Hallo meiden, ik open even dit topic omdat ik graag zou willen weten hoe jullie hiermee omgaan. We weten allemaal dat alcohol eigenlijk uit den boze is. En ik open dit topic dan ook niet om discussie op te wekken, of om elkaar af te vallen op een mening. Juist alle respect voor ieders ( vaak weloverwogen) mening. Ik wil gewoon een reeël beeld hebben van hoe iedereen hier ermee omgaat. Aan de hand van de poll kun je je keuze invulen: Als je keuze 3 invult, vraag ik me ook af, hoeveel je dan drinkt. Ik heb namelijk gister met de IVF verpleegkundige gebeld en zij had het er over dat af en toe 3 a 4 glazen bier wel mocht. ( liever niks natuurlijk) Ik zal zelf nr: 3 invullen. Alhoewel we dit jaar echt besluiten om carnaval ( zo vlak voor de 1e IVF) aan onze neus voorbij te laten gaan. Ben benieuwd, Hope
Hoi Hope, Ik heb in de pol, 1 van ons drinkt af en toe eens alcohol. Wij hebben het natuurlijk ook nagevraagd in het ziekenhuis, en door de week drinken wij nooit, maar in het weekend hebben we graag een lekker toastje en glas rode wijn. Als ik aan het stimuleren ben, dan drink ik geen alcohol. Het mag wel met mate, maar liever niet. Mijn man doet het dan ook niet. En als ik ga stappen of een feestje hebt, doe ik net zo gezellig op een colaatje hoor. Hetzelfde geld voor mijn man. We vinden het af en toe gezellig, maar we snakken er niet naar ofzo. Hier is het probleem meer de sigaretten. Maar ook daar kan ik voordat we stimuleren mee ophouden. Het is maar net wat je zelf denkt dat goed is. Groetjes, Elvira
ik ga voor optie drie... ik drink eigelijk nooit, de laaste keer was met mijn verjaardag in november.... maar dan hoe ik wel rekening met de cyclus, nooit de 2e fase van de cyclus bijvoorbeeld. Mijn vriend drinkt ook zelden, alleen met vrienden soms... (hooguit paar biertjes 1x in de maand) nu met kerst en oud&nieuw drink ik dus niet, zit dan in de 2e fase... maar mis het helemaal niet, heb net zoveel lol dan!
Mijn optie staat er eigenlijk niet tussen... wij drinken gewoon zoals anders alleen in de tweede helft van mijn cyclus raak ik geen alcohol aan voor het geval dat... ik krijg ook geen hormonen en met mijn cyclus is niets mis dus ik veronderstel dat het ook niet zo veel kwaad kan. Wij zijn geen grote drinkers of zo maar af en toe een glaasje of twee in het weekend moet wel kunnen vind ik... het is zo emotioneel al zwaar genoeg... als je dan alle dingen waar je van geniet ook moet laten dan heb je helemaal geen leven meer
Ik heb optie 3 ingevuld, alleen niet tijdens de stimulatie en nu in wachtweekjes al helemaal geen druppeltje
Ik heb optie 2 gekozen. Mijn vriend drink heel af en toe een glaasje. Ik ben er mee opgehouden, omdat ik het risico niet meer durf te nemen. Heb het voorheen wel gedaan maar ook heel weinig.
Hoi, Ik heb optie 2 ingevuld. Ik heb niets gedronken, alleen tijdens de vakantie, maar toen had ik mmm weken. En mijn partner heeft op aanraden van de gyn de laaste 2 rondes bijna niets gedronken. Normaal was het een klein kratje bavaria (12 flesjes) in de week en op eventuele feestjes of bedrijfsborrels. Maar in de laaste 2 rondes, dronk hij in het weekend 4 biertjes en door de weeks helemaal niet. Toen deden we 3 weken met een kratje. Nu ik zwanger ben doet hij het nog steeds rustiger aan. Hoe is al aan het oefenen met verantwoordelijkheids gevoel voor als ie papa is.
ik drink (bijna ) nooit, maar mijn man lust graag een lekker glaasje rode wijn in het weekend. net als elvira heb ik het ook met sigaretten..
ik drink voor mijn eisprong af en toe iets, na mijn eisprong niet voor het geval dat.... Mijn man drinkt gewoon alcohol, alleen de laatste keer de avond voor de iui,wou hij een biertje drinken,heb ik hem cola gegeven, hij was een beetje verontwaardigd,maar goed Bij de eerste heb ik 1 1/2 jaar geen druppel alcohol aangeraakt, toen we begonnen met ivf(spuiten decapeptyl) dacht ik, ben nu toch niet zwanger dus nu kan het nog, heb met kerst toen 2 keer bacardi breezer gedronken, met mijn verjaardag(vlak erna) ook 2 en met oud en nieuw ook 2 en een glas champagne, en wat bleek 2 weken later, ik was toen toch spontaan zwanger, dus gedronken toen ik zwanger was. Dus maak me er nu niet te druk om.Als ik zeker weet dat ik zwanger ben, drink ik niks, maar anders drink ik gewoon als ik zin heb,echter niet teveel
Ik blijf zo nu en dan een glaasje drinken. Eigenlijk nooit veel. ALs ik wel veel drink dan doe ik het wel alleen als ik zeker weet dat ik zwanger ben. Anders had ik nu al 1,5 jaar als zwangere geleefd terwijl ik dat nog steeds niet ben.
Wij drinken eigenlijk nooit maar tijdens het hele traject hebben we beide geen druppel gedronken. Zonde van die drie kansen...
Ik drink hooguit 2x per jaar, ik lust bijna niks dus da's makkelijk Mijn vriend drinkt na het werk soms een biertje.
Leuk type-foutje Wup! Wij drinken heel af en toe, bij bijzondere feestjes/verjaardag. Na mijn eisprong durf ik het al niet eens meer, dan gedraag ik me echt als een zwangere totdat ik weer ongesteld wordt. Ik blijf erbij dat je jezelf niet altijd alles kunt onthouden in dit traject... al is die knop in je hoofd soms moeilijk om te zetten.
Ik wil hier graag een vraag over stellen; Stel dat mijn vriend alcohol drinkt in het voortraject (ik ben dan nog aan de pil en het stimuleren en alles komt daarna nog). Wat is dan het gevolg voor de zaadkwaliteit? Bij koorts wordt gezegd dat iets van 72 dagen ofzo en dan pas wordt de productie ververst (misschien leg ik dit wat onduidelijk uit sorry daarvoor) Maar is het dan ook zo als de man alcohol drinkt dat het pas na 72 dagen wordt ververst? Stel hij drinkt een borrel en over 1 week levert hij zaad in ter onderzoek. Is daar dan nog iets van te merken? Weet iemand hoe dit zit?
Hey Stienke, Mij hebben ze verteld dat zowel alcohol als roken, drugs en dus ook koorts, tot 3 maanden erna in de kwaliteit van het zaad te vinden is. De zaadjes zouden dan trager zijn en slechter van kwaliteit. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Alcohol enz, kun je laten, maar koorts krijgen? Daar vraag je toch niet om? En zou het dan werkelijk zo slecht zijn dat de behandeling wordt gestaakt? Dus als nog andere meiden hier antwoord op hebben, graag. Hope