Problemen met de pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door verena87, 29 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    IK ben na de zwangerschap van mijn dochter aan de pil gegaan ( een jaar geleden) de eerste 6maanden ging dat goed. Daarna kreeg ik, ondanks de pil een onregelmatige cyclus. Na vele onderzoeken, werd er gezegt dat mijn FSH gehalte te hoog was, en dat de pil te sterk was. Maar er werd neits aan gedaan, ik moest het eigenlijk maar uitzoeken volgens de gyn.
    Nu heb ik, in overleg met de huisarts, afgewacht met weer beginnen met de pil tot ik ongesteld werd.
    Vanaf 1september tot 1december ben ik niet ongesteld geweest, daarna direct weerop 17december. ik zou volgens de HA dan weer rond 17januari ongesteld moeten worden, maar dat is pas 28januari geworden.

Is er iemand die dit herkent? en wat heb je er aan gedaan.

We willen over een paar maanden wel voor een tweede kindje gaan. Maar dit is voor mij zo ontzettend vervelend.

Ook zijn de menstruaties heftiger als ik herken, en zo vloeien als dit heb ik ook niet gedaan toen ik net bevallen was.

Alvast bedankt!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hey meis, ik herken het verder niet maar heb je nu een andere pil dan voorheen? Ik zou zeggen dat dat wellicht een oplossing is maar ik neem aan dat de ha dat ook al met je heeft besproken?

3. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Ik had voor mijn zwangerschap ook microginon 30, dus dat zou geen verschil mogen zijn.

Ver voor ik zwanger was (toen ik een jaar of 14 was) had ik ook al problemen met de pil. En daar ben ik toen zelf niet mee naar de huisarts geweest

4. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    ik zou vragen om een andere pil of ermee stoppen.. dan kan je cyclus de komende maanden weer op orde komen.. wel handig als jullie dan weer voor een 2e gaan.. betekend wel dat condooms dan nodig zijn, maar goed.. dat zou ik doen..

5. verena87

verena87 Bekend lid

9 dec 2006
    605
    0
    0
    Ik ben dus zelf ook aan het denken om te stoppen met de pil, maar ik zal echt nog even moetne aan tobben. We gaan over 5 maanden trouwen. En ik wil absoluut niet zwanger trouwen. Ja, als ik dan een maand of 3 ben. Maar de kans dat je dan misselijk bent zit er uiteraard ook in, en dat wil ik niet.
    Daarbij, begon mijn buik bij Dayenne met 7weken al flink te groeien, dus ik wacht echt nog even met stoppen van de pil.
    Condoom, tja ik ben daar nooit zo'n fan van. De kans dat hij scheurt is er uiteraard ook.

Deel Deze Pagina