Wij wonen in een flat dus het is allemaal op dezelfde verdieping. Zou haar idd niet alleen naar beneden laten maar als we zometeen in een eengezinswoning wonen dan richten we een tv hoekje in op haar kamer waar ze dan smorgens naar mag kijken, traphekje voor de trap en hoppaa geregeld Ik durf het alleen nooit zo lang vol te houden, n uurtje hooguit en slapen komt er dan idd niet van, ze is wel heel erg stil aan het kijken maar ik wil gewoon alles horen wat er gebeurd dus zit een beetje te dommelen.
Wij wonen ook gelijkvloers, huiskamer zit naast de slaapkamer, dus echt ver is ze dan niet en haalt ook geen rare dingen uit.
Ja, als je in een flat woont is het anders. Ik zet hem nu trouwens ook voor de tv hoor. En dan ga ik zelf op de bank liggen, maar slapen lukt dan niet meer....
O, hier is t juist andersom!! Dochter is altijd best een slechte slaper geweest. Als baby avonden huilen, 's nachts vaak wakker worden. Dat hebben we aangepakt, toen werd ze alleen nog gemiddeld rond half 7 wakker. We hebben die tijd zelf ook wel ingesteld, want soms was ze nog vroeger en dat accepteerden we niet meer.. En dan namen we haar ook vaak bij ons op bed hoor (tot 15mnd gaf ik dr BV), daarna met tv, soms melk/pap zoet proberen te houden tot een schappelijke tijd om op te staan Maar soms, in fases, wilde ze ook weer niet bij ons op bed/in de kamer blijven. En ja, echt slapen doe je dan natuurlijk ook niet. Nu wil ze overigens 's middags al een tijd niet meer slapen, maar opeens slaapt ze dus 's ochtends uit!! Al een ruime maand wordt ze pas tegen 8u, soms half 8 (sporadisch iets vroeger) wakker!! Wat heerlijk! Eindelijk kunnen we weer echt al onze verloren slaap inhalen Trouwens, 7 uur vind ik helemaal niet zo vroeg hoor. Heel normaal voor een kind. Ik zou daar persoonlijk niet heel veel aan doen in de zin van dat ze in bed/op dr kamer moet blijven. Maar als je dat hele lange uitslapen gewend bent, is het natuurlijk wel zuur