Ervaring met ikea laminaat??!!

Discussie in 'De lounge' gestart door G89, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Heeft iemand ervaring met (goedkoop 3,50 € per m2) laminaat van Ikea?
    Wij willen erg graag laminaat in de woonkamer, maar willen daar niet TE veel geld aan uitbesteden, voornamelijk omdat we een giga woonkamer hebben van 42m2... althans, ik vind dat groot. Had hiervoor een woonkamertje van 20m2.

Ik vroeg me af of dit een beetje goed kwaliteit laminaat is en of het duurzaam is? Er is namelijk ook een aanbieding bij kwantum 4€ per m2 en kwa dikte het zelfde als ikea.. maar ik vind de donkere kleur mooier van de ikea..

Dus iemand ervaring?

2. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ik heb laminaat van de Ikea, wel de iets duurdere variant maar het bevalt prima! Of het duurzaam is weet ik niet, heb het namelijk ook pas sinds kort maar tot nu toe ben ik er heel tevreden over. Het beschadigd niet echt snel en het scheelt in de portemonnee!

3. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    Hoi,
    Wij hebben m ook, maar wat een drama!!
    Overal naden die open gaan staan en dat ziet er erg lelijk uit.
    Ook bij mijn ouders ligt het en ook overal naden.
    Bij ons ligt het overal, beneden, boven en zolder, en door verschillende personen neergelegt, en overal zelfde verhaal.
    Voor ons nooit geen ikea laminaat meer.

4. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Wij hebben (iets duurder) Ikea-laminaat (of 'mamilaat' zoals mijn oudste dochter 't noemt :D) en dat bevalt uitstekend. Natuurlijk zal er laminaat bestaan dat beter is, maar de prijs/kwaliteitverhouding is goed. :)

5. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    wij hebben het over de hele bovenverdieping liggen, de slaapkamers en de gang. Niks mis mee en het ligt er al ruim 3 jaar.
    Nu denk ik wel dat als je het in je woonkamer legt je het meer belast en het misschien iets sneller slijt? Maar dat zou je gewoon even moeten navragen bij de ikea.

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik heb ikea laminaat in huiskamer liggen en ik vind het afgrijzelijk. zit vol kale plekken, toplaag is snel beschadigd, kiert overal, nee, vind het waardeloos. Er zou tig jaar garantie opzitten, maar ook daar doen ze moeilijk over..
    dus ik zit elke dag tegen een vloer aan te kijken met allemaal doffe plekken waar die glanslaag weg is, met grote naden etc.
    nooit meer ikea laminaat dus voor mij

7. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Wij hebben ook IKEA laminaat, de tundra (is wel iets duurder, volgens mij 7-8 euro per vierkante meter). Het ligt hier prima! Op 1 plek zit een kier, maar dat komt door het leggen volgens mij. Ik ben er erg blij mee. Aangezien het voor je woonkamer is, en je daar veel bent, zou ik niet voor het aller goedkoopste gaan hoor. Snap dat je er niet zoveel aan wilt uitgeven, maar je zit wel 90 procent van de tijd dat je thuis (wakker) bent in de woonkamer. Als je daar rotlaminaat hebt liggen, erger je je kapot. Kun je er misschien ietsje meer aan uitgeven voor een beter resultaat.
    Mijn ervaring is, is dat echt goedkoop laminaat, niet voor niets zo goedkoop is. De kwaliteit is gewoon minder dan. (en dan maakt het denk ik niet uit waar je dat goedkope laminaat haalt).
    Voor op zolder of de slaapkamers kan dat prima, maar de woonkamer zou ik niet aandurven hoor.

8. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Wij hebben in de babykamer het allergoedkoopste IKEA-laminaat liggen en ik ben er erg blij mee!
    Het leggen was wel even lastig, soms grote kieren, maar toen het eenmaal lag, super! Ik weet alleen niet of ik het ook zou kiezen voor in een grote woonkamer.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier het duurdere laminaat op Ruben zijn kamer maar het ziet er nog heel mooi uit. Nou speelt hij eigenlijk nog niet echt boven natuurlijk maar er zitten zeker geen naden of kieren tussen.

10. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien raar maar je zou eens op mp kunnen kijken.
    Mijn zus en zwager hebben daar laminaat vandaan voor hun gehele zolder en voor een prikkie terwijl het heel duur laminaat is, nieuwkoop dan he.

11. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    hier ook de tundra en helemaal tevreden!!!!!!!!

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland

Yep, daar heb ik inderdaad ook op gekeken, maar vaak is het een end rijden richting zuid-holland/noord-holland/friesland e.d.
    Zelf woon ik helemaal int zuiden van Limburg.
    Maar ik ben daar inderdaad ook aan het rond kijken. Wie weet heb ik eens een mazzeltje en vaak zijn het dan ook grote oppervlaktes, dus dan zou ik en en kunnen!

13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Oké, de reacties lopen tegen elkaar op! Maar het is inderdaad wel zo. Je loopt er wel dagelijks op!! Lastig hoor laminaat kiezen haha

14. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Wij hebben het "witte" laminaat van ikea nou 3 jaar liggen boven en die is nog perfect hoor. Op 1 plekje na waar m'n schoonmoeder heeft lopen schrobben met een of ander heftig schoonmaakmiddel, maar ja, daar kan geen enkel laminaat tegen lijkt me.

15. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Wij hebben hier op zolder op 1 kamer IKEA laminaat liggen (ook niet de allergoedkoopste kan ik mij herinneren) en na 3 jaar ligt het nog perfect, geen kieren niks. Maar daar wordt ook niet echt intensief over gelopen.
    In de woonkamer hebben wij duurder laminaat van de gamma (dat zeg ik:D) maar daar hebben we, vooral in de winter, alleen maar kieren. En volgens mij ligt dat niet zozeer aan het hout, maar wel aan de slechte vloer die eronder ligt.

Dus kijk goed wat voor soort ondervloer je eronder legt en volgens mij ben je dan al een eind op weg. Het allergoedkoopste zou ik inderdaad niet leggen, want een woonkamer wordt toch veel belopen en gebeuren ook nog wel eens ongelukjes met drinken en eten.

Succes!

16. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Hier wordt er trouwens ook niet veel op gelopen, omdat het boven ligt.

17. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wij hebben over de gehele boven verdieping ikea laminaat (tundra) 8,95 m2 liggen en het bevalt prima.
    Het leggen ging snel en makkelijk en het blijft er vooralsnog mooi uitzien.

18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde! In de huiskamer en bevalt prima al 4 jaar:D

19. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    hai,

Ook wij hebben tundra. Het ligt door het hele huis. Mijn zwager heeft het 3 jaar geleden gelegd. Hij vond het wel wat lastig te leggen, doordat de klikranden dun en kort zijn. In de keuken en woonkamer hebben we flinke open naden. Verder ligt het wel goed. Goed slijtvast vind ik. Onze hond rent wel eens door het huis en ik zie geen krassen oid.

Mochten we ooit een andere vloer willen, dan neem ik geen ikea vloer meer.

Succes!
    Aleida

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik las ergens op internet, dat je ook je bestaande vloerbedekking kon laten liggen, mits die niet hoogpolis oid was. Heeft iemand dat van jullie ook?
    Wij hebben nu korte vloerbedekking liggen. Niet van dat hele goedkope dunne, maar die variant dr na.

Deel Deze Pagina