jeugdzorg handelt bij de mensen die het minder nodig hebben snel en bij wie het echt nodig heeft handelen ze niet waarbij het vaak te laat is vaak genoeg in het nieuws geweest zelf jeugdzorg gehad ivm vechtscheiding ze bleven nooit bij hun standpunt eerst zeggen ze dit en eenmaal in de zitting iest anders maar heb verder niet veel last van ze gezegt ze zeggen ze handelen in het belang van het kind nou echt niet
Dit heeft niks met de manier van werken van JZ te maken maar met een afgesproken protocol bij de politie. Wanneer er aangifte gedaan wordt of politiebetrokkenheid gewenst is in een gezin waar ook kinderen wonen zijn zij verplicht een melding te maken naar JZ. Dit hieft helemaal niet negatief te zijn. Mocht er blijken dat er niks aan de hand is wat betrekking heeft op je kinderen dan zal er geen vervolg zijn.
Het valt mij op dat jullie (amch en mellanie) allebei geen punten, komma's of normale zinnen formuleren. Is dat dyslexie of? Ik vind het erg opvallend.
Op de een of andere manier zijn vage verhalen, extreme kritiek, agressieve reacties, etc (zowel hier als bijv. de PVV-reacties 'verkiezingsfraude!!!1111') altijd geschreven op een manier die impliceert dat de persoon in kwestie noch over gezond verstand, noch over enig reflectievermogen beschikt. In de context van dit topic lijken die twee zaken me voor ouders wel van groot belang.... Verder hier familie die bij pleegzorg werkt, en dus de actie ondernemen ná het uithuisplaatsen door jeugdzorg. Nu kan ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit verhalen heb gehoord dat die persoon dacht, 'goh jeugdzorg, in dit geval had je dit kind misschien nog niet direct uit huis hoeven te plaatsen'. Veelal is de beslissing om uit huis te plaatsen echt erg laat in het proces genomen, vaak té laat misschien. Het is echt niet zo dat kinderen 'zomaar' uit huis geplaatst worden als een gezinssituatie moeilijk wordt. Het kost namelijk ontzettend veel tijd, moeite en geld om een uithuisplaatsing te realiseren.
je moet sowieso niet akkoord gaan met zogenaamd je kind twee weken naar een logeeradres te laten gaan omdat het kind dan "even tot rust kan komen". Het zijn vreselijke smoezen, voor je het weet ben je je kind echt kwijt. En dit zeg ik niet zomaar.
ots wordt ook heel snel gedaan. Heel sneu vaak, en wat je dan nog als ouder probeert om je eigen verhaal te vertellen, alles zal tegen je werken.
Wij hebben ook met jeugdzorg te maken gehad. Mijn man heeft een psychose gehad en is een paar uur vermist geweest met ons zoontje. Maar er is nooit gesproken over toezicht of uit huis plaatsen of iets dergelijks. Terwijl het allemaal best heftig was toen. Ze zorgden ervoor dat we de juiste hulp kregen. Dus hier een positieve ervaring.
Snel?? In sommige gevallen mogen ze het juist wel wat sneller doen. Ik heb heel wat schrijnende verhalen voorbij zien komen in mijn werk en meer dan de helft van de ouders was niet in staat om in te zien dat ze niet in staat waren om een kind op te voeden. Ik vind er dan ook helemaal niks sneu's aan voor de ouders als er een OTS wordt uitgesproken door de kinderrechter. Ik vind het vooral sneu voor de kinderen! Wat ik vooral een probleem vind bij jeugdzorg is de werkdruk. Ik zou daar nooit kunnen werken. Als ik zie hoeveel verantwoordelijkheid medewerkers hebben en wat ze moeten doen in heel weinig tijd met als beloning heel veel gezeur van iedereen. Ik vind dat deze mensen wel eens wat meer respect mogen krijgen. Ik zou het werk niet kunnen doen.
Ook hier via kennissen een negatief verhaal. Kind werd geboren bij ouders die verstandelijk beperkt zijn. Een week na de geboorte werd het kind uit huis geplaatst. Mijn kennis (tante van de vader) heeft in het verleden meerdere kinderen opgevangen in haar gezin omdat ze niet meer thuis konden wonen. Zij wilde dit kind dolgraag verzorgen. Maar zij heeft, net als iedereen in de familie en omgeving, moeten aanzien dat het kind naar de zus van de vader van het kind ging. Die zus ken ik goed. Op zijn zachtst gezegd spoort zij al helemaal niet en is een van de meest walgelijke mensen die ik ken. Daarbij zo labiel als ik weet niet wat. laatst kwam ik haar tegen met het kind. het kind is nu 4 jaar oud en zat in een rolstoel en had twee armen in het gips en 1 been. dan ga ik rare dingen denken. sorry.
