koortslipcreme

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Aukje1, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aukje1

Aukje1 Nieuw lid

29 jan 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik heb een aantal keren koortslipcreme gebruikt van het huismerk DA en heb er helemaal niet bij stilgestaan dat dit schadelijk kan zijn voor de baby! Ik ben 10 weken zwanger... Ik voel me nu een enorme sukkel, het was puur uit gewenning, totaal niet bij nagedacht. Nu staat er op internet dat het wordt afgeraden. Weet iemand hier meer over?
    Dankjewel.
    Aukje

2. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hoi,
    Ik heb het ook tijdens mijn zwangerschap gebruikt, maar was toen al 34 weken ofzo. Puur uit voorzorg, zodat ik met de bevalling geen koortslip zou hebben.
    Heb er toen ook niet bij stil gestaan dat het schadelijk zou kunnen zijn hoor...

3. Trees

Trees Niet meer actief

Het wordt inderdaad afgeraden omdat niet bekend is of het kwaad kan. Er is nauwelijks onderzoek naar gedaan en uit voorzorg kun je het daarom beter niet nemen. Mocht je het perongeluk wel een keer gebruikt hebben, kan het echt niet meteen kwaad. Ik zou me er geen zorgen over maken, want de kans is vrijwel nihil. Bij een volgende koorstlip iets anders gebruiken. Bijv. iets met zinksulfaat (geheel onschadelijk) wat de blaasjes uitdrogen.

4. fafje

fafje Niet meer actief

hey

Ik heb toevallig ook zonder nadenken die pleisters gebruikt...weet niet of het kwaad kan!?...dnek het niet...maar die zijn wel heel goed...! liefs

5. Elisa

Elisa Actief lid

6 nov 2006
    258
    0
    0
    Amersfoort
    Tip: gebruik SRL gelei (voor de spieren) van VSM
    Werkt net zo goed en is niet schadelijk. Vraag me alleen niet waarom....

6. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    ik gebruik altijd ook voordat ik zwanger was Echinaforce creme van doktervogel. Kan volgens mij ook geen kwaad

7. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat erg goed helpt tegen beginnend koortslip is een ijsblokje er op zetten en je krijgt geen koortslip...

Deel Deze Pagina