Ik weet niet wat ik wil met de babykamer!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door wennepen, 31 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik ben echt zo'n twijfel miep die bijna geen keuzes kan maken.

We hebben een redelijk groot kamertje voor onze baby. We willen de kamer vrij rustig houden, maar wel leuk met een gezellig kleurtje. Nu weet ik dus niet welke kleur!

Meisje: roze of paars
    Jongen: aqua blauw of lime groen
    Wat zouden jullie kiezen?

Nu zit ik me af te vragen of ik één of twee muren een kleur zal geven en de andere muren wit. Of dat ik alle muren wit doe en dan met de accessoires in kleur ga werken zoals gordijnen in kleur, de klamboe, dekentje, schilderijtjes etc. Of zal ik met gekleurde vlakken op de muur gaan werken? De meubeltjes zijn overigens wit en er ligt houten laminaat op de grond.
    Wie heeft er een leuk idee?

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wij hebben één muur in een lila kleur gedaan en de andere muren in een heel erg zacht geel (meer creme-achtig). Dit vind ik een stukje rustiger dan meerdere muren een duidelijke kleur te geven. Verder hebben we kleur gebracht in de kamer door de accesoires. In plaats van gekleurde vakken zou je ook kunnen kijken voor muurstickers. Wij hebben ze van foam in dezelfde kleuren als de muren dus lila en zachtgeel.

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wij hebben de muren in een neutrale kleur geverfd en ook witte meubeltjes gekozen. Nu gaan we véél kleur brengen met de accessoires! We gaan ook grappige dierentekeningen met behulp van een projector op de muur overtekenen (en misschien schilderen maar dat zien we nog).
    Wij waren bang dat, wanneer je met een gekleurde muur werkt, je steeds rekening moet houden met je accessoires of ze wel bij die kleur muur passen.
    Wij hebben ook veel accessoires (dekentjes,...) van Lief! gekozen, is supermooi en niet saai!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zijn de muren gewoon wit en we gaan straks met accesoires werken.

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik wil 1 muur een lekker vrolijk, gekleurd behangetje geven en de rest van de muren wit. De accessoires ga ik dan in dezelfde kleuren als in het behang zitten doen. Gordijnen houd ik dan waarschijnlijk een rustige, neutrale kleur.

6. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Wij hebben ook witte meubels en een houten vloer. Wij hebben 1 muur antraciet gedaan, anders wordt het wel heel kil hoor, zonder kleur op de muur. Antraciet kun je met al jouw genoemde kleuren combineren. Mochten wij nog een kindje krijgen van het andere geslacht, hoeven we alleen wat accesoires in een andere kleur te kopen. En de witte meubels staan heel mooi tegen de donkere muur aan.

Succes!

7. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    We hebben gekozen om 1 muur fel limegroen te doen, de andere muren licht limegroen. De vloer is bekleed met zacht, zandkleurige vloerbedekking (Noah speelt hier vaak op!!! Wel elke dag even stofzuigen), en de meubels zijn allemaal wit of whitewash. Een wit verduisterend rolgordijn, met daarvoor lange, voile gordijnen met limegroene sterren er op genaaid.
    Verder hebben we als accesoirekleurtje gekozen voor rood (en wit). In de kast zit een deur met 3 ruitjes, die zijn bekleed met stof: rood/wit geruit, limegroen/wit geruit. Heel leuk geworden!!!!!!

8. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Wennepen, ik weet niet of je binnenkort gaat weten of het een jongen of meisje is ?

Wij wisten het niet, en nu ook niet ...

Bij Thijs hebben wij gekozen voor lime-groen op twee muren en de andere twee muren gewoon wit. Deze kleur vonden wij voor jongens en meisjes leuk. Neutrale assecoires die ook voor beiden leuk zijn. Als het een meisje was geweest had ik naderhand nog wat roze toegevoegd, nu hebben we blauw toegevoegd.

Voor ukkie nummer 2 hebben we gekozen voor rood/oranje, wat ook voor beiden leuk is. De achtermuur hebben we behangen met een zeer fleurig strepenbehang en de nadere muren zijn wit. Assecoires rood en oranje. Het is een vrolijk geheel, maar niet te druk.

Maar goed, binnenkort kunnen we weer opnieuw aan de slag, we gaan verhuizen ... de oudste kan dan zelf kiezen wat hij wil en voor ons ukkie kunnen we echt een meiden of echt een jongenskamer maken. Ben benieuwd !

Veel succes ermee ...

Groetjes,
    Nikki F

9. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Foto's ervan kun je zien in mijn album ... het is helaas niet zo'n grote kamer, maar daar komt gelukkig snel verandering in ...

10. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Nikki, We weten wat het gaat worden, maar dan nog vind ik het moeilijk haha. Jij hebt wel een leuk kamertje zeg!

11. Salima

Salima Actief lid

17 aug 2008
    145
    1
    18
    Vrouw
    Ik was ook zo, kon maar niet beslissen! Maar ´t kamertje is nu bijna zo goed als klaar! Als ´t een meisje wordt dan kun je net als ons gaan voor lila met paars en zilverkleurige accecoires. Wij hebben 3 muren lila geverfd en 1 muur donkerpaars waar´´t ledikantje met witte klamboe tegen aan staat (breekt wat af). Onze meubeltjes zijn wit met van die rvs handgrepen (dus strak design). Ook vitrage en rolgordijn zijn wit, een schapenvachtkleedje op de vloer en verder zilverkleurige accecoires. Heb verder op 1 van die lilamuren interieurstickers van donkerpaarse bloemen geplakt (wibra 1,99), een kroonluchter van de XENOS zilver gespoten (14,99) en zilverkleurige mandjes bij de action gehaald. Met kleine prijsjes oogt het nog heel luxe en is ´t echt prachtig geworden!

Groetjes

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik zou voor de muren kiezen voor een natuurlijk grijs en dan in combi met paars (diep paars) of aqua blauw. En dan witte houten meubels

Deel Deze Pagina