overstap naar VU betere kansen???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Linda18, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wie is er ook na een aantal mislukte ivf/icsi pogingen overgestapt naar het VU en hoeveel pogingen heb je daar gedaan en ben je wel/niet zwanger geworden?

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik lees even mee, aangezien wij ook overwegen om voor ivf over te stappen naar het VU. Ik hoop dat ik zo brutaal mag zijn om nog twee vraagjes aan je lijstje toe te voegen: Hoe lang zijn de wachtlijsten voor IVF? En willen ze altijd alle onderzoeken zelf over doen?

3. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hoi Linda en Nana,
    Ik ben niet overgestapt, maar direct na de iui bij het VU gestart omdat mijn ziekenhuis geen IVF deed, maar anders had ik het denk ik ook wel gedaan. Ik heb nog geen succeservaringwant heb net mijn eerste punctie pas gehad. Ze zijn wel erg van de protocollen en wijken hier niet vanaf, zoals misschien in Gent en DD, daarom zou ik juist na 2 of 3 keer daar naar overstappen.
    Er is geen wachtlijst voor verse tp maar wel voor cryo's omdat ze geen nieuw personeel hiervoor mogen aannemen. Dit vind ik wel erg frustrerend en de artsen zelf ook. Ze nemen sommige onderzoeken gewoon over, maar willen ook heel veel overdoen en willen alle gegevens, dus niet alleen samenvattingen... Beetje bureaucratie vond ik wel, maarja.

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Doortje: dank je voor je antwoorden! Wachtlijsten voor cryos is wel een beetje jammer. Weet je ook hoe lang je dan moet wachten? Een maandje vind ik nog wel te doen, maar als je steeds drie a vier maanden moet wachten is het wel wat minder. In het ZH waar ik nu zit hebben ze wel wachtlijsten voor ivf, maar niet of nauwelijks voor cryos geloof ik.
    Dat van die protocollen had ik idd ook al gehoord, daar schijnen ze vrij extreem in te zijn.

5. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Ben ook benieuwd , wij starten onze eerste ICSI vandaag weer , na 1 mislukte afgebroken poging voor de punctie.
    Terug plaatsing gebeurd dus in het Vu , dus mochten er cryo s zijn ook.. Moest nu al vanaf maRt wachten op nieuwe poging pff frustrerend

6. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Het VU is wat mij betreft toch wel het meest verschrikkelijke ziekenhuis wat ik me kan bedenken!!!

Ze hebben als ziekenhuis een hele arrogante houding (op alle afdelingen), alsof ze alle medische kennis zelf hebben onderzocht en bedacht ofzo (NOT!)

En inderdaad, er wordt absoluut niet afgeweken van bestaande protocollen, de bureaucratie overheerst en de hiërarchie is van mijlenver te voelen (ook als patiënt).

Ik woon in de omgeving van het VU, maar mocht het voor ons zover komen dat we IVF nodig hebben, dan zal ik absoluut niet daar naartoe gaan!!!

Eerder naar het LUMC (Leiden).

7. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Wij hebben de IUI's en de eerste twee pogingen in VU gedaan.
    Ik herken bovenstaande enorm. Heb vaak wachtmaanden gehad in verband met te weinig personeel. Tussen de cryo's altijd 1 maand, maar soms ook twee en dan nog konden ze me niet garanderen dat ik de volgende maand wel door mocht. Vre-se-lijk!!
    Wij zijn voor de derde poging naar DD overgestapt met enorm succes! Door af te stappen van de protocollen zijn wij nu zwanger van een twin!

Toch, hebben ze de hoogste slagingscijfers. Dus als je niet echt een bijzonder geval bent kun je daar goed zwanger raken hoor!
    Ik zit in een whatsapp groep van VU meiden, ik ben de enige die overgestapt is... en nu zijn uiteindelijk toch alle meiden zwanger of al moeder. Ze doen dus toch iets goed... alleen ik met mijn vele afwijkingen had aangepaste protocollen nodig om zwanger te raken. (zie mijn blog voor meer info over andere aanpak DD)

8. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hmm, dit klinkt wel wat minder. Op zich vind ik het niet erg om als een nummer behandeld te worden en bureaucratie ben ik wel gewend vanuit het AMC (hoewel het Vu volgens mij nog wel een tikkeltje erger is), maar elke keer die wachtmaanden lijken mij dus ook zo vreselijk. Als het na de 2 wachtweken weer mis blijkt te zijn vind ik het juist fijn om gelijk door te kunnen en weer een kans te hebben. Dat werkt echt therapeutisch. Moeilijk, want hun succeskansen zijn wel groter dan die van alle andere ZHs.

@Aklina: Wat bijzonder dat alle Vu meisjes uit jullie oude topic nu zwanger zijn. En jij nog maar 10 weekjes. Spannend!

9. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er dan ook wat oudere meiden zwanger geraakt uit dat groepje bij het vu? (vraag dit omdat ik zelf 39 ben en wanneer je jonger bent toch wat betere kansen hebt)

10. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook onder behandeling van het VU en ik ben in grote lijnen erg te spreken over hun!

Wij begonnen bij een lokaal ziekenhuis (RKZ) en daar vertelden ze ons dat we prima zwanger konden worden op de natuurlijke manier. Echter heb ik via via een nieuwe analyse laten doen van de zaaduitslagen en daar kwam ICSI uit. Toen ben ik dus bij het VU beland voor een second opinion. En inderdaad, er moesten wel wat testen overnieuw gedaan worden. Ook het zaad onderzoek. En misschien is het wel bureaucratie, maar het VU heeft bij onderzoeken een eigen procedure en richtlijnen die af kunnen wijken van andere ziekenhuizen. En dat bleek ook, want na het zaadonderzoek kwamen hun wel tot de conclusie ICSI, waar het 1e ziekenhuis nog beweerde dat alles prima was bij ons.
    Ook hebben ze daar PCOS geconstateerd dmv bloedonderzoek en echo's, terwijl er volgens het eerste ziekenhuis ook niks mis was met mij.

Protocollen: Die zijn er inderdaad, maar mijn ervaring is dat overal over te praten valt. Zo kreeg ik na de terugplaatsingen 3x 1.500 IE Pregnyl bijgespoten terwijl je normaliter Utrogestan bollen krijgt.

Afgelopen Maandag hebben we een intake gesprek gehad voor een 2e (hebben nog 5 cryo's) en we mogen meteen aankomende cyclus al starten. Geen wachtlijst dus. Het is wel zo - en dit hebben ze inmiddels ook opgenomen in hun brochure - dat ze je niet kunnen garanderen dat er plek is. Dus als ik ongesteld ben meldt ik me aan, in de middag wordt ik dan teruggebeld of er ook daadwerkelijk plek is. Want als er die dag teveel mensen zich hebben aangemeld, dan heb je pech.

Ik heb foto's gemaakt van de brochure, die zal ik in een volgend bericht hier even plaatsen.

11. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Pagina 1 en 2 van de brochure

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      35,8 KB
      Weergaven:
      6
    • 1.jpg
      1.jpg
      Bestandsgrootte:
      45,6 KB
      Weergaven:
      5
  12. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    En pagina 3. Wel allemaal gedraaid zie ik.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina