Zijn er hier mensen met een keuken van Ikea? Bevalt een keuken van Ikea? Hoe vinden jullie de kwaliteit? Onze eerste keuken hebben we bij Grando gekocht. Die beviel echt super goed. In dit huis komt de keuken bij Keukenluxx vandaan en bevalt echt níet! Maarja, het was de projectleverancier... Voor ons eventueel nieuwe huis denkt mijn man aan een keuken van Ikea. Omdat hij deze dan ook zelf kan plaatsen. Vandaar dat ik even benieuwd ben naar ervaringen.
Een hele keuken had ik niet maar wel een groot keukeneiland met bar.Die was SUPERRRR! Er zaten mooie laadjes aan de ene kant en de andere kant was dus bar.Heel plezier van gehad maar helaas moest ik 'm achterlaten ivm scheiding...ik zou er zo weer voor gaan! Kwaliteit was prima.met kind en druk huishouden let je niet altijd zo goed op je spullen helaas maar die keuken was nog als nieuw na 4 jaar!zal nog lang meegaan.je moet goed kijken en je laten voorlichten.je kan zoveel mooie combi's maken...ik had van die witte glans duertjes, echt mooi en heel makkelijk in onderhoud.
Volgens mij is er hier pas een topic over geweest. Misschien dat je die nog kan vinden. Wij zitten er ook aan te denken om voor ons nieuwe huis een Ikea keuken te kopen. Ik heb alleen maar goede verhalen gehoord.
Hier een volledige Ikea keuken inclusief inbouwapparatuur. Hij zit er nu ruim 5 jaar in en op een paar puntjes na een prima keuken. Je hebt wel verschil tussen gelamineerde frontjes en geverfde frontjes, wij hebben de geverfde. - Verf aan bovenzijde frontje vaatwasser laat los (heeft mijn beste vriendin ook met haar Ikea keuken), maar zie je niet als de deur van de vaatwasser dicht zit. - Kan sommige vlekken (weet echt niet wat ik geknoeid heb) niet er vanaf krijgen, wat ik ook probeer. Voordeel is wel weer omdat de frontjes gelakt zijn, ik ze opnieuw zou kunnen lakken. Wat ik vooral fijn vond was dat je geen gedoe had met afdingen op een keuken enzo. De prijs is gewoon de prijs. Bij een keukenboer proberen ze je altijd eerst een poot uit te draaien, dan ben ik al klaar, hen geen zin in dat onderhandelen. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Wij hebben ook een ikea keuken, zonder inbouwapparatuur van hun (wij zijn nogal marktplaats gekken en halen daar een hoop vanaf voor weinig). De keuken bevalt ons super. Wij hebben hem nu 4 jaar en hij ziet er nog steeds uit alsof hij gisteren geplaatst is. De kastjes zijn makkelijk schoon te houden (nu moet ik wel zeggen dat ik zo'n miep ben die er iedere dag met een vaatwasdoekje overheen ga) en ze zijn stevig (kleinste dochter vindt het leuk om kiekeboe te doen achter de kastdeurtjes als ze open staan). Ik vind het een aanrader. Het leuke is dat wij de keuken voor 800,- hebben en hij staat bij de keukenboeren te koop voor 3200 ex inbouw apparatuur
Wij hebben nu een jaar onze Ikea keuken (lak, rood) met inbouwapparatuur. We vinden hem perfect. We hebben hem helemaal zelf ontworpen via de kitchenplanner en zelf ingebouwd. De kastjes in elkaar zetten, plaatsen en ophangen gaat zeer gemakkelijk en je kunt alles heel goed zelf stellen. Voorheen zat er een Bruynzeel keuken in dit huis (ook zo goed als nieuw), maar ik vind deze keuken kwalitatief beter. Het schoonhouden van de frontjes doe ik met een zeem. Vingervlekjes zijn zo weg. Je moet geen microvezeldoekjes gebruiken op het lak. Dat geeft kleine krasjes. Dus gebruik een zeem
Klinkt goed allemaal, wij gaan straks naar een nieuwbouwhuis en dan willen we ook een Ikea keuken. Heb wat gegoogled op ervaringen, maar die zijn bijna allemaal positief.
Wij hadden in ons vorige huis een Ikea keuken en nu in dit nieuwe huis hebben we ook weer Ikea laten plaatsen. Eerste zelf gezet en de 2de laten doen. Wij vinden het nog steeds een mooie keuken en ideaal om zelf te plaatsen of te laten doen.
Wij hebben afgelopen zomer zelf onze Ikea keuen geplaatst, en krijg voortdurend bewonderende reacties van mensen die nauwelijks kunnen geloven dat hij an Ikea is. We hebben een composieten aanrechtblad en vrijstaand fornuis ergens anders besteld. Ook hebben we extra goed op de afwerking gelet, mooie inbouwspots en stopcontacten onder de kastjes. We hebben van tevoren in keukenzaken gekeken wat voor ons idee een dure en goekoop uitziende keuken van elkaar onderscheid en daar bij onze keuken rekening mee gehouden. We zijn er enorm trots op! Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. Oh, het was wel een ellende om te controleren of alles juist bezorgd was. De medewerkers keukenplanning in de winkel zijn ook niet zo handig, dus let daar goed op. Zo verkochten ze ons een kleine vaatwasser, maar is daar geen deurtje voor te krijgen. De verkoper in de winkel zou ons een extra handgreep per post opsturen omdat hij niet meer leverbaar was, maar later deden ze daar moeilijk over omdat die niet op de rekening stond. We kregen pas een week voor levering te horen dat fornuis van de ikea niet meer leverbaar was. We zijn een keer teruggeweest met alle deurtjes omdat we bij het openmaken van de verpakkingen zagen dat de randen niet hoogglans waren, we hadden niet het hele deurtje uit de verpakking gehaald, in de winkel bleek dat dit zo hoorde, het waren namelijk passtukken, en die hebben dat... Er waren wat betreft montage een hoop dingen nog onduidelijk, zoals bijv de hoogte van de afvoer in de muur, maar die hebben we zelf weten op te lossen. We hadden bij aankoop van de keuken een cadeaukaart gekregen twv een paar honderd euro, die niet werkte toen we hem in wilden ruilen. Dus niet alles verliep soepel en gemakkelijk, maar alles is uiteindelijk goedgekomen, ze deden ook nooit moeilijk over retourneren of ruilen, dus achteraf ben ik toch heel tevreden.
Hier de hele keUken incl apparatuur van de ikea en ben er echt heel blij mee. Nooit problemen mee gehad. Ik had vroeger een kijken en die viel langszaam uit elkaar. Ikea keuken is echt heel stevig.