeluk...
    Grr tis wat! Pff was ik maar al zwanger...haha duurt me veelste lang!

6. iris85

iris85 Lid

14 mei 2010
    47
    0
    0
    onderwijsassistente
    Groningen
    @tupp: jij bent echt aan de laatste loodjes bezig! Spannend hoor! Hoe voel je je?

@hopmarjanneke: ja daarom juist. Het is veel handiger met spullen kopen. Ik doe toch alles wel in neutrale tinten maar het geslacht weten is wel handiger. Ach we zien het wel, hopelijk is hij tegen die tijd zo nieuwsschierig dat hij het gewoon wil weten!

Fijne dag!

7. Ik wilde het wel weten en mijn vriend niet, nu heb je ook niet altijd een keus hoor, Finn heeft ook helemaal nooit wat laten zien.

Een vriendin van ons kon er niet omheen was zwanger van een 2-ling en de dames lagen bij de 20 weken echo allebei met hun beentjes wijd dus je kon er bij hun niet omheen om het niet te zien.

Bij een tweede hebben we afgesproken dat ik het wel mag weten, vriendlief wil het dan eigenlijk nog niet, maar ik vind het ook wel leuk om toch wel te weten, dus een compromi, de eerste niet de eventueel 2de wel.

En wat je anders ook kan doen vragen aan de VK of ze het met de echo waar het op te zien is en een briefje erbij in een envelop te stoppen, zodat je als je er echt aan toe bent het kan bekijken en dan hoeven jullie het ook neit allebei te weten, maar kan jet geheim houden voor de ander (als je tenminste je mond goed kan houden)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben inderdaad alsnog alles redelijk neutraal gehouden. Het is ook alleen bij de 20-weken echo gezien (wij hebben geen pretecho gehad) dus er kan altijd nog wat anders uitkomen. :D

Ik heb ook voor de zekerheid voor beide geslachten al een ontwerp voor het naamkaartje gemaakt en we hebben ook voor beide geslachten een naam uitgekozen. Zo van "stel nou dat". Maar ik moet zeggen dat ik bij het maken van het naamkaartje wel meer aandacht heb besteed aan het geslacht dat bij ons uit de echo kwam.
    Ik wilde het dus niet weten vanwege kleding ofzo, maar gewoon omdat ik zelf nieuwsgierig was!

@laatste loodjes: Ik voel me prima, hoewel ik wel merk dat alles in een wat lager tempo moet. Ik ben toch wat sneller moe. Ik ben al wel aan het aftellen hoor! Niet zozeer omdat ik het zwanger zijn echt zat ben ofzo, maar gewoon omdat ik er nu wel klaar voor ben. En ik ben een ongeduldig typje. :)

9. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Mijn man wilde het eerst ook nooit weten en ik wel. Toen dacht ik dan maar niet, want het ik vond dat we het of samen wel weten of niet. Gelukkig is hij van gedachten veranderd :) en weten wij hopelijk over 3 weken wat het geslacht van ons kindje is. wij weten niet of we het dan ook aan onze omgeving gaan vertellen, daar zijn we nog niet over uit.

10. jelte

jelte Actief lid

18 jun 2010
    101
    0
    0
    orthopedagoog
    Ik ben momenteel 21 weken zwanger, en ook mijn vriend wil het niet weten. Ik heb hem daarin zijn ' zin' gegeven, maar wel meegekeken tijdens de echo's. Ik werd er niet veel wijzer uit. Met 30 weken krijg ik nog een echo, en misschien weet ik het dan... anders wordt het gewoon wachten tot december.

Qua kleertjes heb ik een paar witte pakjes.

11. Dromer

Dromer Actief lid

29 mei 2010
    152
    0
    0
    administratief medewerker
    Ik zou het ook wel graag willen weten en mijn vriend niet. Dus denk dat het dan maar niet wordt. Ik hoop dat hij straks nog van mening veranderd....

12. Biancje

Biancje Bekend lid

20 apr 2010
    767
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja hier ook de nodige discussies gehad..ik wil het wel weten en hij niet. Als ik het weet mag ik het tegen niemand zeggen anders weet iemand anders het eerder dan hij..:( maar als ik het weet kan ik het niet voor me houden..ik ben altijd een open boek:p dus..probleempje..misschien idd de vk op een briefje. Laten schrijven dan kunnen we nog altijd kiezen.:)

13. fafa

fafa Niet meer actief

ik wil het geslacht ook niet weten (en vriendlief maakt het niet zoveel uit) maarehhh, ik vraag me dat nou echt af: kun je dat op zo'n echo nou écht niet zien als leek? Die echo's zijn zo gedetailleerd tegenwoordig... als het een jongetje is kun je dat toch wel zien??

Deel Deze Pagina