Hey meiden, Ik ben 2 weken geleden geopereerd aan Endometriose en over een maandje gaan we beginnen met de eerste IUI behandeling! Vind het super, dat na 2,5 jaar proberen we eindelijk weer een kans hebben. Maargoed.. mijn vraag is: Ik krijg van mijn ziektenkostenverzekering 3 IUI en 3 IVF behandelingen vergoed. Bij wie van de meiden is dit ook het geval en is het niet met die 3 behandelingen gelukt? Moet je het daarna zelf betalen? Naar wat ik weet kan dat tot in de duizenden euro's lopen! Hoe doen/regelen jullie, meiden die veel IUI behandelingen moe(s)ten ondergaan, dat? Ik hoop op reacties. Liefs!
Een IVF behandeling kost rond de 3.000 euro. IUI weet ik niet.. Bekijk het t.z.t. Misschien zie je beren op de weg en ben je gauw zwanger! Probeer positief te zijn meid.... Elmo
Elmo, tnx voor je antwoord. Ik ben nu ook wel positief hoor! Maar ik kijk altijd vooruit. Je weet maar nooit he, wil op zich best voorbereid zijn mocht het toch zover komen. Maar ik hoop ook dat dat allemaal niet nodig is![/i]
Dat dacht ik ook ja. Standaard 6 IUI behandelingen. En de medicijnen zitten in het aanvullende pakket, dus die worden niet standaard vergoed. edit: volgens mij zelfs zo veel als je arts aanraadt. Maar pin me er neit op vast.
Ik begon toch te twijfelen en heb vandaag gebeld met Menzis. Ik krijg 6 IUI behandelingen vergoed en 3 IVF. Tnx voor jullie antwoorden!
De kosten voor IVF/ICSI zijn gestegen. Dit is wat er bij Radboud verteld wordt: Er werd verteld dat vanaf januari 2009 de kosten voor een IVF/ICSI behandeling flink waren gestegen. Van 1500 euro naar 2700 euro en dan komen daar dan nog de medicijnen bij voor circa 2000 euro. Dus bijna 5000 euro per poging voor IVF/ICSI.
Dat is toch niet normaal meer? Waar moeten 'gewone' mensen als wij dat van betalen? Denken ze dat we een geldboom in de tuin hebben staan? :S Vind het ronduit belachelijk! Ik hoop dat bij de meiden die IVF/ICSI moeten ondergaan het niet tot de 4e keer hoeft te komen! Heel veel succes allemaal!
Hier sta ik gek van te kijken. Hier nl een bericht van een ander forum en dit bericht is pas geplaatst.; Hier in Arnhem word een poging gesplitst. Dit omdat het Rijstate geen volledige (ivf) vergunning heeft (is volgens onze regering te duur) en samenwerkt met het UMC in Utrecht. De stimulatie en punctie worden in Arnhem gegaan en dit gedeelte zal (inc. medicijnen) rond de 1666euro gaan kosten. Het labgedeelte, dit is samenvoegen van de ei en zaadcellen, en terugplaatsing zal in Utrecht gebeuren. Deze kosten waren in April 2008 426euro, maar dit bedrag is omhoog gegaan. Hoeveel dit omhoog is gegaan weet ik nog niet, daar moet ik de debiteuren afd. van Utrecht nog eventjes voor terug bellen. Alles bij elkaar zal er straks een rekening komen van rond de 2200euro. We gaan pas in mei/juni de poging plannen (als het mogelijk is, maar daar gaan we wel vanuit) omdat dan het vakantie geld van Philip binnen is, en we daar het grootste gedeelte van gaan betalen. Een kleine uitleg van de kosten voor een poging, en hoe een poging er een beetje uitziet. Hoe kan er zo'n groot verschil in prijs zijn?
Ze heeft btw nog een bericht geplaatst nadat ze contact heeft opgenomen over dat kostenplaatje.'t is 7 euro duurder geworden. Dus die 5000,- is te belachelijk voor woorden!
Oh dat is goed om te weten, wij ziten namelijk ook in Arnhem (en Utrecht). We zijn net pas begonnen met poging 2, maar je weet nooit... Ik heb ook al ergens gelezen dat de medicijnen voor een 4e (of meer) behandeling gewoon vergoedt worden sinds aug. 2008, dit schijnt te vallen onder de nieuwe geneesmiddelenwet. Heb er al eens naar gezocht op internet, maar kan er niet veel over vinden. Kan denk ik het beste bij zorgverzekering navragen of bepaalde medicijnen vergoedt worden na 3e behandeling. @Zara: van welk forum heb je die informatie over arnhem/utrecht? als ik vragen mag?
Dit is wat er gisteravond bij de IVF info avond van het Radboud is verteld. Dus het zal toch wel kloppen vrees ik.
Dit is wat erover is gezegd: Er werd ook bij verteld dat dit niet de keuze van het ziekenhuis was maar dat dit onderling tussen allerlei instanties landelijk werd geregeld. Ik ben er zelf niet geweest hoor, maar een forumgenootje wel! Zij kwam dus met dit verhaal en ik schrok er ook van. We hadden juist het geld voor 2 extra pogingen bij elkaar en moeten nu dus nog even verder sparen.
Jeetje.. denk je het geld ervoor te hebben en dan heb je nog niet genoeg.. Balen zeg! Vind het wel raar dat dat zo even is beslist door bepaalde instanties. Is dit landelijk dan? Ze zullen er vast wel hun redenen voor hebben, maar blijf het raar vinden.
Hi! Even over de IUI vergoeding hoor, ik kreeg van mijn zorgverzekeraar zwart op wit het volgende: 'De behandeling en medicatie voor IUI wordt volledig vergoed vanuit de basisverzekering, wanneer dit plaatsvindt in een regulier ziekenhuis. Aan deze behandelingen is geen maximum verbonden. De kosten van behandeling van IUI vallen wel onder het verplichte eigen risico.' Volgens mij is het echter in de meeste ziekenhuizen zo dat ze standaard 6 IUI's doen, daarna overstappen op IVF/ICSI. Wij hebben nu onze 7e IUI gehad en die is gewoon vergoed. Over prijzen van IVF weet ik niks, sorry. Veel succes! Martini
6 is inderdaad vaak standaard. Als er reden is om aan te nemen dat meerdere pogingen zinvol zijn, kan besloten worden er nog een paar aan vast te plakken. Doorgaands ga je na 6x (of minder) IUI door voor IVF inderdaad. Elmo