even advies nodig kdv

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door troetjuh, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Mijn dochtertje is best een lastig
    Potretje ze is nu 9 maanden
    Ze sliep eerst maar 3x 30 min gaat nu steeds beter

Nu zit ze op het kdv
    Ik werk in de zorg dus ben geregeld
    Vrij ik probeer voor haar echt rust reinheid en regelmaat in te bouwen
    Bepaalde tijden slapen en eten

Nu voorbeeld
    Bij mij tussen 7-7:30 fles
    Tussen 9-10 slapen
    10 fruithap
    11:30 boterham met fles melk
    12:00/13:00 slapen ligt eraan hoe moe ze is
    15:00 fruit klein flesje melk
    17:15 warm eten
    19:00 naar bed met fles melk
    Nu sliep ze al een paar dagen ineens door

Nu ging ze gisteren naar het kdv
    Heeft ze van 9-10:30 geslapen
    Kreeg ze 10:45 fruit
    11:30 boterham
    13:30 fles melk
    En gingen ze haar daarna op bed leggen wat ze dus niet pikte geheel van de leg,
    Ze wou 15:00 geen fles geen fruit
    Ik zat met een moe kind
    Wou savonds niet slapen naja wou wel
    Maar lukte gewoon niet en snachts weer huilend wakker ( kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn, van die nachten doorslapen)
    Ik heb een gesprek aangevraagd op kdv
    Ik vind zit niet goed of ben ik nu gek?

2. Veera

Veera Niet meer actief

Wat bedoel je precies? Je vindt dat het kdv het niet goed doet?

3. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    idd
    Ik vind het heel raar dat ze haar 11:30 boterham geven en 2 uur later half 2 in ene een fles? Bij mij krijgt ze die gelijk bij het eten

Eigenlijk heeft ze dus gewoon 6 uur lang niks te drinken gehad

4. Veera

Veera Niet meer actief

Hebben ze haar bij de boterham geen water/sap gegeven dan? Hier op t kdv is dat wel standaard, bij t eten krijgen ze ook wat te drinken maar gewoon uit bekers.
    Een fles is meer dan alleen drinken, dit vult behoorlijk, ik geef t ook meer als een "apart tussendoortje" en dan bij de boterhammen ed water

5. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Neem aan dat ze dit toch met mij overleggen?

Oja der weer ook nog even zo gezegd
    Dus ja ze had vandaag een heel ander schema

Meschien ligt het ook wel aan mij hoor....

Vandaar de vraag is dit normaal of vind ik dit terecht heel gek?

6. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Lastig zulke situaties. Onze zoon gaat ook naar het kdv. Daar zijn de tijden toch wel wat anders ingedeeld dan thuis. Hoewel ik het thuis wel met enige RRR heb gedaan, was dat nooit op de minuut nauwkeurig. En nog steeds ben ik wel van: "wil je niet eten/drinken als ik het aanbiedt, dan heb je pech". Dan gebeurt het wel eens dat hij dorst heeft

Heeft ze echt geen drinken tussendoor gehad? Hier werd dat sowieso in zijn boekje (tot 1 jaar) genoteerd. En ook nu vraag ik het of wordt het sowieso gemeld wat hij heeft gegeten en gedronken op een dag. Ik kan me niet voorstellen dat ze 6 uur wachten met drinken geven.

Werken jullie niet met een thuis-opvang boekje? Ik noteerde dan altijd hoe het gegaan was in de nacht of tijdens een vrije dag. Ook hoe laat en wat hij gegeten /gedronken had. Daar speelden ze dan op in gedurende de dag.

En wat slechter slapen zou prima kunnen naar een dagje kdv. Veel indrukken natuurlijk. Onze zoon slaapt ook niet elke nacht nog door hoor. Dat begon een beetje na zijn 1e verjaardag, maar ook nu nog 2-3 keer per week wel een nacht dat hij wakker is.

7. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Jawel wij hebben ook zo boekje
    Daar staat niks in. Van drinken alleen die fles boterham en dat ze geen fruit en fles wou
    Niks over ander drinken

Ik heb al paar keer schema in boekje gezet wat ze thuis heeft
    Ik ben ook echt niet zo heel moeilijk hoor het hoeft
    Ook echt niet op de minuut het zelfde te zijn
    Als thuis
    Maar ik vind wel dat ze redelijk mee moeten gaan in het schema wat je thuis heb!

8. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Rust reinheid en regelmaat heft niets met de klok te maken, maar met patronen.
    Je kindje slaapt 's morgens krijgt daarna fruit is wakker tot de lunch, krijgt een boterham en een flesje en gaat dan naar bed.
    Dat is de regelmaat die je thuis aanbied.
    Op het KDV kunnen ze best een iets ander patron aanhouden.

