iemand die het financieel slecht heeft/naar de voedselbank moet? Ik heb wat spullen om weg te geven, die iemand vast wel goed kan gebruiken (mijn kledingkast uitgemest en wat huishoudelijke producten). Als ik het naar de kringloopwinkel breng dan moet diegene er geld voor betalen, dus ik zou het liever rechtstreeks gratis geven. De weggeefhoek op facebook in mijn regio is niet echt actief, op sommige dingen wordt niet eens gereageerd die er al even op staan. En ik heb het idee dat op zulke websites ook de koopjesjagers zitten die het zelf ook kunnen betalen maar als sport dingen gratis willen hebben. (of dat terecht is weet ik niet, maar dat is mijn idee daar bij) In mijn woonplaats is geen kledingbank en ik wil er ook geen kilometers mee gaan rijden om het verder weg in te gaan leveren, liever dan iemand dichterbij er blij mee maken. Om nou bij de voedselbank te gaan staan wachten wie daar naar binnen gaat, daar heb ik even aan gedacht maar het lijkt me niet echt de goede methode... Wie heeft er een idee hoe ik iemand kan vinden voor deze de spullen? (omgeving westen van Eindhoven trouwens)
Marktplaats? Ik heb wel eens dozen kleding weggeven aan mensen die het konden gebruiken. Gratis af te halen of tegen betaling van alleen de verzendkosten.
Maar hoe weet je dan dat het naar iemand gaat die het echt nodig heeft en niet naar iemand die er een slaatje uit slaat? Ik zou eens informeren bij de voedselbank, het rode kruis, daklozenopvang en soortgelijke instellingen in je omgeving. Misschien weet de gemeente ook iets? Zeer nobel van je, ts!
Hmm bij ons is er een "kledingtafel" bij het consultatiebureau/jgz. Kun je spulletjes neerleggen en meenemen naar behoefte. Wij wonen dan ook in een wijk waar iemand vinden die het zwaar heeft.. Niet zo heel moeilijk is.
Schiet me net te binnen dat ons wijkcentrum vaak weggeef- en ruilavonden organiseert met gedoneerde spullen!
In Eindhoven zit ook een kledingbank (hetzelfde principe als de voedselbank) dus daar kun je ook je spullen kwijt. Ik heb zelf ook nog een tas met kleding klaar staan en geef het liever weg dan dat mensen er alsnog voor moeten betalen
De kerk doet nog steeds veel! Kledingbanken heb je tegenwoordig ook.. Jammer dat de weggeef hoek bij jullie niet actief is, ik ben een van de beheerders van Sneek e.o. en wij gaan al boven de 2100 leden en loopt als een tierelier....
Zou denk ik toch iets van een voedsel bank binnen lopen, desnoods daar afgeven. Hier in breda is een speciale winkel waar alleen mensen magen kopen die een bewijs hebben dat ze afhankelijk zijn van de voedselbank. Maar zelf zou ik bij een weg geef hoek inderdaad bang zijn dat het niet gaat naar iemand die het zo zwaar heeftd at die afhankelijk is van de voedselbank...
Wij hebben toen mijn moeder verhuisde van een huis naar een appartement allerlei kledij, speelgoed, meubels en boeken weggegeven. Hiervoor heb ik het dichtsbijzijnde weeshuis gebeld. Die waren heel blij met de kinderkledij, speelgoed en boeken. Zijn alles met plezier komen ophalen. Daarna heb ik het klooster gebeld. Zij waren heel blij met de rest van de meubels en kledij en boeken. Zo vertelden ze me dat ze op dit moment een zwangere alleenstaande vrouw hadden die bij hun aangeklopt heeft en die ze nu helpen. Daarna belden ze terug om te bedanken, want de vrouw was enorm blij met mijn ledikantje en commode van vroeger en de kleren die ze ontvangen had. Dat is dus een oplossing voor bepaalde zaken die je kwijt wil. Voedsel zou ik gewoon aan de voedselbank doneren, dat kunnen we echt wel gebruiken. Of het klooster of weeshuis bellen, het kan zijn dat zij dat ook kunnen gebruiken of mensen kennen. Mijn ouders hadden vroeger een restaurant. De overschotten van feesten gaven we altijd aan de voedselbank. Tot op een bepaald moment die man begon te bedanken omdat het niet nodig was of omdat het soort eten hem niet aanstond. Toen zijn we begonnen met het klooster te bellen en de zusters waren heeeeeel blij met alle overschotten, kwamen het heel dankbaar ophalen. Anders een oproep op marktplaats?
Nou, vandaag ben ik naar de voedselbank geweest om te kijken of ik er iemand blij mee kon maken... Ze mogen geen kleding aannemen, regels enzo. Dus ik zeg "dan geef ik het toch niet aan jullie maar aan iemand rechtstreeks die hier komt". Nee, ook dan weer regels, kon niet, mocht niet... Ik vroeg of ze dan niet iemand met ongeveer mijn postuur in gedachte had die het kon gebruiken, die ze dan mijn contactgegevens wilde geven, dat kon ook niet... Ik keek er zelf even rond of ik iemand kon aanspreken die mijn postuur had, maar helaas was er alleen een vrouw die mijn maat x2 had... Dat valt nog niet eens mee om wat goeds te willen doen Ik ga eens even de andere opties bekijken die hier gegeven zijn...
Ik dacht altijd dat het gevonden voorwerpen waren Als ik dat eerder had geweten dan had ik daar ook wat kleertjes neer kunnen leggen
Briefje ophangen bij de voedselbank binnen? Briefje bij de kringloop? Cb vragen of ze iemand weten? Kinderkleding etc bij een opvanghuis voor zwangere tieners? ( bijv de bocht in Goirle) Asielzoekers centrum ( vaak komen de mensen hier met niks) Blijf van mijn lijf huis (ook vaak gevlucht met niks) Opvanghuis voor zwervers. Hier komen ook gezinnen en niet alleen junke etc en eigenlijk is alles welkom