Ervaring met hondenuitlaatservice

Discussie in 'De lounge' gestart door Dientje, 7 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Zijn hier mensen die ervaring hebben met een hondenuitlaatservice.
    Ik trek het dus niet meer ik moet elke dag mijn hond 4 keer per dag uitlaten (ook als ik ziek ben).
    Mijn vriend heeft er geen zin in omdat hij zogenaamd erg hard werkt en omdat het zijn hond niet is en omdat hij ook al 1x per dag zijn eigen hond die bij zijn ouders woont moet uitlaten.

Wie o wie heeft er ervaring met een hondeuitlaatservice en hoe gaat dat in z'n werk?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Bij ons in de woonplaats is een hondencreche, daar ging mijn hond altijd een dag per week heen toen ik nog heel ergens anders werkte. Het is even duur als de hondenuitlaatservice, maar hier is ze gewoon de hele dag onder de pannen en heeft ze gezelschap en bovendien hoef ik niemand een sleutel te geven van mijn huis.
    Ik vond dit ideaal, zette haar 's ochtends af en reed dan door naar mijn werk en 's avonds haalde ik haar weer op. Ze had het daar erg naar haar zin. Lekker spelen met andere honden, maar ook gewoon rusttijden, waarbij ze met nog 1 andere hond in een groot verwarmd binnenhok eten kreeg en kon slapen. De hondenuitlaatservice hier werkt ook alleen op onhandige tijdstippen, ze komen je hond om een uur of 9 halen en een uur of half 12 wordt hij weer teruggebracht. Tja, dan is ze net uitgeweest, het is juist de bedoeling dat ze tussen de middag uit gaat. Maar goed, dat zal wel verschillend zijn.
    De hondencrèche vond ik een prima oplossing!

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Hoi, mijn broer gebruikt de hondenuitlaatservice (als ik niet kan ;)). Zij zijn er erg tevreden over. De honden krijgen een halsbandje om van de uitlaatservice en worden zoveel mogelijk met dezelfde groep uitgelaten, heerlijk 2 uur rennen in het bos. Ze houden zelfs rekening met de wagenziekte van het hondje van mijn broer; hij krijgt in het busje altijd een bench bij het raam ;).

Ze huren de service denk ik gemiddeld 1 á 2x per week in en doen dat al 1 1/2 jaar. Hun "uitlaatster" is afgestudeerd dierenarts (maar kon nergens een plek vinden in/rond Utrecht), en doet dus ook zijn inentingen enzo.

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    O, en ze heeft zowel 's ochtends als 's middags een uitlaatronde. De eerste keer moest mijn schoonzusje zelf mee, zodat de uitlaatster en hun hondje aan elkaar konden wennen en hij aan de groep kon wennen. Ze betalen 11 euro per keer en dan loopt ie dus zo'n 2 uur.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Ja, eerst hadden ze hier geloof ik ook twee rondes, maar dat hebben ze veranderd :( . Ik betaal trouwens 9 Euro voor een dag in de hondencreche. Bracht haar meestal rond 07.15 uur en haalde haar weer rond een uur of half 6 op.

6. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik vind het een beetje raar, je neemt toch niet voor niks een hond?
    niks aanvallends hoor. maar dat is mijn mening.

7. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Je neemt toch niets voor niets een hond niet aanvallend bedoelt ofzo...

Wel een beetje dubbel he hahaha.

Je neemt een hond voor de gezelligheid en om lekker met het hondje te wandelen ja.
    Het komt ook een keer voor dat ik er geen zin in heb omdat ik 4x per dag met mijn hond de straat op moet.
    Daarom zou ik graag een hondenuitlaatservice willen.

8. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik bedoelde er helemaal nisk mee hoor.
    maar je weet van te voren dat je zeker 4x per dag naar buiten moet met zo'n beest.

ik heb ook weleeens geen zin om de caviakooi te verschonen, maar dat komt dan ook echt niemand voor mij doen hoor.

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Mijn broer en vriendin hebben juist een hond omdat ze wisselende diensten draaien en vaak alleen thuis waren. Meestal gaat dat dus prima samen, maar als ze allebei dezelfde dienst hebben huren ze iemand in voor de lange uitlaat (of vragen mij) zodat ie niet 7 uur alleen thuis zit.

10. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    mijn jack russel gaat ook mee met de honden uitlaatservice, heb echt geen problemen hoor om hem uit te laten maar 1x in de week gaat hij met hun naar het bos of strand en leeft zich helemaal uit hij geniet volop!

kost bij ons 8 euro per keer en je koopt een 10 ritten kaart

ik ben er heel tevreden over,

enige nadeel is dat hij heeeeel vies terug komt en hij mag bij ons gewoon in de huiskamer maar hij veegt zich schoon aan m bank en keukenkastjes dus voortaan moet hij even in de gang wachten op mij! (uurtje ofzo)

maar ik kan t je zeker aanraden

suc 6

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Tja, maar een baby brengen mensen ook naar de creche of daar laat je iemand op passen, nu zijn de meningen daar ook over verdeeld, maar goed, ik zie het verschil niet zo. Aan allebei zit verzorging vast.
    Onze hond ging eens per week een dagje naar de hondencreche en had daar het daar erg naar haar zin, dat merk je wel aan haar gedrag. De andere dag ging ze naar mijn ouders en de rest van de week zorgden wij voor haar. Niets zielig aan, ik wandel normaal gesproken toch al veel met haar, ze gaat overal mee naartoe, we hebben allerlei cursussen gedaan, kortom, ze heeft het prima, dan zie ik niet in waarom ik geen hond zou nemen omdat ze dan een dagje door een ander verzorgd wordt.

En caviaatjes hebben wij ook, worden hier ook prima verzorgd en verschoond, maar goed, die hoeven niet uitgelaten te worden e.d.

12. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    @Dames bedankt voor de antwoorden ik heb een hondenuitlaatservice gevonden.
    Het kost 9 euro per keer en je kan idd een 10 rittenkaart kopen.
    Ze gaan dan 1,5 urr met de hond naar een bos, lijkt me wel heerlijk voor onze Jacky.
    Wat ik me alleen afvraag als je bijv niet thuis bent moet je hun dan de sleutel geven?

@Sannie Het is niet alleen maar een kwestie van zin hebben hoor, af en toe heb je er gewoon geen tijd voor.
    Ik heb een Jackrussel en die hondjes hebben harstikke veeel energie.
    En ik vraag me dan ook af of jou kindje naar een oppas gaat als het geboren is.
    Want dan kun je ook zeggen je weet toch van te voren dat het kindje verzorging nodig heeft enz.

13. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Handigst is idd als je ze een sleutel geeft, maar dat zullen ze zelf ook wel aangeven ;)

Deel Deze Pagina