Het klinkt wel vreemd dat ze pas twee uur na de boterham haar flesje heeft gekregen. Je zou wel even kunnen vragen of ze bij de boterham wel te drinken heeft gehad. Bij ond KDV werd er altijd drinken bij de lunch gegeven en ik zou het vreemd vinden als ze dat niet deden.

Ik zie eerlijk gezegd verder niet zo heel veel vreemde dingen.
    Hoe ging het wennen op dit KDV? Zit ze er nog maar kort?

Je zou kunnen aangeven dat je graag hebt dat ze je kindje direct na de lunch op bed leggen.

Je klinkt heel verontwaardigd en ik snap eigelijk niet waarom.

9. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik werk op een kinderdagverblijf.
    Qua slapen is het soms niet haalbaar om het te doen zoals thuis.
    Je zit echt met tijdsblokken dus zou ze in een tijdsblok mee moeten gaan.

Praten kan nooit kwaad en denk dat het juist heel belangrijk is dat je blijft communiceren met de leidsters.
    Qua eten lijkt het me geen probleem dat ze haar fles bij haar brood krijgt.
    Bij ons is dat voor sommige kinderen ook normaal.

Ik zou iig in gesprek gaan met de leidsters en niet met het management! Dat is een hele belangrijke tip.
    De leidster zorgen voor jouw kind en kunnen hun manier van werken aan jou uitleggen.

Ik moet eerlijk zeggen dat het bij ons ook wel eens gebeurd dat een schema totaal in de war loopt.
    Als het een onrustige dag is geweest ( en ja dat kan met 14 baby's) hebben de andere kids daar ook last van.

Ik kan iig niet oordelen in de situatie daar!

Succes

10. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Tja. Mijn zoontje is ook erg (of was) van de regelmaat en die hielden we thuis aan. Maar bij oma en op de opvang was het toch wat anders. Daar heeft hij zijn eigen regelmaat. En hij wordt er prima groot op.

Ik zou wel vragen of er bij de lunch wel drinken is gegeven .Een gesprek kan nooit kwaad en je kunt je wensen aangeven. Maar ik denk dat je ook niet moet verwachten dat het exact gaat als thuis. Dat is niet haalbaar. Ik heb ook wel eens een dreinend kind hier dat maar een half uur heeft geslapen omdat hij door andere kindjes werd wakker gemaakt en dus savonds te moe is om nog te eten of wat dan ook(zo gezellig haha) Tja, hij wil bij mij ook wel eens niet slapen. Ik ga gewoon mee met de flow..

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Mijn zoontje gaat naar de gastouder en was als baby ook geen makkelijke slaper.
    Ik zie ook geen gekke dingen in je schema hoor, dat van die fles zou je na kunnen vragen inderdaad.
    Maar hier wilde hij bij de GO ook wel eens niet slapen, dat probleem hadden we thuis ook wel eens.
    Ja, ik kreeg dan een vervelend en oververmoeid kind mee naar huis, maar kon de GO daar iets aan doen?!
    Ik denk van niet, die heeft ook haar best gedaan om ons kindje in slaap te krijgen, maar het is haar niet gelukt, net zo goed als dat het mij wel eens niet lukte.

Als ik kijk naar het schema heeft ze in de ochtend op het KDV een lange tuk gemaakt. Daardoor schoof alles wat op en ik denk dat het ook wel erg veel is om in 4 uur tijd 2x fruit een boterham en 2 flessen op te moeten krijgen. ;) Doordat je dochtertje langer had geslapen, moesten de eetmomenten eigenlijk sneller op elkaar en hebben ze zo geprobeerd om weer op jouw schema uit te komen.

Als dit nu de eerste keer is dat het voorkomt zou ik er verder niet zoveel mee doen hoor. Wat ik al schreef, die meiden doen waarschijnlijk ook super hun best.
    Mocht het vaker voorkomen kan je eens rond de tafel gaan zitten om te kijken wat er anders kan.

12. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Laat maar
    Iedereen zit maar over dat slapen
    en heb ik ooit gezegd dat ze niet hun best doen?
    ax

13. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Misschien is dan je openingspost niet helemaal duidelijk. Waar zit je dan het meeste mee? Met het drinken? Dat klopt, dat is wel een beetje lang van niet. Maar misschien hebben ze het tussendoor gegeven? Daar zou ik zeker over in gesprek gaan. Misschien kunnen we daar dan gerichte tips op geven?

