Hoi allemaal, ik durf het bííjna niet aan omdat het nog steeds niet zeker is of bovenstaand plan uitgevoerd gaat worden... maar het lijkt me wel leuk om wat met mensen te praten die ongeveer in dezelfde situatie zitten. Voor mij geldt dus dat ik waarschijnlijk rond de jaarwisseling 2015/2016 ga stoppen met anticonceptie. Eventueel wordt daarna nog een tijdje condooms gebruikt, maar ik denk het eigenlijk niet We gaan dan voor ons eerste kindje. Ik ben dan eenendertig, en dat voelt veel ouder dan ik vroeger dacht! Maar eerder was/is de situatie er voor ons nog niet naar ivm lang studeren en vervolgens beetje vastigheid zoeken qua werk enzo. Wat inhoudt dat ik op dit moment dus nog niets kan posten over NODs en wel of niet ongesteld en wel of niet positief getest enzo.. maar ik wil wel graag af en toe even spuien over enthousiasme en onzekerheid! Zit er iemand anders hier in ongeveer hetzelfde schuitje? Rammelt het bij jullie ook?
Hoi Leraje, Ik zit een klein beetje in hetzelfde schuitje. Wij hebben in 2013 een zoontje mogen ontvangen waar nu MCDD bij is vast gesteld. We hebben het met hem heel erg zwaar gehad en krijgen nu begeleiding van het MKD. Toch kriebelde het bij mij altijd voor een 2e, alleen is mijn man wat angstiger geworden. Wat ook heel goed te begrijpen is. Na lange en zware gesprekken hebben we besloten om toch voor een 2e te gaan. Maar mijn man wilt niet eerder dan eind dit jaar. Dus dan wordt ook bij mij de spiraal verwijderd. Ik snap je spanning, vreugde en onzekerheid. En dan is 7 maanden lang wachten.. Maar misschien kunnen wij samen iets aan elkaar kwijt?
Ha! Sorry, late reactie Ja, beetje zelfde schuitje inderdaad, en zelfde termijn ongeveer! Wat heftig met je zoontje, en ik snap ook wel de aarzeling van jouw man dan. Fijn dat hij het nu toch ook aandurft. Ja pff! Aan de ene kant vind ik het niet moeilijk wachten omdat er nu een tamelijk duidelijk 'plan' is (als alles verloopt zoals we verwachten). Maar tegelijkertijd twijfel ik wel - wil ik het wel écht? Wat als het niet lukt, of pas na jaren, hadden we dan niet al toch eerder moeten stoppen met anticonceptie? Wat als het tussen ons verandert? Voor een tweede kindje lijkt me een deel van die onzekerheid wegvallen die ik nu heb. Tegelijkertijd heb je waarschijnlijk net alles een beetje op de rit en dan zou ik denk ik weer heel onzeker worden - hoe zal het verlopen als er een tweede kindje bij is? Wat als die ook MCDD heeft? Of juist niet? Hoe beinvloedt dit ons gezin? En mij? Maar tegelijkertijd ook juist heel leuk <3