Blaas op tong 2-jarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bizziebee, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bizziebee

bizziebee Lid

13 mrt 2010
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje van (bijna) 2 wilde niet echt goed eten de laatste dagen. Ook was hij 's nachts steeds wakker en vond ik 'm een beetje koortsig aanvoelen. Tandenpoetsen was al helemaal geen optie.

Nu ontdekte mijn vriend net een blaas op de zijkant van zijn tong (van 1 cm bij een aantal mm).

Iemand enig idee? (we bellen ook nog wel de huisarts voor de zekerheid). Mijn vriend had vorige week wel een koortslip, zou dat ermee te maken kunnen hebben?

Alvast dank!

2. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi Bizziebee,

Heb je nog de dokter gebeld?
    Het zou ook eventueel de hand, voet en mondziekte kunnen zijn (is een reguliere kinderziekte.
    Dan hebben ze blaasjes op de tong, voeten en handen, zijn hangerig en koortsig.
    Bij ons op het KDC heerst het.
    Succes en beterschap!

Groetjes Senna

3. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Yep, hier heerst mond voet handziekte ook. Ze heeft het net achter de rug. Heeft hij ook kleine blaasjes op zijn handen, voeten of billen? Want als dat zo is dan kan het haast niet anders. Is niet erg, gaat vanzelf weer weg, het is alleen heel vervelend omdat het pijn doet in de mond. Mijn dochter heeft er lidocaine-aanstip-spul voor gekregen wat ze overigens zo smerig vond dat ze het nooit heeft gekregen.

4. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter heeft ook haar hele mond vol blaasjes. Het arme kind kon nauwelijks eten en werd steeds wakker van de pijn. Van de huisarts had ze er iets voor gekregen (alleen over de telefoon gesproken, we konden niet terecht) maar dat bleek een middel tegen spruw te zijn en dat is niet wat ze heeft. Gelukkig is het al een heel stuk minder nu.

Deel Deze Pagina