Hmm ik mag t misschien niet zeggen, maar ik vind t een beetje raar dat er zoveel meiden dit eigenlijk een beetje afdoen als overdrijven, omdat hun kinderen nou eenmaal vroeger wakker worden. En dat ze als ze naar school gaan ook vroeg op moeten. Ieder mens heeft toch zn eigen ideeën en behoeftes? Ik vind 7uur op staan op een dag dat je geen afspraken hebt en niet weg hoeft géén normale tijd. Met of zonder kids. Zodra ze naar school gaan ja dan moet je wel, maar is t zo raar dat je er dan nog even van wilt genieten nu dat nog niet hoeft? Tuurlijk, als het zo is, dan is t zo. En als ze nou eenmaal niet langer wil slapen, ga ik haar niet dwingen ofzo. Maar het lijkt nu net alsof je nergens over mag klagen omdat je kind vroeger wakker is dan je fijn vindt, omdat er andere kindjes zijn die nóg vroeger wakker worden. Vind ik beetje raar. Maarja, das mijn mening...
ik zit nogsteeds met open mond te kijken naar je eerste bericht, lag ze echt 16,5 uur op bed. wow. dat is echt lang voor deze leeftijd.je schreef dat ze dan de eerste anderhalf uur wakker lag in bed en snachts ook 2 keer wakker werd. misschien lag ze `s nachts wel uren wakker? zoontje hier slaapt goed op het moment, van 19.00 tot 06.45 uur, en smiddags max 1,5 uur. Ik maak hem dan wakker, hij is dan ook wat chagerijnig, hij heeft tijd nodig om wakker te worden. in jouw situatie zou ik voor de tjdschakelaar gaan.
Ik heb werkelijk geen idee, heb het echt nog nooit meegemaakt en ik moet je vertellen dat ik nu zwanger en wel toch wel vaak eruit moet om te plassen haha en haar nog nooit heb horen spelen... Denket dus niet...
Ik ben ook wel benieuwd of die kidsleep- en babyzoowekkers nou echt werken. Hier ook een vroege vogel (deze week elke dag 6 uur - ja, ook in het weekend) en dat is me gewoon te vroeg (helemaal nu ik zwanger ben). Bovendien wordt hij ook vaak chagrijnig wakker, dus hij zou vast nog wel even kunnen slapen. Probleem is alleen dat als hij eenmaal 1 van ons twee heeft gezien hij absoluut niet meer wil slapen. Eerder of later naar bed maakt niets uit helaas, dus ik zoek ook een andere oplossing. Tja, en de 'lullige' opmerkingen naar TS toe: waarschijnlijk is het jaloezie... Ik bedoel, ik (en mijn vriend ook) ben een enorme uitslaper, maar sinds zoonlief er is, gaat dat dus echt niet meer. Meneertje staat praktisch altijd tussen 6 en half 7 op, zelfs op vakantie. Nou, op die dagen zou ik een moord doen voor een kind dat tot half tien, of zelfs zeven uur slaapt. Sterker nog: voor mij is dat dus geen vakantie...
Ik vind het ook raar dat sommigen dit afschilderen als een luxe probleem. Onze dochter sliep op de dagen dat ze thuis kon blijven ook altijd tot 8 uur - 9 uur en zelfs tot 9.30. En het is niet zo dat ik dan ook nog op bed lig, 9 van de 10x zit ik al beneden aan de koffie. Onze dochter is nu sinds het eerder licht is, ook rond 7 uur wakker. Merk dus ook dat dit echt te vroeg is, maar ja, ze begint al te roepen dat het licht is en dat ze naar beneden ligt. Daar ligt ze dan vervolgens nog een 30 minuten op de bank met speen in een beetje als een zombie naar de tv te kijken. Om 11 uur een inkakker, wil ze speen, want ze is moe...tja, een uurtje langer slapen zou wat goed doen! Onze dochter ligt om 19.30 op bed en slaapt 's middags nog 2 tot 2,5 uur. Vanmiddag zelfs na 3 uren maar eens wakker gemaakt en dat ging met moeite! Om 19.45 weer in bed. Dus, net als TS hebben wij ook een kindje dat slapen kan en nodig heeft. Dat andere kindjes wel vroeger wakker zijn, tja...kan ik ook niks aan doen. Maar dit is geen luxeprobleem hoor, maar gewoon een dwarse peuterprobleem! Sorry als ik wat hard over kom, maar omdat mijn dochter dus wel slaapt tot in ieder geval 7 uur, mag ik niet "klagen"?
Nou wat is jouw 'geheim' dan? Wat zeg je wanneer je dochter dan om 7 uur naast je bed staat na 12 uur slaap, of staat ze nooit om die tijd op?
@mamavanjuul: tuurlijk mag je wel 'klagen'. Voor jouw dochter is het duidelijk ook te vroeg, net als voor mijn zoon. Maar dat neemt niet weg dat ik wel jaloers ben... Mag ik toch ook wel zeggen?
