Depri wachtweken :-(

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Missfrenchie, 4 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missfrenchie

11 aug 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Na ruim een jaar klussen zijn mijn man ik afgelopen zomer in de MMM terecht gekomen. Na onderzoeken bleek dat alleen ICSI een optie voor ons was. Vol moed ben ik begin september gaan spuiten en na een vreselijke punctie hadden we een mooi resultaat van 12 eitjes.

Uiteindelijk hebben we 9 emmy's overgehouden waarvan de beste vers is teruggeplaatst. De spuit weken heb ik als erg zwaar ervaren. Ik kwam kilo's aan van de hormonen, had last van mijn buik en borsten en voelde me erg slecht. Na de tp werd dit eerst erger, maar na een paar dagen was het ineens weg.. Uiteindeljk werd mijn vermoeden bevestigd en bleek de tp niet te zijn gelukt.

Van de overige 8 emmy's zijn er in november 3 doorgedeeld tot een blasto en ingevroren. Omdat we toch moesten wachten en ik graag even bij wilde komen zijn we met kerst lekker op vakantie geweest en heb ik het echt even los kunnen laten voor een paar weken. Mijn lichaam herstelde en ik voelde me stukken beter.

Nu heb ik afgelopen maandag weer een tp gehad van een cryo. Helaas is er wel 1 gesneuveld dus hebben we er nog maar 1 in de vriezer. Ik heb 6 dagen voor de tp pregnyl gespoten. Gelukkig voelde ik me de eerste dagen goed, maar sinds een dag na de tp voel ik me weer waardeloos. Bijna tegen het depressieve aan. Ik ben weer helemaal opgezet, heb erge hoofdpijn en last van mijn darmen. Ik vind het zo vervelend dat ik steeds mezelf zo rot voel na een tp.. Normaal ben ik echt wel positief, maar dat lukt me gewoon niet nu.. Ik word helemaal gek van het idee dat als deze niet blijft plakken en de andere niet goed ontdooit we weer opnieuw kunnen beginnen. Ik kan er soms gewoon niet in geloven dat het gaat lukken. Wat is het toch een vreselijk rot traject 😔

iemand ervaring met depri buien na een tp?

Grt

2. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Yup, ik! Ik herken je gevoel helemaal. Ook afgelopen maandag tp gehad, van een verse weer dit keer. Maar zowel nu als bij de cryo-tp's heb ik depri gevoel gehad na de tp. En ik wil juist zo poitief zijn!

Helaas nog geen oplossing voor gevonden. Als jij hem wel vind, ik hou me aanbevolen. Sterkte en succes met de wachtweken.

3. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden

he ik herken niet depri buien. wel de slopende dagen van het wachten.
    zelf zit ik nu op dag 9 van cryo tp. pfff slopend dat wachten en ik voel totaal helemaal niets. geen steken, geen buien, niets pijnlijk. voel mijn lichaam zoals zonder cryo. heel soms wat steken in onderbuik gehad maar meer ook niet. en of dat nu goed teken is......
    ik hoop voor je dat deze blijft plakken!!
    En iedereen ervaart ivf anders, de ene heeft er meer last van dan de ander. Laat je moed niet zakken, houdt hoop. hoop is woord waar we op leven. klein woordje maar veel betekenis.

sterkte met afwachten!!

Deel Deze Pagina