Ervaring met Fostimon bij IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cilianne, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hopelijk mag ik je snel volgen! Ik hoop het zo.

Bedankt voor je info. Ik ben heel erg opgelucht. Ik had natuurlijk wel een vermoeden maar een bevestiging is altijd fijn!
    :)

Hoe gaat het met jou?

2. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hoi, krijg jij geen prikles eigenlijk? Wij mochten een keer droog oefenen met alles voor we zelf aan de slag moesten.

Nog een paar dagen he :) Succes!

3. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Ik moet op CD3 beginnen met Fostimon. De eerste keer gaan ze het in het ziekenhuis prikken. De tweede dag moet ik zelf prikken terwijl de zuster meekijkt. En vanaf de derde dag moeten we het zelf kunnen doen.

Ik heb inderdaad nog twee dagen, maar ik denk niet dat het raak is.
    :(

4. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Je weet maar nooit... Weet je zeker dat er direct weer uit kwam (zei de arts dat bedoel ik)? Op zich heb je meer iui-ervaring dan ik, maar ik denk altijd dat alles er gelijk weer uitkomt, en mijn arts ontkent dat altijd. Die zegt dat het eigen vocht is dat gaat stromen.

Heb je al getest?

5. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hoi hoi, nee ik kreeg de kans niet om te testen helaas. Ik voelde het zaterdagavond al aankomen en werd zondagochtend ongesteld. Ik ben dinsdag begonnen met prikken. Ik ben 2 keer naar het ziekenhuis geweest om te laten prikken. Ik heb me gewoon voorgneomen om iedere avond te gaan en ik hoor wel wanneer ze zeggen dat ik het zelf meot doen. Ik ga naar de afdeling Gyn en niet naar de poli, omdat ze het op de afdeling op de avonden minder druk hebben en het niet erg vinden om te prikken. Wel fijn hoor.. Prik is trouwens helemaal niet pijnlijk.

Heel kort na het prikken krijg ik wel heftige hoofdpijn en slaap. Is dit normaal? Hoe gaat het met jou?

6. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    O ja, de arts kon niet in de baarmoedermond komen. Die zat dicht. Dus spoot ze er net voor. Ik stond op en voelde alles eruit komen. Daar lag het dus aan. De eerste keer en volgens mij de derde keer ook al, maar volgens de arts is het de vloeistof waarin de zaadjes zitten die er uitkomt. Ik denk eerlijk gezegd dat het er dan juist niet inkomt, want de andere keren kwam er niets uit. Pas veel later op de wc.

Maar goed, ik geloof ook niet echt in IUI zonder hormonen.. Hopelijk zal het met hormonen wel raak zijn... we wachten af..

7. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Hallo,
    Ik heb ook fostimon. Ik heb prikinstructie gehad int zh. Ze vroegen daar of ik het al zelf wilde doen. We hebben er voor gekozen dat ik de spuit klaarmaakte en mijn partner heeft onder toeziend oog vd verpleegkundige de prik gezet. Ik ben dus maar 1 keer int zh geweest. De dagen daarna hebben we het op dezelfde manier thuis gedaan. (Ik klaarmaken, hij spuit zetten.) Daarna doe ik het alleen. Voelt wel prettig dat ik van niemand afhankelijk ben.
    Maar ik moet wel zeggen dat ik de 1e keer eng vond en nog steeds wel een klein beetje ;)
    Ik heb eigenlijk geen last van bijwerkingen, maar ik spuit 's avonds, dus misschien slaap ik wel doorheen. 8) Ik ben wel heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat doen. Ik moet ook wat eerder terug naar het zh voor een fm. Zonder hormonen op dag 10-11, nu 1e keer met hormonen op dag 8-9.
    Hebben jullie al ervaringen? Groeit het dan ook sneller? En ook meer eitjes? Ik ben toch wel benieuwd!
    Hope

8. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hoi hoi, ik vind het knap van je dat je het nu alleen doet. Ik wil daar ook naar toe werken. Ik laat me ook in de avond prikken, maar heb nu al 2 dagen iedere keer na het prikken hoofdpijn en slaap. Ik had meer bijwerkingen verwacht, dus valt dit wel mee gelukkig. Ik weet ook niet of de eitjes sneller groeien. Ik heb de 10de dag een afspraak gemaakt, maar ben bang voor overstimulatie en daarom ga ik morgen de afspraak verzetten naar de 8ste adg. Dat voelt wel prettiger. Het is voor jou ook de eerste keer met medicijnen (Fostimon) toch?

Hopelijk slaat het nu aan.

Groetjes

9. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Ja, voor mij ook de eerste keer met hormonen, 4 keer iui zonder mislukt :cry:
    Dat zelf spuiten gaat trouwens in heel sneltempo makkelijker hoor. Echt, ik voel me al hartstikke cool 8)
    Ook ik heb trouwens het idee dat er keren zijn geweest dat ze 'mis ge-iui-ed' ;) hebben. Bij bij ligt de bmm ook niet helemaal handig, zo lijkt. Er moet dan wel eens met een tangetje aan getrokken worden, klinkt horror. Maar ik heb inmiddels een aantal verschillende gyns gehad. Afhankelijk van degene die toevallig dienst had. En hoewel het nog niet tot zw heeft geleid, zijn er gyns die echt heel klungelig overkomen. Mijn favoriete heeft helaas niet iedere dag dienst. Ik vind dat echt heel lastig. Want bij dat gepruts ben ik meteen al heel teleurgesteld en heb ik eigenlijk al nauwelijks hoop. Ik voel die meteen na de iui al de grond ingaan. Van de 4 keren, waren er 2 echt gepruts en was ik al meteen overtuigd dat ik geen kans had. Ik vind dat zooo frustrerend en ik weet niet zo goed of en hoe ik hier iets aan kan doen :cry:
    Tips zijn welkom! :)
    In ieder geval heel veel succes!
    Hope

10. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Alles wat je nu verteld komt me zo bekend in de oren. Het is bij mij ook een paar keer heel klungelig gedaan. Inderdaad ligt mijn baarmoeder ook niet zoals het hoort t eliggen volgens mij. Iedere keer moeten ze zoeken, ook bij de echo moeten ze naar mijn rechtereierstok zoeken. Bij de baarmoederfoto zag je ook niet beide eierstokken in beeld. De arts moest gaan draaien enz. Maat goed, ik weet niet of het uitblijven van de zw hiermee te maken kan hebben.\ ene keer denk ik dat dat kan, maar de andere keer weer niet. Ik stond ook iedere keer na de IUI met een vreemd gevoel op. NIet hoopvol in ieder geval.
    Hopelijk zal het met Fostimon wel raak zijn.
    Wel vind ik het vreemd dat ze in het ziekenhuis (afd. Gyn, waar ik laat prikken) de Fostimon niet kennen. Ik ben nu al 3 keer geweest en alle drie de zusters kenden het niet. Hopelijk is het wel een wondermiddel :)

Ik heb wel buikpijn en krampen af en toe. Wel heftige.. Ik hoop niet dat het aan het overstimuleren is :S

Hoe is het met jou?

11. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Aardig dat je ernaar vraagt! Met mij gaat het goed. Ben alleen wel wat moe, maar ik weet niet of dat meteen van de fostimon komt. Heb ook een drukke week achter de rug. Dat 'zoekwerk' dat jij beschrijft, herken ik ook! Bij mij is het ook altijd een speurtocht, zo lijkt. En dan begint het ook nog wat te bloeden en dan lijken ze de weg helemaal niet meer te kunnen vinden. Misschien volgende keer een tomtom bij leveren? ;) :D
    Ach, ik kan er nu wel grappig over doen, maar stiekem maak ik me toch echt wel ongerust. Ik bedoel, je hebt iedere maand maar 1 kans en als die dan ook nog wordt verprutst?! :( En het aantal keren iui is ook weer niet tot het eindige.... en dan? Ik merk dat ik die frustratie en onzekerheid eigenlijk nog vermoeiender vind dan het spuiten of zo. Maar ja, wat doe je eraan ...? ?
    Hoe gaat ie daar? Ga je nog steeds naar het zh om te prikken of heb je misschien al eens een poging zelf gewaagd? Heb je nog steeds last van je buik? Ik ben wel benieuwd wat de 1e echo laat zien, hopelijk inderdaad geen overstimulatie!
    Hope

12. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    @All, misschien een gekke vraag maar spuiten jullie iedere keer aan 'dezelfde kant'? Ik spuit iedere keer rechts van mijn navel, omdat ze dat in het ziekenhuis ook deden, maar ik neem toch aan dat links ook kan, of niet? :(
    Hope
    Denk dat ik mijn vraag ook maar even op het iui-topic zet, weet niet of dit topic nog wel wordt gelezen... ;)

13. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Ja, ik laat ook iedere keer aan dezelfde kant prikken. Maar dan aan de linkerkant van mijn navel. Dat werd ook in het ziekenhuis zo gedaan. Maar ik weet ook niet of het iedere keer aan dezelfde kant moet. Ik denk het haast niet. De reden waarom ik het links laat doen is dat mijn rechterkant gevoeliger is. Over heel mijn lichaam is mijn rechterkant gevoeliger. Heel vreemd, maar ervaar dit heel vaak, bijvoorbeeld bij de tandarts, epileren enz. Ik ben benieuwd, als je reactie heb hoor ik het wel.

Weet jij trouwens hoe je de banner kan wijzigen?

Morgen is het mijn 10de dag en moet ik voor de FM. Ben benieuwd! Wanneer moet jij? Ik had vrijdag trouwens naar het ziekenhuis gebeld om te vragen of er een kans is op overstimulatie en of ik maandag al kon komen. Maar de assistente zei dat met Fostimon 75 eenheden die kans heeeeeeeeeeeeeeel klein was. Die kon 2 of 3 eicellen laten rijpen en de kans dat er overstimulatie kon zijn, was erg klein. Ik was een beetje gerustgesteld. Ben zeer benieuwd naar morgen.

O ja, nog een vraagje: Na het prikken krijg ik pijn in mijn rechterbeen. Heel vreemd. Heb jij dat ook of niet? Ik ga dat morgen ook even vragen. En ik heb af en toe veel krampen.

Je hoort me morgen waarschijnlijk en ben ook benieuwd naar jouw fm.
    groetjes

14. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Echt, ik val hier zowat van mijn stoel. :D Dat rechterbeen had ik nl. ook!
    Echt heel vreemd! Maar omdat het voor mij voor het eerst was en ik dacht dat je dan gewoon op álles let en vanalles voelt, heb ik het maar 'inbeelding' genoemd. Nu jij dit ook aangeeft, ben ik toch wel erg nieuwsgierig wat het kan zijn. Overigens heb ik het niet alle dagen.
    Ik heb ook een fm gehad. Gaat goed, heb gelukkig geen last van overstimulatie, de fostimon doet zijn werk. Ik heb wel het idee dat mijn buik nu toch wat gevoeliger wordt, maar ook dat is misschien wel een beetje doordat ik op alles let. Ik meen soms ook dat ik wat misselijk wordt. Had ik niet aan het begin van spuiten, maar nu wel wat meer. Ik ben echt heel benieuwd wat het met jou doet! Heel veel succes morgen!
    Hope
    Ps. van banners weet ik niets! Heb me er nog niet in verdiept en vind dat ook te lastig met wisselende cycli en dat hormonengedoe en zo. ;)

15. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    :):) Wat grappig zeg. Ik heb het inderdaad ook niet iedere keer. Ik ben inderdaad ook vaker misselijk. Dan ligt het dus wel aan de fostimon. Ik ben niet vaak misselijk namelijk. Ook heb ik de laatste dagen veel meer last van mijn buik, af en toe steken. Jeetje, dan heeft dit middel dus wel bijwerkingen. Maar goed, het valt mee en hopelijk doet het zijn werk. Ik ben benieuwd hoe het er morgen uit gaat zien. Ik laat het weten.
    Groetjes

16. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hoi hoi,
    Ik had vanmiddag de FM. Er zijn 2 folikels gegroeid aan de linkerkant (waar ik ook heb gespoten iedere keer, denk niet dat het hier iets mee te maken heeft). Eentje van 17 en eentje van 16 mm. Vanacht krijg ik Pregnyl ingespoten. Moet om 00 uur in het ziekenhuis op de afdeling zijn. En dan heb ik donderdag om 15 uur de IUI. Ik ben zeer benieuwd. Aan de rechterkant zat helemaal niets zei ze. Ik vroeg of dat raar was. Ze zei: Nee hoor, het is iedere maand de vraag aan welke kant het rijpt en groeit. Willekeurig dus. Ze had ook niet veel tijd om mijn vragen te beantwoorden. Ze liep meteen naar de deur. Dus kon ik mijn vragen niet stellen. Ik hoef in ieder geval niet verder met prikken. Ik heb deze maand op de 12 CD de IUI. Lekker snel. Hopelijk is het deze keer raak. Hoe is het met jou?

17. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Hallo!
    Wat fijn voor je! Je hebt me razendsnel ingehaald ;)
    Ik was nog niet zover. Ik spuit nu de 10e dag. Ik had er 3 en volgens de arts verklaarde dat ook de iets langzamere groei. Het kost meer energie om er 3 te laten groeien dan 1 of zoiets.
    Ik heb deze week nog een meting en hoop dat ik vrijdag de iui heb. Ik word het zelf spuiten ook wat moe. Lijkt net of mijn buik toch wat gevoeliger aan het worden is. Ben je nog iedere dag in het ziekenhuis geweest voor de prik?
    Heel veel succes met de prik pregnyl vannacht... gaap :)
    En dan begint het spannende wachten.
    Wil je voor me duimen dat ik vrijdag ook mijn iui heb?
    Hope

18. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hallo Hope,
    Natuurlijk ga ik voor je duimen! 3 eitjes? Mooi hoor! Ik ben net naar het zh geweest voor de Pregnyl. Dat is dan ook gebeurd. Ik heb het inderdaad iedere keer in het zh laten doen. Ik ging iedere avond rond 21 uur. Dan is het niet zo druk meer op de afdeling en hebben de zusters tijd voor het prikken. En ik schijn gelukkig ook niet de enige te zijn die niet durft. Het zijn hele lieve zusters!

3 eitjes in 10 dagen in de groei, dat is toch niet traag? je hebt tot 14 CD de tijd toch? Omdat mijn cyclus altijd al kort is, (normaal heb ik op de 12de CD al een volgroeide ei) is het niet vreemd dat ik met hormonen op de 10 CD al grote eitjes heb. Hopelijk slaat het aan deze keer, want het is voor mij nu de 6de keer. Weliswaar de eerste keer met hormonen maar ik heb niet zoveel vertrouwen in de IUI eerlijk gezegd. Ik hoop dat jouw eitjes ook snel groeien en vrijdag de IUI hebt!|

Ik ga voor je duimen. Je hoort nog van me en laat me weten hoe groot de eitjes zullen zijn van de week!

19. Hope28

Hope28 Actief lid

24 mrt 2007
    190
    0
    0
    Hoi Cilianne,

Ik zag dat je het iui-topic ook al gevonden had... :D

Ik heb daar net ook gepost en wat vragen gesteld. Je ziet daar ook mijn laatste 'gedoe'. Aardig dat je duimt!

Hopelijk is het zelf leren voor jou ook niet meer nodig, is het meteen raak. :thumup: :D

Op het iui-topic, lees je dat mijn hoop eigenlijk ook niet meer zo groot is. Bah, ik baal nu eigenlijk wel. Net of het al weer misgaat voordat het begonnen is. Te veel vraagtekens en het gaat niet zoals ik graag had gezien. :(

Nou, tot weer eens op dit topic of aan 'de andere kant' op het iui-topic.

Hope

20. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Hoi Hope,

Hoe gaat het nu met je?

Bij mij gaat het redelijk. Ik heb af en toe steken aan mijn linkerkant. Nog steeds een heel dikke buik. :(
    Heb het af en toe warm, maar verder ook niets.
    Ik ben benieuwd of het raak is, maar durf er niet op te hopen. Als het niet raak is ga ik in de meivakantie naar Istanbul om IVF te laten doen. Misschien heb je mijn berichten al gelezen hierover.
    Het is nu nog afwachten en misschien is het helemaal niet meer nodig, maar ik weet het niet.

Weet jij of je ook eerder mag testen en hoeveel eerder? Ik wil zo graag testen. 5 dagen geleden had ik de inseminatie. Het is nu nopg veel te vroeg toch? En hoe lang zitten de hormonen in je lichaam? Weet jij dat?

Groetjes

Deel Deze Pagina