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja... dan heb ik je misschien ook niet goed begrepen.
    Maar ik lees vooral onderaan je bericht je frustratie over dat ze niet goed slaapt/ heeft geslapen die dag en daar reageerde ik op.
    Qua drinken heb ik trouwens ook gereageerd geloof ik.
    Dus misschien kan je dan nog even concreet je probleem duidelijk maken?

15. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Mijn frustratie is idd het eten en drinken
    Ze eet en drinkt al niet heel erg goed

En als ze daar dan nog is mee gaan lopen schuiven...

Maar ik heb gebeld krijg morgen een gesprek
    En nogmaal ik ben ook niet boos verder
    Maar ik wil wel tot een gezamelijke oplossing komen
    In het belang van haar

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    ik vind inderdaad wel raar dat ze om 10.45 uur fruit geven en dan nog geen 3 kwartier later met het brood beginnen. Vind dat zelf erg dicht op elkaar. Ik vermoed dat ze bij het brood wel drinken heeft gehad maar niet 'de fles'
    Als je dan na je brood (zeg dat dat om 12 uur op is) 1,5 uur later al weer een fles krijgt (die je zeg maar grof weg genomen om 13.45 uur leeg hebt en je krijgt ruim een uur later alweer een fles en fruit voor je snufferd, dan kan ik me voorstellen dat ze gewoon nog propvol zat van de rest en het eigenlijk heel logisch is dat ze die dan weigert.

17. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Natuurlijk geen idee wat er heeft gespeeld die dag met jou dochter en andete kinderen maar ze hebben in de ochtend wel het schema aangehouden wat jij hebt.
    9 uur slapen maar ze heeft 1.5 uur geslapen ipv 30 min. Wat ze daarna hebben gedaan is jou schema aangehouden maar omdat ze vol zat van fruit en 2 boterhammen wou ze de fles niet en dan schuift alles op. Zo denk ik dat het is gegaan. Wat ze beter hadden kunnen doen is 10.45 fruit, want ze gaan mee in de behoefte van het kind en deze wou 1.5 uur slapen ipv 30 min. Maar daarna hadden ze beter om 12.30 bh en fles kunnen geven ipv 11.30. En dan om 15.00 klein flesje en geen fruit omdat fruit niet 2x hoeft. En zo weer verder. Dat ze dan minder eet is vanzelfsprekend omdat er minder tijd tussen zit.

Kdv's kijken naar het kind en niet naar de klok. Natuurlijk word daar rekening mee gehouden maar wanneer het kind wat anders aangeeft gaan ze daar in mee.

Heel vervelend dat ze oververmoeid thuis kwam maar het is toch echt anders dan thuis. Hoelang zit je op het kdv en hoeveel dagen?

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Dat ze niet zo goed eet en drinkt maakt het inderdaad lastiger en snap dat je zo'n situatie dan even vervelend vind.
    Misschien kan je aangeven dat als ze weer eens wat langer slaapt, ze haar dan in elk geval haar flesvoeding geven? Hier zitten tot 1 jaar wel de meeste voedingsstoffen in, dus dan heeft ze dat in elk geval binnen.
    Al vind ik verder niet dat je dochtertje vanuit het schema gezien weinig eet, maar ik weet natuurlijk niet of ze alles op eet/ drinkt wat ze krijgt.
    En ik blijf toch wel van mening dat wat jij in je schema hebt benoemd tussen pakweg 10.45 en 15.00 ook wel heel veel is om in die tijd naar binnen te werken. :)

Oh en wat ik hier ook wel eens deed was fruit geven voor het slapen gaan in de ochtend. Als ik dan zag dat hij moe werd kreeg hij z'n fruithap. Dan ging hij met een gevuld buikje z'n bed in en had hij trek in z'n boterhammen (of eerst een fles, afhankelijk van de tijd) als hij wakker werd.

19. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Fruit is ook vocht natuurlijk, dus ze heeft gelukkig niet helemaal 'droog' gestaan;)
    Bij mijn zoon op het kdv lunchen ze altijd om kwart over 11, moet zeggen dat ik dat nogal vroeg vind, maar goed, dat is hun schema. Gaat je kindje nog niet zo lang naar het kdv? Mijn ervaring is dat ze uiteindelijk wel gewoon meegaan in het schema van daar, zeker als ze al 9 maanden is. Het wordt vanzelf makkelijker;)

20. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Jawel hoor vanaf 13 weken gaat ze al
    Heb een gedprek gehad waarschijnlijk heeft ze idd niks gehad aan vocht
    Mmar goed we hebben nu een schema op gesteld wat voor hun haalbaar is en voor mij een geruststelling :)

Deel Deze Pagina