Tsja, want als iemand niet goed genoeg schrijft doet het er niet helemaal toe wat iemand typt? Niet alleen naar jou hoor. Maar er wordt vaker lastig gedaan over de manier waarop iets getypt wordt en dan vraag ik mij echt af wat dat ertoe doet. De inhoud is veel belangrijker. We zijn hier niet aan het solliciteren. Maar goed. Jammer dat die complot theorieën zo ver gaan. Dat maakt het ongeloofwaardig. Terwijl het wel waarheid is dat bjz niet altijd juist handelt. Ja ze willen graag doen wat goed is. Maar het blijven mensen, en die zijn nou eenmaal niet alwetend. En dat vind ik stiekem ook een beetje eng. Dat ze best veel macht hebben (of hoe je het ook wilt noemen) terwijl ze bijna nooit echt alles kunnen weten. Zowel in de situaties waarin ze echt direct in moeten grijpen, als de situaties die erger overkomen dan ze zijn. Ik heb het idee dat dat onvoorspelbare angst bij mensen op kan leveren. Als ze het maar juist inschatten. Wat als ze dingen verkeerd interpreteren? En daarbij van de kinderen die uiteindelijk uit huis worden gehaald. Hoeveel komen er daadwerkelijk op een echt veilige (dus ook emotioneel veilige) plek terecht?
Dat doet er verder niet toe. Het gaat er om dat je in een dergelijke situatie al erg kwetsbaar bent en je als moeder flink schrikt als je hoort dat JZ hierbij betrokken wordt. Ik was zelfs zo geschrokken dat ik besloot geen vervolgaangiftes te doen, dat lijkt me ook nietnier de bedoeling. Al heeft JZ de beste bedoelingen, geen enkele moeder wil hiervan horen.
Omdat de complottheorieën icm slechte grammatica het voor míj moeilijk maakt om hen te geloven. Het zegt iets over het niveau en de intelligentie. Helemaal niet aardig van mij, maar zo voel ik dat. En om kinderen op te voeden heb je toch echt een aantal basisvaardigheden nodig. Als die ontbreken dan is dat toch wel heel moeilijk.
Ben het er helemaal mee eens. Ik zou echt doods en doodsbang zijn geweest. Ik weet nog wel dat ik zwanger was en zo ziek was (ben chronisch ziek) en dat manlief zei dat ons kind meteen uit huis geplaatst zou worden bij geboorte. Echt ik heb weken niet kunnen slapen.
Al heeft JZ de beste bedoelingen? Denk je dat zij zitten te wachten om op elke politie melding te reageren? Heel veel van deze meldingen worden vrijwel direct afgesloten als er contact met ouders is geweest. Zij hebben alleen geen keus, zij moeten op zo'n melding reageren. Je zegt dat je als moeder dit niet wil horen maar ik heb hier helemaal geen probleem mee. Onze dochter heeft ooit haar arm gecompliceerd gebroken. In het ziekenhuis zijn wij door 4 verschillende artsen gesproken om de reden achter deze breuk te achterhalen. Het kwam door een val van een simpele kleine glijbaan maar het had van alles, ook een flinke mishandeling kunnen zijn. Ik wist waar de gesprekjes voor waren en stimuleerde daarom ook dat mijn dichter van 3 zelf zou vertellen hoe het gebeurd was. Een melding naar veilig thuis is het niet geworden. Maar eerlijk, ik vond het alleen maar fijn dat ze alles zo uitvroegen in het ziekenhuis. Stel dat ze aan ons verhaal hadden getwijfeld en het wel hadden doorgezet had ik dat geen probleem gevonden. Ik had niks verkeerd gedaan en echt niks te vrezen. Ik vind het oprecht zonde en heel jammer dat er zo'n taboe op de jeugdhulpverlening rust.
Waar komt deze uitspraak vandaan? Waarom zou je kind meteen uit huis geplaatst worden als je chronisch ziek bent? Echt waar door zulke stomme opmerkingen die zich onder mensen verspreiden wordt het idee van jeugdzorg alleen maar verder kapotgemaakt. Opmerkingen die nergens op gebaseerd zijn....
Dan komt het nare gevoel dat je hebt tov jz bij je man vandaan. Niet bij jz. Ik ben ook chronisch ziek maar mijn man zou zoiets nooit tegen mij zeggen.
Mijn man is niet echt handig zeg maar Hij heeft het zo niet bedoeld maar het komt ook omdat ik Lyme heb en daarvan veel psychische klachten. Maar ik denk niet dat kinderen daardoor uit huis worden geplaatst bij JZ? Ik heb echt geen idee.
Dat vraag ik mij ook af. Dit is inderdaad nergens op gebaseerd en de idee alleen al dat JZ/RM een kind uit huis zou plaatsten alleen omdat de moeder chronisch ziek is kun je het beste omschrijven als volkomen koekoek. 😂 Deze uitspraak zegt dan al genoeg over de man van Hommeltje en zijn verstoorde/gestoorde gedachtengang, maar gelukkig helemaal niks over de realiteit en hoe JZ te werk gaat.
Nee natuurlijk niet joh! 😉 Tenzij je psychische klachten je zodanig labiel zouden maken dat je niet voor je kind zou kunnen zorgen, maar dan moet het wel heel ernstig zijn.