Zijn er mensen die ervaring hebben met in een bad bevallen? Ik wil heel graag onze uk in bad geboren laten worden, maar wil er ook graag ervaringen over horen. ben benieuwd.....
Ja, ik. Ben twee keer in water bevallen en ga van onze vierde in augustus ook weer voor een waterbevalling. Het water zorgt voor ontspanning en dat is erg prettig tijdens de bevalling.
ik zou dat ook graag willen.... ben jij in je eigen bad bevallen of heb je een speciaal bad laten komen? mijn vriend ziet het niet zitten maa ik zou dat juist zo graag willen!
Ik had een bad gehuurd. Enige nadeel was dat het zonder verwarming was, waardoor mijn man steeds met emmers water liep te sjouwen. Heb nu bad met verwarming. Je eigen bad is meestal niet geschikt, te krap en koelt ook snel af.
Ik wilde een badbevalling, heb er bijna 2 uur ingezeten, maar moest helaas op het laatste eruit om mijn kleine er niet uit kwam. Ik ben ingeknipt en toen kwam hij er meteen uit. Navelstreng zat om zijn schouder en werd daardoor tegengehouden. Ik vond het erg lekker hoor in bad. Heb geen pijn gehad. Alleen vond ik het soms lastig om mijn benen kwijt te kunnen. Heb ze op de badrand gehad maar ook binnen ertegen. Maar het was niet zo vervelend dat het niet ging. Het is even uitproberen. Ik zou het de volgende keer weer zo doen.
Ik heb hier eventueel ook al over na zitten denken, en zou graag ook meer ervaringen willen horen! Ga dit topic zeker even in de gaten houden!
Als je waterbevalling of badbevalling op google intoetst, vind je een hoop info. Ik wil zelf ook graag een badbevalling, maar ik hoor 25 januari van mijn vk of ze eraan mee wil werken, niet iedere vk doet dat namelijk.
Ik wil ook graag een waterbevalling en mijn man is daar ook voorstander van. Op de website van www.duikertje.nl staat een lijst met verloskundigen(praktijken) die ervaring hebben hiermee. Gelukkig ook eentje bij ons in de buurt. Alleen nu nog uitzoeken welk ziekenhuis bij ons in de buurt dit ook ondersteunt. Ik ben nog niet zwanger, dus vind ik het ietwat te vroeg om al de ziekenhuizen af te gaan bellen. En ik neem aan dat de verloskundige dat wel weet of achter kan komen. Maar... eerst nog zwanger worden (zelfs eerst nog stoppen met de pil ; de laatste gelukkig op 1 februari )
Ik zit er ook over te denken. Lijkt me inderdaad behoorlijk ontspannend. Aangezien ik me in het zwembad ook erg lekker voel. Ik heb deze site gevonden die me erg aanspreekt: www.waterooievaar.nl Woensdag tijdens de controle met mijn VK maar even overleggen of zij hier aan meewerkt.
hoi, Ik heb bij mijn eerste een bevallingsbad gehuurd. Op zich vond ik het heerlijk om daar de weeen in op te vangen. Het echte bevallen is niet gelukt in bad. Ik moest echt heel veel kracht zetten en dat lukte mij niet in dat bad. Ik kon mijn benen niet ergens in afzetten zegmaar. Maar goed, dat lag meer aan de ingewikkelde bevalling dan aan het bad hoor. Ik vind het zeker de moeite van het proberen waard. Liefs, Angel
Ik had ook een bad gehuurd. Helaas, op dezelfde dag dat ik het bad huurde, werd ik doorverwezen naar de gynaecoloog ivm een hoge bloeddruk. Het is best een flink bedrag, de huur voor het bad, en dat was ik allemaal kwijt. Ik zou het dus zeker niet doen als je al krap zit.