iemand hier ervaring mee?? ben benieuwd! hoe gaat ks hier in zijn werking, ik bedoel verschilt nogal per zkh of je baby bij je mag houden of maar heel kort te zien krijgt etc etc. en wanneer plannen ze ks in dit zkh in?
Hoi, Ik ben in het diak bevallen dmv een keizersnee. Bij mij ging het zo.. Ik was 40 weken en 6 dagen zwanger, toen kreeg ik zwangerschapsvergiftiging. Met 41 weken en 1 dag naar het zh aan de monitor. Had geen harde buiken ofzo.. mocht weer naar huis, en de gyn en ik hadden afgesproken dat we de dag erna de bevalling zouden inleiden. Wel had hij even gevoeld of er al iets was.. maar niks.. De dag erna smorgen naar het zh..ging de gym voelen had ik al 3 cm die nacht gekregen... Dus ging om 08,00 uur aan de weeen opwekkers.. maar om 13,00uur had ik zo erge weeen en geen cm´s erbij.. toen die even ging kijken enz.. Bleek dat als mijn weeen zo zwaar waren, dat die kleine der hartslag heel laag ging.. Toen hebben ze om 13,30 uur besloten dat ik een KS kreeg.. Ik was super blij, ik dacht yes van de pijn af.. Dus om 13,45 werd ik met me bed naar de OK gereden, gingen ze alles klaar zetten enz.. En om 14,00 uur gingen ze beginnen en om 14,21 uur was die kleine eruit.. Hun knippen die navelstreng een stuk eraf.. Daarna leggen ze der op een tafel, alles nakijken, me vriend mocht toen de navelstreng verder eraf knippen. En toen kreeg ik der even te zien.. 5 minuten.. hebben we even een foto gemaakt.. en toen ging die kleine in zo coufeuse bakje met me vriend naar boven naar de kamer.. Daar werd die kleine op zijn blote borst gelegt met een deken om hen 2 heen, en moest hij haar warm houden, en ik werd toen gehecht enz.. en moes ik even nog op zo soort uitslaapkamertje.. en om 15,45 uur werd ik ook naar boven gebracht. Duurde wel super lang hoor. Ik dacht sjonge iedereen ziet mijn kleintje nu (de hele familie was er) en ik leg daar nog.. Maar daarna 2 weken wel last gehad van de wond, alleen met opstaan en liggen, deed wel pijn, maar verder eigenlijk weinig last gehad. Vind het super goede dokters in het Diak! Succes. En als je meer wil weten kan je altijd naar me mailen.
Hee, In oktober 2006 ben ik in Diak bevallen van onze dochter. Geplande ks ivm stuitligging. Met week 36 konden we naar de afdeling 'afspraken' om de ks in te plannen voor week 38. Ik was op een vrijdag 38 weken dus kwamen we automatisch week daarna aan de beurt. Maandagmiddag werd Jaime om 14.30 geboren. Ik stond wel gepland voor half elf, maar er kwamen spoedgvallen tussendoor en mijn bloed bleek niet goed (geen thrombocyten dus moest infuus met die dingen). Donderdagochtend mocht ik naar huis. Heb dus drie dagen daar in een kraamsuite gelegen. Wil je nog meer weten? Pb anders even! Groetjes!
Welke gyn heb je in Diak trouwens? Ik hoop dit najaar weer daar voor een ks te mogen...Was echt erg tevreden over het zkh.
geen idee welke gynae, loop in principe nog bij de vk namelijk... kregen jullie catheter voor of na ruggenprik ingebracht. dat lijkt me zo naar! of valt dat wel mee? en het lijkt me ook naar dat je kindje paar minuutjes vast mag houden maar dat jij daarna naar uitslaapkamer moet... moet je dan echt nog een uur wachten? zucht..
