lf hetzelfde na zw?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LBlue, 3 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Hallo dames,

In februari ben ik bevallen van een prachtige dochter. Nu ben ik sinds dien 2 keer ongesteld geworden met 31 dagen er tussen (was voor de zwangerschap ook vaak zo). Deze vakantie hebben mijn man en ik 1 keer uit lust en zonder na te denken onveilig seks gehad. Nu vraag ik mij af, blijft je lf (was altijd 10 dagen bij mij) na een zwangerschap hetzelfde?
    Op basis van de 31 dagen van de vorige keer zou ik vandaag weer moeten bloeden. Al hoop ik stiekem dat het niet gaat gebeuren. Hoewel het qua situatie beter zou zijn als ik wel ongesteld werd. Beetje dubbel dus. Vandaar mijn vraag.

Bedankt!

2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Wat is een lf?
    Heb je gemeenschap gehad tijdens je vruchtbare week?
    K denk zelf dat er maar een kleine kans is als je 1x gemeenschap hebt gehad de laatste 31 dagen.

3. Mami22

Mami22 Fanatiek lid

12 jan 2010
    2.231
    1
    0
    NULL
    NULL
    Weet je wanneer je je eisprong hebt gehad?

Maar goed uit mijn ervarig weet ik dat na je zwangerschap je lichaam nog moet ontzwangeren dus je cyclus kan wat verschillen per maand.
    Maar goed das misschien niet bij iedereen zo.

Misschien een testje wagen?

@birds; lf is luteale fase, de tijd van ei tot aan ongi (toch? haha)

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Bij mij duurde het wat langer voor hij op gang kwam 84 dagen daarna als vanouds weer helemaal. Ik zou er een kv 2v5 tegenaan gooien als je vandaag ongesteld zou moeten worden. Mss gelijk wat duidelijkheid

5. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Ben nog steeds op vakantie en hier geen kv.
    Of ik in mijn vruchtbare periode zat ligt een beetje aan of je cyclus veranderd als je zwanger bent geweest. Dus is de periode van mijn ei tot menstruatie Nog steeds 10 dagen net als vroeger? (Inderdaad dat is je lf).

6. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Bij mij werd de cyclus wel langer, maar mijn lf bleef 11 dagen

Succes!!

7. Keet

Keet Actief lid

4 apr 2013
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn was steeds 5 dagen :(
    Iemand die ik ken had 6-7 dagen en na bevalling nog steeds.

Dus ik ben er bang voor. Maar ik ben nog niet ongesteld geweest.
    gelukkig heb je er medicijnen voor

8. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    ik was binnen 3 maanden weer zwanger gewoon door de pil heen.je bent na een zwagerschap extra vruchtbaar zeggen ze

9. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Spannend LBleu, maar het kan inderdaad wel zo zijn dat het weer raak is.

10. Giggle

Giggle Bekend lid

18 jun 2013
    968
    0
    16
    LBlue, mijn LF is na mijn bevalling juist korter geworden...hij was altijd 12 dgn en is nu nog maar 10dgn
    Maak me er steeds zorgen over of dit niet te kort is, maar lees dus dat jij hier de Zwanger bent geworden, dus neem aan dat t geen TE korte is. Of heb jij medicatie gehad?
    Maar antwoord op jou vraag...ja mijn LF is dus veranderd, korter geworden...en mijn meisje is van vorigjaar juli dus ligt niet aant ontzwangeren bij mij, gewoon kortere cyclus...van 27 naar 25 dgn

11. LBlue

LBlue Bekend lid

10 jan 2012
    764
    0
    0
    Jou ei is wel op dezelfde dag gebleven giggle?
    En nee, na een jaar hard oefenen ben ik spontaan zwanger geworden.

Ik heb wat bruin gespot, maar het zet niet door. Ben erg benieuwd wat het morgen ochtend doet. Anders maandag thuis maar even langs de kv. De laatste keer dat ik bruin spotte was ik zwanger. Ben altijd gelijk flink ongesteld. En hoewel ik echt heel blij zou zijn, is onze situatie niet echt handig voor een tweede. Onze dochter slaapt nu bij ons omdat er geen andere slaapkamer is en we ons appartement niet verkocht krijgen.
    Dus ik weet niet zo goed wat ik nu moet hopen...

Deel Deze Pagina