Ervaring met Fiat cinquecento

Discussie in 'De lounge' gestart door Esin, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Oh, ik kreeg de indruk dat je met het oog op kids een auto zocht. Onze auto was idd wel een heel stuk duurder dan dat (slordige 5000 euro, bij een dealer gekocht, met BOVAG, het is een automaat, en een relatief lage km stand).

Als je nu niet zwanger bent en alleen een jaartje een auto wilt, dan maakt het niet enorm veel uit, als hij maar veilig is voor jezelf :D

Ik zou je voor het 'echte' werk wel aanraden om bij een dealer te kopen en niet particulier ergens zomaar, en voor een goede tweedehands te gaan met ruimte voor minimaal de kinderwagen, een kindje en wat boodschappen/bagage van jullie zelf. Dan zit je met een klein auto'tje toch al snel aan iets als wij hebben (Opel Corsa 5 deurs).

2. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik bedoel niet zozeer betrouwbaar als het aankomt op veiligheid.
    We hebben bijv. niet zo lang geleden een oude Suzuki Alto gehad. Wat een koekenblik, zeg! :$ Dat soort auto's zijn dus echt niks voor mij. Ik reed er ook nooit in. Het voelt niet eens als een auto wanneer je erin zit.

Een auto zoals Punto, Golf, Polo, Astra etc zijn veel steviger en geven je een veel veiliger gevoel.

Ik vind de Punto echt een aantrekkelijke auto voor een bedrag rond de 1000 euro. Lekker modern vormgegeven. En ik heb gehoord dat ze ook lekker rijden.
    Een andere vriend van mij had ook een Punto, toendertijd was hij ook tevreden.

Weer anderen raden me aan om nooit een Fiat te kopen.

Meningen verschillen dus nogal.

3. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ik heb een cinq. Ik vind het een heerlijk auto'tje.. Lekker licht (wegenbelasting), rijd altijd (sneeuw, vrieskou, altijd), Kids zitten er goed in, veilig, want geen achterdeuren die de kids open kunnen doen. rijdt 1:18. Ik persoonlijk hou van simpel en betrouwbaar. Daar voldoet ie aan...

Deel Deze Pagina