Catheter krijg je voordat je naar ok gaat. En ik moet zeggen dat stelt echt niets voor. Even beetje branderig gevoel en het voelt daarna raar maar niet pijnlijk. Voelt meer onnatuurlijk ofzo, beetje als blaasontsteking ook alsof er iets uit moet. De tijd gaat best snel hoor dat je bij je kleine bent. Mijn man heeft toen hij met haar naar de kamer ging (ze hebben mooie kamers daar waar je mag liggen ook na ks mits er niks met de beeb is) meteen gefilmd. En even moment van papa en dochter is ook mooi. Ik kwam net bij Diak vandaan. Dr huisman.Ze was erg aardig moet ik zeggen. GEwoon heel eerlijk en vriendelijk. ik mag nu kiezen wat ik wil vaginaal bevallen of ks (mits uiteraard kleine niet in stuit ligt of de placenta nog bij de uitgang ligt dan wordt het ks). Waarom moet jij een ks?
wij gaan volg week ook naar diak, ruim 37 weken, dan gaan we kijken of het stuitbevalling wordt of keizersnede..voor ons staat het al vast overigens dat het ks wordt.. volgens mij hebben we ook een afspr bij dr. huisman... onze zoon ligt in een stuit overigens.
Ah ok nou huisman was aardig. Ze was ook niet zo dat zo mega mega wilde overtuigen. GEwoon voors en tegens en dan zelf een keuze maken. Met de vorige keer zat ik bij dr manger en zij heeft wel een half uur gepraat dat ik een stuitbevalling zou kunnen doen. Als ik jou was zou ik ook voor ks gaan en niet stuitbevalling. Succes!
nee, wij gaan ook echt voor een keizersnede... met 37 weken en 1 dag hebben we een afspraak in het zkh en dan wordt datum ook gepland.. ik hoop stiekem dat ik een week later al mag komen voor een ks... plannen ze geen ks in op een vrijdag? en ik hoorde dat ze tegenwoordig pas vaak ks-en in diak inplannen vanaf week 39... hoe gaat dat trouwens in zijn werking? komen zij met agenda en noemen ze een datum of hebben wij ook inspraak?
Ks is ook veiliger heh dan stuitbevalling.... Jawel hoor tenminste ik kon gewoon in een hele week kiezen voor wanneer ik wilde. Er is dan een aantal mogelijkheden waaruit je kan kiezen. Dr huisman gaat zelf ook met verlof dus bij mij zei ze al dat ze dan de ks neit kan doen maar dan doet een collega van haar dat. Maakt mij niet uit heb ik vorige keer ook gehad. En dat van 39 weken weet ik niet...Bij mij was het vanaf week 38. Ik zou lekker vragen of je op een kraamsuite mag liggen. Kan je man ook blijven slapen. Hebben wij toen ook gedaan.
Ik ben de vorige keer met spoed ks "bevallen" en dochter is toen idd in coufeuze naar boven gegaan naar de kraamsuite terwijl ik gehecht werd. Kan me er niet zoveel meer van herinneren, mijn ruggeprik werkte niet goed dus ben met morfine platgespoten Ben inmiddels weer zwanger en heb voor ik zwanger werd geregeld dat ik deze keer een geplande keizersnede ga krijgen waar ze pas gaan beginnen als ik vind dat ik voldoende verdoofd ben. Had afgelopen keer een epiduraal omdat ik met een gewone bevalling bezig was en deze keer zal ik een spinale krijgen (die je bij geplande ks altijd krijgt) en ks wordt idd week 39 afgesproken. Moet vrijdag voor het eerst sinds ik zwanger ben weer bij de gyn langs. Vind het wel goed dat ze de baby zo lang mogelijk laten zitten, maar mijn 1e zat met 40 weken ook nog heerlijk, ben toen ingeleid. Ga er bij deze ook niet vanuit dat die eerder zelf komt. In mijn familie loopt iedereen overtijd zou het misschien erfelijk zijn??? Maar goed, op de verdoving na tijdens mn ks verder goede ervarigenen met het diak en de kraamsuites. O en ik heb ook zo'n overijverige gyn gehad, mijn baby is de hele zwangerschap te groot geweest en toen ik een keer eerder over een ks begon tegenover haar begon ze te piepen dat dat helemaal niet nodig was blablablabla. Jaja, leuk hele dag ontsluitingsweeen/persweeen en dan alsnog afgevoerd worden voor spoedks omdat de baby te groot is. Was blij dat dat niet mn vaste gyn was, die was het ook helemaal er mee eens dat ik nu een geplande ks krijg.