Ervaring met Implanon

Discussion in 'Anticonceptie' started by carolina, Nov 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. carolina

carolina Actief lid

Nov 20, 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    :( Ik heb slechte ervaringen met de Implanon. Na een aantal keren een spiraal te hebben gehad ging ik voor de Implanon. Een staafje te grote van een lucifer wordt onder de huid in gebracht. Daar blijft het 3 jaar zitten en scheid een kleine hoeveelheid hormonen af. Ik deze begin september in het ZH in laten brengen. Een een verdovingsspuit, omdat het een vrij groot ding is. Het in brengen voelde je verder niks van,ik begon alleen enorm aan te komen :x :x :x Na precies 4 weken was er 5kilo bij.......Ik het ZH gebeld, eerst bloed laten prikken om iets anders uit te sluiten,maar het kwam toch echt door de Implanon. Deze na 4 weken laten verwijderen. Weer eerst een verdoving... daarna maken ze een sneetje om proberen ze het staafje te pakken te krijgen, daarna wordt gehecht....Nou alleen dit op zich al.... :( Gyno.vertelde me wel dat ik weer gelijk vruchtbaar zou zijn. Omdat we het er thuis toch over eens waren om voor een tweede te gaan vond ik dat niet erg. En hij had gelijk. Ik werd dezelfde avond na het verwijderen ongesteld (20okt), afgelopen dinsdag een test gedaan en ben zwanger :D :D :D :D . Maar na mijn bevalling dit nooit meer! :x Andere ervaringen met dit product?

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    En ik maar denken dat elk pondje door het mondje ging ;)

Evenzogoed gefeliciteerd met je zwangerschap!

Groetjes van Kiki

3. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Geen ervaring, maar mij is het afgeraden door de huisarts om voor de Implanon te gaan.

4. verena87

verena87 Bekend lid

Dec 9, 2006
    605
    0
    0
    Ik heb zelf ook Implanon gehad, ik heb totaal geen klachten gehad.
    Ik vond het aan de ene kant wel een fijn ding, maar aan de andere kant vond ik het vervelend dat ik neit wist OF en wanneer ik ongesteld zou worden. Ik ben na het verwijderen 2dagen later ongi gewordne.

5. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Ik heb hem ook (heb er al eerder een topic over geplaatst hier volgens mij). Heb hem afgelopen april laten plaatsen. Op zich bevalt ie goed. Maar toch heb ik de neiging hem binnenkort te laten weghalen. Want ik merk bij mezelf toch ook wel dat er wat ongewenste pondjes bijgekomen zijn (ja Kiki ik weet: elk pondje... ! hihi) die er vroeger niet zo gemakkelijk aankwamen.
    En verder vind ik het gewoon niet zo'n fijn idee, zo'n staafje in je arm. Het plaatsen vond ik verre van prettig (om niet te zeggen: ontzettend pijnlijk). Zal met verwijderen straks wel weer hetzelfde zijn.
    Ik weet niet. Ik heb gewoon een algehele afkeer van alles waar hormonen in zit volgens mij.
    Wat we dan weer als alternatief zullen kiezen weet ik nog niet. Want sterilisatie vind ik weer zo drastisch, ook al denk ik niet dat we nog voor een derde zullen gaan.
    Pfff tis wat, die anticonceptie!

6. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Hier dezelfde ervaring.
    Bij mij hoefde er trouwens niet gehecht te worden na het uithalen.
    Het uithalen was geen pretje, aangezien het ding ingekapseld zat
    :( . Hij heeft er 3 jaar ingezeten bij mij.
    Ik zou toch wel een tweede keer voor een Implanon kiezen.

7. Talulah

Talulah Bekend lid

Oct 15, 2007
    680
    0
    0
    Ik heb er eentje van 3 jaar gehad en eentje van 1 jaar en ben er heel positief over!

8. Jutte

Jutte Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    2,186
    0
    0
    Ik heb er een gehad, op de kop af een jaar!

Was één van de eerste dames die m ging gebruiken. Moest er zelfs voor naar het UMC bij een gyn, omdat mijn ha het niet aandurfde!
    Ging prima, plaatsen was een fluitje van een cent en ik vond het eerste halfjaar geweldig! Niet nadenken over slikken, niet ongesteld....maar ja, werd ook onzeker, zou ik niet zwanger zijn? Dus elke drie maanden een test....

Maar na een maand of 7 werd ik ongesteld en ineens niet eens per maand, maar om de drie weken ofzo. En niet zo'n klein beetje, maar enorm! Heb m na een jaar laten verwijderen. Helaas....de zogenaamde topgyn kon wel plaatsen, maar niet hechten. Ze heeft een zwaluwstaartje geplaatst ipv hechtingen en die is losgeraakt.

Ik heb nu eeuwig een litteken op mijn arm van de implanon. 's zomers wordt mij meerdere malen gevraagd of ik zo'n dikke muggenbult op mijn arm heb...

Voor mij dus nooit weer! Ik hou het op de pil, kan ik zelf bepalen wanneer en of ik ongesteld word!

9. tatjana

tatjana Actief lid

Jan 2, 2009
    127
    0
    0
    ik heb hem nu 2 jaar gahd de inplanon en het was op zich allemaal heel fijn ben in die 2 jaar niet een keer ongesteld geworden.
    nu eruit gehaald omdat we een kinderwens hebben.
    hij is er 18 dec. uitgegaan ma nog steeds niet ongesteld geworden.
    ik baal hier onzettend van want wil zo graag die kleine.
    wat zijn jullie ervaringen?
    en hoe lang duurde het voordat jullie zwanger waren?

10. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik ben na mijn implanon nog 1 jaar aan de pil gegaan en was toen ik stopte in ronde 1 zwanger.... :D

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ken alleen maar slechte verhalen over Implanon. Meiden die toch zwanger raken, littekens, Implanon kwijt etc.

12. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Hoi Tatjana,

Bij mij is ie er ook net uit (30 december) en ik werd vanochtend ongesteld! Na 4 dagen dus. Dat is wel heel snel! Maar ik heb wel verhalen gehoord dat het veel langer kon duren. Als het echt lang gaat duren (want 18 december is natuurlijk nog niet zo lang geleden) zou ik even naar de huisarts gaan als ik jou was. Volgens mij kan die een medicijn Het verwijderen zelf viel mij trouwens mee. Gewoon bij de ha laten doen. Het was goed verdoofd en ik voelde er dus niets van. Toen de verdoving was uitgewerkt heeft het wel 2 dagen behoorlijk veel pijn gedaan. Er zit 1 hechting in en die wordt er volgende week uitgehaald. Hopelijk wordt het dus geen al te groot litteken.
    Succes en ik hoop dat je snel zwanger bent!

13. tatjana

tatjana Actief lid

Jan 2, 2009
    127
    0
    0
    hey mamasu

ja ik hoop ook dat ik snel zwanger ben.
    ma die 2 weken lijken lang als je graag iets wilt.hihi.
    bij mij was de inplanon een ramp.niet in de tijd dat ik hem had ma pas toen die eruit moest.
    bij mij is het niet bij de ha gebeurt want die had te weinig ervaring ermee.dus moest gelijk na het ziekenhuis eerste keer was het niet gelukt moest 2 weken later trg komen en toen hebben ze hem op de o.k. verwijderd.
    de eerste keer 1 hechting toen hebben ze hem van beneden er proberen uit te halen en op de o.k. hebben ze hem aan de bovenkant eruit gehaald.en toen 2 hechtingen.
    dus heb er 2 littekens aan over gehouden.

nu ma hopen dat ik snel weer ongesteld word.

heeft trouwens iemand ervaring met dat je gelijk zwanger werd na de implanon zonder eerst ongesteld te worden en hoe lang duurt het ontpillen gemiddeld?

xxx t-yana

14. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

May 13, 2008
    2,035
    0
    0
    Ik heb ervaring met Implanon.

Ben allereerst in 7 maanden een kleine 12!kilo aangekomen. Vreselijk. 22 april dit jaar laten verwijderen en 25 april was ik bevrucht! Dat konden we achteraf uitrekenen. Dus inderdaad, ik was meteen zwanger na het verwijderen van de implanon. Ben nu al sinds oktober 2007 niet meer ongesteld geweest.
    Ik vond het eerst heel prettig om nergens rekening mee te hoeven houden, maar die kilo's werden te erg! Ik hoop na de bevalling terug naar mijn gewicht te kunnen voor dat vervelende staafje!

Nooit meer zo'n ding voor mij. ;)

15. tatjana

tatjana Actief lid

Jan 2, 2009
    127
    0
    0
    hallo

even een update.
    ik heb hem er sinds 18-12-2008 uit laten halen.
    ik ben tot heden nog steeds niet ongesteld geworden.
    ik kreeg van mensen de tip om na 28 van het verwijderen een test te doen.
    die hebben we gisteren gedaan.
    ..........................................................................................................................................................en helaas ben niet zwanger.
    mensen zeiden dat ik het na een week nog eens moest doen en daarna ma afwachten tot ik ongesteld werd.
    ma ik ben nog steeds niet ongesteld.

xxx tatjana

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik heb zelf 2,5 jaar implanon gehad...en de 1e anderhalfjaar heb ik nergens last van gehad.
    daarna werd ik een klein beetje ongesteld...ook niets mis mee natuurlijk...maar dat was op een gegeven moment 2 weken! nou dat is geen pretje hoor!

Verder ben ik niet aangekomen ofzo...heb ik een miniscuul littekentje en ook geen hechtingen ofzo gehad!

en ook niet zwanger geworden tijden het gebruik van implanon...

ik heb m er uit latern halen toen ik zo lang ongesteld werd...dat is niet lekker...het werd zelfs helemaal beurs en schraal..(sorry hoor! :oops: )

17. verena87

verena87 Bekend lid

Dec 9, 2006
    605
    0
    0
    tatjana, misschien ieens met de huisartsoverleggen?

18. tatjana

tatjana Actief lid

Jan 2, 2009
    127
    0
    0
    hallo,

dat heb ik gedaan die zegt wacht maar gewoon af tot je ongesteld wordt.
    dus nu maar afwachten of nog eens met de dokter gaan praten.

xxx

19. Adrienne17

Feb 3, 2009
    8
    0
    0
    studente
    zuid-holland
    halloo,, allemaal ik ben nieuw hier op de site, ik heb ong. de implanon 7 a 8 maanden gehad, en heb het laten verwijderen op 15 jan. 2009... nou is het al 3 februarie en ik ben nog steeds niet ongesteld geworden of een bloedspatje of wat dan ook.. weet iemand misschien hoelang het kan duren? want wil heel graag een kindje,,maar weet niet waar ik aan toe ben... Iemand advies of tips?

Groetjes Adrienne

20. Adrienne17

Feb 3, 2009
    8
    0
    0
    studente
    zuid-holland
    owjha,, het verwijderen ging ook niet zoals het moest, het werdt in het ziekenhuis eruit gehaald.. ik heb er 4 hechtingen aan over gehouden en ze konden het niet zo goed vinden... het werd te diep geplaatst en tijdens die 7 of 8 maanden ook geen ongi gehad...

Share This Page