Hahaa, nu ik toch bezig ben om advies te vragen, vraag ik gelijk een tip voor een goede zonnebril! Wie o wie kan mij een supertip geven voor een goede zonnebril? Eentje die je opzet in de auto bij laaghangende zon en die de zon dan ECHT tegenhoudt voor je ogen, zegt maar Barst maar los!
als je een goede bril wilt, moet je er geld voor neertellen... een merkbril dus. Ik ben via ebay aan het kijken voor een fendi of een armani...scheelt veel geld.. Gewoon in de winkel passen. Modelnummer noteren en opzoeken via Ebay.
polariod brillen zijn de beste. Door de polariserende glazen.... Vraag er maar eens naar bij een opticien. En qua prijs vallen ze best mee
Ik heb er een van Fendi , en ben er ontzettend blij mee ... ook fijn aan deze bril is dat hij wat verder van de ogen afstaat omdat ik nogal lange wimpers heb komen ze vaak tegen de glazen aan ! en ook heel goed bij de zon , komt niets doorheen .. succes met zoeken ..
Ik heb zelf een zonnebril van Dior 8) Maar heb ook eentje van poloroid en die is ook heel goed, die van Dior heb ik gewoon omdat die heel erg mooi is Die van Poloroid koste volgens mij 35,- En die van Dior 225,-
goede betaalbare zonnebrillen zijn inderdaad Serengeti (zijn iets prijziger) daaronder heb je Ray Ban en Persol , dit zijn kwalitatief zeer goede zonnebrillen voor zeer betaalbare prijzen (varierend van 99 tot ong 180 euro) Deze merken werken met gehard glas waardoor ze minder snel krassen en optisch dus zeer zuiver zijn. dat er een merk als bijv Gucci, Fendi of Armani op staat wil nog niet automatisch zeggen dat de glazen ook lekker kijken. Pas op met MP en Ebay! hier kunnen vervalsingen tussen zitten en je kunt beter geen zonnebril dan een slechte zonnebril hebben!!! (ivm UV filter) een donker glas laat de pupillen namelijk vergroten, als er geen UV filter in het glas zit dan komt er juist meer schadelijk UV in het oog dan als je geen zonnebril draagt (dan knijp je namelijk je ogen meer dicht) Koop dus ook nooit zo'n goedkoop brilletje bij een venter op bijv het strand! Polaroid is een extra bewerking die in het glas kan zitten, dat zit niet standaard in een donker glas. Dit is een horizontale filter die voor bijv watersport als erg prettig ervaren wordt, voor in de auto kan het weer als storend ervaren worden omdat je hiermee 'olievlekken' (spanningsvelden) in ruiten kan gaan zien. Hopelijk heb je hier wat aan.
Je kunt ook iets heel anders doen. Ik vind over het algemeen dat er weinig leuke zonnebrillen zijn (of ik ben te kieskeurig?) Ga naar een brillenwinkel en zoek een leuk montuur uit en laat daar glazen (zonder sterkte)in zetten.
Oakley is de beste. De bril houdt het meeste tegen en zit heerlijk. op MP kun je ze goedkoop krijgen, anders vanaf 89 euro En inderdaad, ik wil nooit meer een andere bril 8)
Ik ben ook verpest met mijn Serengeti, wil nooit meer wat anders! Meeste zonnebrillen kan ik minder goed door zien, deze geeft lekker veel contrast en houdt de zon tegen ipv alles alleen maar donkerder te maken. Deel idd de mening hierboven dat een dure zonnebril (bijv. Armani of ander modemerk) niet automatisch goede glazen heeft!
Ik heb een ray ban en hij is mij elke cent meer dan waard! Had altijd veel last van migraine als gevolg van het zonlicht. Dat is nu helemaal verleden tijd!
Serengeti! Ik heb 'm nu vier jaar en het is de eerste zonnebril die ik ook echt opzet. In de auto en op vakantie in de bergen heb je een goed contrast, echt geweldig. Heel goede kwaliteit glazen en een mooi design. Een nadeel..... de prijs. Pim
Ik heb nu een Persol, waar ik heel erg blij mee ben. Daarvoor had ik er een op sterkte maar ivm lenzen toch weer naar een normale zonnebril. En daarvoor had ik een Rayban, maar die raakte naar een paar jaar echt uit de mode (Had roze pootjes hihihi). Ook in het verleden polaroids gehad, en ik moet eerlijk zeggen dat ik de Rayban en de Persol toch echt prettiger vind (en ik heb mijn zonnebril bij het minste geringste felle licht al op). Maar het ligt er ook natuurlijk aan hoe lang je met een bril doet, gaat ie 1 seizoen mee, of gebruik je hem langer?