Wij hebben zo'n wekker!Een nijntje,als hij zijn ogen open heeft mogen ze uit bed.Op het moment dat Tessa haar ogen eenmaal open doet was dat het teken voor haar dat ze klaar was met slapen.Vaak was dat om 05.30 uur.Dat was ons echt te vroeg,en voor haar ook.Ze viel dan 's avonds tijdens het avondeten zowat van haarstoel af.Nu met deze klok hebben we het langzaam aan kunnen rekken naar 7.30 op de dagen dat ik niet werk(dat zijn er vijf dagen in de week achter elkaar,dus ze bouwt zo wel een ritme op). Ik vind het super werken. @TS...ik zou zo'n wekker gewoon proberen,maar niet tot 9 uur zetten,dat is wel erg laat.En misschien nog een idee...laat het middagslaapje lekker zitten.De eerste dagen zal het idd wat moeilijk gaan rond etenstijd,maar dat went voor alle partijen.Ik vind dat ze ontzettend veel slaapt(of op bed ligt). Succes!
Nee juist wel, mijn dochter is tegenwoordig ook om 7uur wakker en dan wordt er niet meer geslapen. Voorheen was dat half9 ofzo. Nu wordt het steeds vroeger. Overigens geef ik rustig toe dat het voor mij wél een luxeprobleem is hoor, want zij is smorgens gewoon wakker en actief en hyper etc etc Maar ik nog niet. Ikzelf trek het gewoon niet om zo vroeg op te staan. En tja, mijn leven draait grotendeels om mn kind, maar ik ben er zelf ook nog hoor Dus mag t toch best vervelend vinden?
@mamavansuusentessa: is dat deze wekker:slaaptrainer nijntje in de winkel van Nijntje ? Trouwens, mijn zoontje kan 's middags soms wel 3 uur slapen. Meestal 2 uur, maar dat is ook best lang. (Helemaal als je nagaat dat hij totdat hij bijna 1 was amper sliep overdag.) Dat geeft natuurlijk ook wel een beetje aan dat hij dan 's nachts waarschijnlijk te kort heeft geslapen. Hij wordt 's middags vaak ook bloedchagrijnig (maar dan ook echt bloedchagrijnig) wakker. Dan is er geen land mee te bezeilen. Misschien moeten we die slaapjes dus ook wel inkorten...? Heeft iemand hier een idee over?
Tuurlijk, ik sta ook niet te springen wanneer mijn zoontje steeds om half 6 klaar met slapen is.. maar goed, ik denk dat het daarom maar wat aanpassen is aan je kind. Ik ga dan ook zo naar bed (ongezellig i know, m'n man is nog niet eens thuis en heb hem al een paar dagen amper gezien maar goed). En morgenochtend is hij om 8-9 uur alweer moe en denk dan ook.. slaap dan nog ff een uur ofzo, maar dat werkt gewoon niet op die manier.
Ja die hebben wij idd. Moet wel zeggen dat wij wel DE experts zijn voor kinderen met beiden een ander ritme. Suus slaapt weinig,maar wel langer in de ochtend dan Tessa.Suus sliep met 13 maanden al helemaal niet meer overdag.Ze ging dan ook in een campingbedje op een andere kamer zodat ze Tessa niet wakker kon maken. Tessa slaapt langer,maar is eerder wakker.Tessa valt nu regelmatig in de auto in slaap voor 10 of 20 minuten.Dan gaat ze 's avonds ook gewoon weer op tijd naar bed. Het is wel een tweeling,maar ook in slapen zijn ze erg versschillend.
Ik verlang echt nu al naar de puberteit... Dat ie elke dag tot 12 uur in zijn bed ligt te stinken. Heerlijk!
Tuurlijk, maar dat is nuchter bekeken, relativeren etc. En dat doe ik ook heus wel hoor, want ik sta gewoon op zodra ze me komt halen, hoe irritant ik dat ook vind. Maar daarom mag ik t toch nog wel vervelend vinden? En tja, ik ben alleenstaand dus ga altijd alleen naar bed
Precies! Ik vertelde ook een keer tegen mijn baas dat ik doodmoe werd van dat vroege opstaan, en die begon meteen over zijn (puber)dochters die zoveel slapen dat ze helemaal niets meer kunnen doen in het weekend. Toen dacht ik ook: ach, ieder zijn eigen probleem... Maar even alle gekheid op een stokje. Het lijkt me wel heerlijk als zoonlief over een paar jaar gewoon zelf naar beneden kan gaan, een broodje kan smeren en mij dan om 9 uur wakker maakt. Kan ik nu al naar uitkijken. (Zoals ik al zei: ik houd gewoon van slapen. Errug jammer dat dat niet voor zoonlief geldt.)
haha.. Ja hier loopt m´n man dan te zeuren dat het ongezellig is maar zit dan als een halve zool naast m op de bank. En s´ochtends is hij chagrijnig omdat hij wakker wordt van ons zoontje die dus al zo vroeg wakker is en moet ik dus direct als een soort hypermoeder m´n bed uit springen . En dan op zulke vrije dagen blijft hij weer tot laat in z´n bed stinken waar ik me aan irriteer en dan s´avonds weer hetzelfde liedje.. al met al een geweldig op elkaar aansluitend ritme (not).
Ik ga naar bed trouwens. Inderdaad, omdat ik morgen vroeg op "moet"... Iedereen succes morgenochtend!