doen jullie dit? ik bel om 12 uur en dan vind ik het wel weer goed eigenlijk. maar nu hoorde ik van mijn vriendin dat zij dus echt verplicht langs haar ouders moet om ze de beste wensen te wensen.
als wij het niet met hen vieren zou ik wel langs gaan ja. Maar we vieren oud en nieuw met hen en schoonouders zitten aan de andere kant van het land anders waren we daar heen gegaan.
Bij ons moet niks... Maar wij gaan naar schoonouders,ouders,broers,zussen,alle 2 de oma s en opa. 2januarie rij ik met mijn ouders,zusje,dochter naar mijn opa en oma op 1,5uur rijden om ze nieuw jaar te wensen niet meer dan normaal om dat te doen voor ons.
Ik vind het zo een onzin om iedere ouder maar langs te gaan op nieuwjaarsdag. Je belt om12 uur en dat vind ik genoeg. Helaas de kt mijn man er anders over en voelt zich verplicht.
Dit was vroeger bij mijn opa en oma inderdaad verplicht. Bij onze ouders niet. Maar ik moet wel zeggen dat ik het verschrikkelijk mis die gezelligheid die we altijd hadden op 1 januari met de hele familie bij mijn opa en oma. Het was geen straf om die dag te gaan. Mijn opa en oma zijn inmiddels overleden.
Ik vind het niet meer dan normaal om bij familie te verrassen zeker bij de ouders of opa en oma, je hebt toch tot 6 januari de tijd haha
Mijn vriend gaat op 1 januari altijd wel even naar zijn vader toe ja. Voor mij hoeft het niet zo. Dochter gaat mee als ze wilt, als ze niet wilt blijft ze lekker thuis bij mij.
Wij moeten ook niks maar gaan naar mijn vader en daarna naar mijn moeder en spreken daar af met mijn broers. Smorgens eerst naar de opa en oma van mijn man en zijn oom en tante die zijn vervangouders zijn. Ik denk dat ik het dit jaar anders ga aanpakken en mijn ouders en broers uitnodig hier te eten, scheelt wat ritjes...
Mijn moeder verwacht het wel ja, des te meer te reden om het niet doen, ik heb zo'n hekel aan die verwachtingen en verplichten. Dus alleen al daarom ga ik niet. Waarom is bezoek op 1januari waardevoller dan op 3 januari of 30 december? Net als Moederdag of de dag ervoor etc..
ik ben dus niet de enige haha. nee ik heb er niets mee. mijn schoon ouders komen idd ook met de hele familie samen. ik heb er 2 jaar aan mee gedaan en daarna niet meer.
Wij zijn bij mijn ouders met nieuwjaar, kunnen doorwandelen naar mn schoonouders en gaan nieuwjaarwensen bij de opa van mn man, erg gezellig want de hele familie komt die dag even aanwaaien ( Mn schoonmoeder is er 1 van 8 broers/zussen en mn man komt uit een gezin van 9, tel maar uit, een familie met meer als 100 man waarvan een groot deel -niet allemaal met de kinderen hoor! even langskomt.
Nee hoor zeker niet hihi. Waarom is een telefoontje niet genoeg. Je ziet elkaar vaak al met kerst dus een week later weer. Pfff nee. Heb geen problemen met (schoon)ouders maar hou niet van die verplichtingen. Voor mij is het net zo goed 1 januari als voor hun. Wij moeten weer vroeg op na een korte nacht en hun niet.
Vier het bij mn ouders met mijn broers en zus en alle kids en blijven ook.allemaal slapen. Op 1 januari ga ik wel even bij mn schoonouders langs, niet omdat het MOET maar omdat ik het zelf graag wil .
Helemaal mee eens! Ik heb er ook een hekel aan. Mijn ouders verwachten helemaal niks en verplichten ons ook tot niks. Als we willen komen, is het goed en zo niet, is het ook goed. Schoonouders daarentegen hebben toch altijd wel de verwachting dat we komen en zijn dan altijd teleurgesteld als we er niet zijn. Vorig jaar zijn we naar oma van m'n vriend geweest in de ochtend en zagen we so daar. En dan vragen ze ook nog of we later op de dag nog naar hun toe komen. Nou nee, wij blijven lekker thuis. Dat ben ik dit keer ook van plan. Zeker omdat ik 2 januari ook gewoon weer moet werken.
Nee niet naar mijn ouders, die wonen te ver weg, mijn moeder op ruim 3 uur rijden en mijn vader is 2,5 uur, bovendien gaan we daar al heen met de kerst en blijven dan slapen. Op nieuwjaarsdag gaan we wel altijd naar mijn schoonouders toe, die wonen bijna om de hoek, heb er niet altijd echt zin in, maar vind het ook geen ramp. Ze hechten er veel waarde aan, en ik vind het best. Ik heb sowieso een bloedhekel aan oud en nieuw, dus mag wat mij betreft helemaal overgeslagen worden.
Wij gaan al jaren uit eten op nieuwjaarsdag met de hele familie omdat me overgrootoma op die dag jarig is. Dit jaar word ze 95, dus de kans is groot dat het de laatste keer is dat ze in staat is te gaan. Maar goed ik snap nooit zo goed wat er mis is met een beetje verwachtingen.