Babyolie

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Trotsemama1986, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Dames,

Wat vinden jullie van babyolie?
    Graag wil ik voor mijn kleine straks een soort van vaseline gebruiken, speciaal voor een donker huidje..
    Heb ik dan ook nog babyolie nodig?
    Kan ze natuurlijk niet samen gebruiken.
    Maar wat is jullie ervaring met babyolie?
    Misschien een optie om af en toe af te wisselen tussen die 2?

Of zeggen jullie, als je eerst die ene probeert, kan je altijd nog die ander erbij halen..
    Die vaseline heb ik al in huis namelijk, zit nu te twijfelen of ik babyolie erbij moet nemen.

Ik lees veel dat mensen vaak te veel van die producten kopen hahaha.

2. gemke

gemke Niet meer actief

volgens mij heb je dat dan niet nodig hoor babyolie
    ik moet eerlijk zeggen dat ik het welgeteld 2 keer gebruikt heb daarna alleen babyzalf of vaseline gebruikt i.v.m eczeem van 1 van de jongens

3. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ok, ik denk ook dat de vaseline ietsje beter is voor het huidje..
    Dan hou ik het denk ik daarbij, of iemand moet met een heeeel goed argument komen om het wel te halen haha

4. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wij gebruiken eigenlijk alleen maar olie voor Jamila vind het heerlijk spul vooral voor haar wat droge huid.

Daarbij komt dat Jamila een hekel heeft aan creme ;).

Maar om het speciaal te kopen, nee hoor, je kan het altijd nog kopen als je toch denkt dat je het fijn vind. Daarbij komt dat je vaak ook nog proef paketjes krijgt waar soms ook kleine flesjes olie in zitten.

En inderdaad hier ook zo iemand die veeelste veel verzorgingsdingen heeft staan en ze nooit meer gebruikt (had alles van Zwitsal maar we vinden Natusan veel fijner ;))

5. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Haha ok, dus jullie gebruiken nu verplicht de zwitsal zelf?
    Ik denk dat ik van mijn schoonfamilie nog wel de nodige verzorgingsspulletjes zal krijgen, aangezien ze een drogisterij hebben. Ze verkopen ook alles speciaal voor een donker huidje.. Dus eigenlijk perfect voor ons.
    Denk dat ik het maar hierbij laat.

Ik heb spul om de haartjes mee te wassen, zeep voor in het badje, haarlotion (voor de mooie krulletjes die ze vast gaat krijgen ;) ) en vaseline voor het huidje.
    Verder een aantal proefpakketjes van vanalles en ook sudocreme en bepanthene in proefverpakkingen. Die wil ik pas bij halen als die op zijn.. Misschien kunnen ze wel niet tegen bepaalde dingen, dan zijn die proefpakketjes weer handig toch?

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik zie ook weleens oliegel, is dat minder vet dan babyolie?

7. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Haha inderdaad wij gebruiken de Zwitsal nu zelf maar, ook geen straf hoor maar toch ;). Als ik het zo lees heb je alles in huis wat je iniedergeval nodig hebt dus ik zou er verder echt niets bij kopen. Olie voor de haartjes is heerlijk die gebruiken we voor Jamila haar krulletjes ook (het enige zwitsal product wat we gebruiken) ;).
    Het enige wat ik nog "mis" in je lijstje is zonnebrandcreme, ookal krijgt ze een donker huidje zou ik toch met een goede factor smeren als je naar buiten gaat en de zon schijnt. De uv stralen zijn de pest voor zo'n teer huidje.

En juist proefpaketjes zijn ideaal om te ontdekken wat jij en je kleintje het lekkerste zullen vinden. En anders heb je nog je schoonfamilie die zo iets langs hebben gebracht als je toch nog iets mist :)

Het is inderdaad iets minder vettig maar naar mijn ervaring erg plakkerig, hier ook geen succes dus ;)

8. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Zonnebrandcreme... ja dat is een hele goede.
    Heb ik nog niet eens aan gedacht!
    Haha stom..

9. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik gebruik heel vaak babyolie of nog beter amandelolie, ik masseer anne heel vaak en veel (net laatste keer les gehad) en daarbij gebruik ik altijd olie of bodymilk
    amandelolie van tendo`s (amandelolie zoet bij de DA te krijgen) is nog veilig ook, dus je kan ook lekker de handjes maseren en in smeren

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    voor lasse gebruiken we olie, mijn zoontjes krijgen eczeem van andere producten en vaseline vind ik echt niet smere, trekt amper in.
    mijn oudste krijgt sinds een maandje bodylotion, ook erg lekker en trekt super snel in.
    we gebruiken hier in huis alleen nature babycare, zwitsal kunnen ze echt niet tegen

11. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Mijn stiefzoontje van 9 en zijn neefjes gebruiken allemaal de speciale vaseline..
    Ook vanaf de geboorte al..
    Denk toch dat ik eerst dat maar doe..
    Kan altijd nog olie erbij halen, als ik het niet als kraamkado krijg haha

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij gebruiken juist heel veel babyolie. Ik doe altijd wat babyolie in zijn badje, in plaats van zeepsop/badolie. Daar worden ze superzacht van, en niet te vet.
    En wat ik ook vaak doe, is hem voor het badje inmasseren met olie. Dat vinden ze heerlijk!

Ik gebruik ook vaseline, maar dan puur om zijn gezichtje in te smeren. Dat is geen gewone, maar witte vaseline, uit een tube.

Mijn kindje heeft trouwens ook een donker huidje.
    Je schrijft dat er speciale verzorgingsproducten zijn voor baby's met een donkere huid... welke zijn dat dan? Ik heb dat nog nooit gezien... ben wel benieuwd ;)

13. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Je kan ze kopen in toko's.. weet zo even de merken niet uit mijn hoofd.
    In eindhoven zit een multiculturele drogisterij, hier kan je ze ook kopen.

Deel Deze Pagina