ervaring met hond en baby in de auto?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door liesa, 23 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesa

liesa Lid

11 jul 2006
    43
    0
    0
    Wie heeft er ervaring om de hond en de baby tegelijk te vervoeren in de auto? de baby moet achterin in de maxicosi heb ik me gister laten vertellen bij prenatal maar mijn hond gaat ook altijd mee met mij. Ik kan ze niet samen achterin laten zitten. Mijn hond hoeft maar een pootje in de maxicosi te geven ofzo. Heeft er iemand ervaring met hond en baby vervoeren? Achterbak is te klein voor de hond dus geen optie. Grotere auto misschien dan maar :p

alvast bedankt liesa

2. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    oeps helemaal nog niet over nagedacht ;)

Mijn hondje is niet zo groot, hij zit dan ook vaak voorin op de grond dus ik denk dat ik dit zo maar moet doen :(

succes

3. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    De baby kan ook voorin in de maxicosi, maar moet je wel eventuele airbag uitzetten..

4. liesa

liesa Lid

11 jul 2006
    43
    0
    0
    mag dus wel voorin? mij vertelde de verkoopster dat het niet mag de baby voorin omdat dat gevaarlijk is als je een ongeluk krijgt. zou wel de oplossing zijn om de baby voorin te zetten idd met airbag uit.

bedankt

5. Chelsea

Chelsea Bekend lid

6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    De hond vastzetten met zo'n speciaal gordelding.
    Dat is tegenwoordig ook verplicht.

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Veiliger is om je kind op de achterbank te vervoeren maar voorin mag wel (al zou ik het nooit doen, zou niet de eerste keer zijn dat de airbag toch afgaat als ie uitgeschakeld is). Bij ons zat de hond er gewoon naast op z'n eigen plek in de gordel (idd vast is ook weer voor de veiligheid).

7. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Nou het schijnt dat het het veiligst is voorin vervoeren als je de airbag laat verwijderen ipv uitzetten. Omdat een uitgezette airbag als nog uit kan klappen met een zware botsing.
    Honden moeten idd ook óf in de gordel (speciale hondengorde)l óf achter een hekje in de kofferbak. Hond mag dan trouwens ook voorin met gordel. dus je hebt nog wat opties ;)

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Ik ga straks met de baby achterin en onze hond voorin.

En wel in een speciale gordel. Want ook een hond is het waard om veilig te vervoeren. Arm beeste als er een aanrijding is en hij wordt overal naartoe geslingert, :(

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier zitten de honden achter de achterbank. Moet nog wel een goed hek tussen trouwens. Beeb gaat op de achterbank. Uitgeschakelde airbag is niet veilig. Dan moet je hem helemaal laten verwijderen.

10. Niet meer actief

Gewoon je hond een gordel om zoals het hoort EIGENLIJK dus, het is ook je hond waard om zijn leven proberen te sparen bij een ongeluk en het geeft alleen maar lastigheid los, ik werd pas door de politie aangehouden en die agent lag helemaal dubbel (kortom hij lachte me uit!) maar goed hij had er wel van gehoord inderdaad alleen nog nooit gezien, hij gaf me een compliment dat niet veel mensen zo aan hun hond denken, dus kopen zon ding, die zijn niet duur en je hond is het 200% waard!

11. liesa

liesa Lid

11 jul 2006
    43
    0
    0
    mijn hond zit ook in de gordel met een speciaal tuigje om, maar dan nog kan hij bij de baby komen denk ik. het is een grote herders hond en geen klein hondje. misschien een netje spannen tussen beide ?

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hahaah idd.. als mijn hond op de achterbank zit {achterbank vol!} en zo'n riem omheeft dan zou ie evengoed bij het kindje kunnen....

vandaar dat wij een adnere auto aanegschaft hebben...

een burgerlijke FORD MONDEO STATION ;)

13. liesa

liesa Lid

11 jul 2006
    43
    0
    0
    mooie auto! dat is ook nog een oplossing haaha

14. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    jep doe ik ook..
    wij hebben een labrador.. dat riempje kan je bij ons verstellen
    ze kan niet naar naar de andere kant hoor...
    maar ja dadelijk met de tweede word het ook een probleem ja..
    2 kids en een hond... en nee mannetje wilt geen nieuwe auto pff

Deel Deze Pagina