pijnstillers

Discussie in 'De bevalling' gestart door carlijne, 18 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carlijne

carlijne Lid

10 apr 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft er ervaring met pijnstillers tijdens de bevalling?
    Heeft een van jullie iets gekregen, moesten jullie erom vragen? Wat kregen jullie? Wat vonden jullie de voor en nadelen ervan?

Je raad het al ik moet binnenkort bevallen. Mijn eerste is via een ks gekomen en deze keer mag ik het zelf proberen.....

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik heb een spuit in me been gekregen met een spierverslapper ( geen idee hoe het heet) maar dat hielp totaal niet.. wou meer pijnstilling maar moest nog 1,5 uur wachten omdat ik net wat had gehad.. ik zou na 1,5 uur een pompje krijgen maar zo ver heeft het niet meer hoeven komen want 3 kwatier later was me zoontje er al haha.

ik werd trouwens wel ingeleid dus weet niet zeker of ze die spierverslapper ook geven met een normale bevalling zeg maar.. volgens mij was het bij mij de bedoeling om de weeen die ik had van de hormonen die ik toegedient had gekregen te stoppen omdat het "kunst"weeen waren en me lichaam het niet zelf dee.. achteraf dus wel maar wat wist ik op dat moment nog niet.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb pethidine gehad (met prikje in been) bij die pethidine gaven ze ook een soort van roesje mee, zodat je even kunt slapen.
    Bij mij heeft het prima gewerkt.... ik ben nl drie uur "kwijt" :D
    Rond een uurtje of vijf, half zes was het spul uitgewerkt en kreeg ik al snel weer "pijn" en heb gevraagd of ik nog wat kon krijgen.... toen bleek dat ik al 9 cm had, maar kindje was wat gedraaid en dat gaf "problemen" met de ontsluiting.
    Dus of ik maar even op mn zij wilde gaan liggen.... binnen een kwartier zat ik op 10 cm en mocht ik geen pijnstilling meer hebben ivm persen.

Maar je moet er uiteraard altijd zelf om vragen. De VK of gyn kan niet bepalen wat jou pijngrens is.

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb een pethidinespuit gekregen. Ook omdat het hier een grote wee-enstorm was ivm inleiden. Voor de pijn hielp het niks, maar had hierdoor net even wat extra adempauze tussen de wee-en door. Ze deden hier in het ziekenhuis helemaal niet moeilijk over pijnbestrijding. Toen ze merkten dat het erg snel ging en ik moeite met opvangen kreeg, werd het me zelfs aangeboden.

Op een bepaald moment heb ik om een ruggenprik geschreeuwd en er werd direct aangegeven dat ik er één zou krijgen, mits ik niet te ver was. Ik bleek al bijna 9 cm te hebben op dat moment en het gevoel het niet meer te trekken op het einde is vrij normaal. Ruggenprik was dus geheel overbodig en ook al lang niet meer mogelijk. Ze deden hier in ieder geval nergens moeilijk over, ondanks dat het weekend was en ik in een streekziekenhuis (wel groot ziekenhuis) ben bevallen.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Ik heb bij de bevalling van de eerste niet eens om pijnstilling hoeven vragen. Ze gaven het omdat ze zagen dat het zo niet goed zou gaan. ( ik zei niets meer maar de tranen biggelden over mijn gezicht)
    Pethedine gehad. Ik ontspande een beetje en er was even geen weeenstorm. Maar ontsluiting krijgen ho maar dus toen werd het een ks. Gynacoloog vond dat het zo niet langer kon en zei "dit is martelen, ik ga een ks doen"

6. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ik wilde eigenlijk niks,maar was toch wel blij toen ik een ruggeprik kreeg.
    had een ideaal voorbeeld in gedachten van mijn bevalling,maar het liep helaas anders.
    werdt wakker met weeen,die om de 2a3 minuten kwamen,dat was om 2.15,en om half 7 kreeg ik de ruggeprik.
    kon me totaal niet ontspannen doordat het ze snel ging.
    wel een nadeel was dat toen mijn ontsluiting vorderde,de weeen een beetje wegbleven,dus een oppepper nodig had....
    helaas duurde het allemaal te lang,en kreeg de kleine het benauwd,ademde niet goed,dus kwam er een vacuum aan te pas.

7. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Ik heb na 14 uur rugweeen en pas 2 cm ontsluiting een ruggenprik gehad. Ik wilde thuis bevallen maar de vk achtte het niet meer verantwoord nog langer door te gaan en heeft ons naar het ziekenhuis gedirigeerd. Eerlijk gezegd was ik behoorlijk op en kon ik de pijn ook niet meer handelen. Was blij dat de pijn weg was.
    Toen ik eenmaal 10 cm ontsluiting had is de pijnstilling gestopt en heb ik het persen wel zelf kunnen doen (behalve dan het allerlaatste stukje, dat is met pomp gegaan).

Succes!

8. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik kreeg een Nalbufine prik in mn been. Daarna keek ze hoeveel onsluiting ik had, en ik zat al op 8 cm. 38 minuten later is mn dochter geboren, de inwerktijd van de spuit was nog niet over. Dus uiteindelijk zonder pijnstilling gedaan.

Wat wel erg hielp om te ontspannen, was een warm bad, heb het als zeer prettig ervaren. :)

9. Phoenix

Phoenix Actief lid

17 aug 2010
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    hello,
    ik kreeg lachgas, die mocht ik alleen gebruiken als ik een perswee kreeg, het hielp niet echt, en geloof me heb zowat de tank leeg gezogen:).
    maarja als je nix anders krijgt moet je iets hé?
    oh ja heb ook mn man zijn hand zowat gebroken, dat hielp ook wel een beetje, Ik dacht "ik pijn? jij ook!:x;) ja je krijgt tenslotte samen een kindje :p

greetzz

10. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Eén tip" Als je pijnstilling wilt, wel op tijd vragen. Heb ook op een gegeven moment om pijnstiilling gevraagd om 23.15 en pas om 00.09 gingen ze het bespreken met de gyn (het was schijnbaar druk). Daarna kwamen ze leuk vertellen dat ik een ruggeprik kreeg en dat de anesthesist er binnen een uur zou zijn!!! (hij was nota bene in het ziekenhuis). Toen zakte de moed me in de schoenen... Gelukkig kreeg ik een kwartier later persdrang (in een kwartier van 3cm naar volledig gegaan) en nog een kwartier later was mijn dochter geboren. Dus uiteindelijk niks gehad, maar de volgende keer begin ik echt sneller met roepen hoor!

11. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb een pompje/infuus met Remifentanil gehad. Ze kwamen er eigenlijk zelf mee, toen ik na 24 uur weeën nog eens weeenopwekkers moest. Het helpt niet ontzettend veel tegen de pijn, maar je wordt er wel suf van, waardoor je geen tijdsbesef meer hebt en de tijd sneller voorbij gaat. Het grote voordeel is dat het binnen een paar minuten is uitgewerkt, dus tijdens de persweeen was ik zo weer helder. heb de geboorte dan ook heel bewust meegemaakt.

12. carlijne

carlijne Lid

10 apr 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben gister bij de gyn geweest (met jullie tips!!! dus super bedankt daarvoor!!). Die adviseerde me er gewoon naar te vragen. Het zou geen probleem zijn en ze stond er vierkant achter. Dus dat was ff een mega opluchting. Zelfs een ruggeprik was een van de opties.

13. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hoi,

ik heb ook een pompje met remifentanyl gehad.(bij elke wee mag je drukken, waardoor er pijnstilling vrij komt in je bloedbaan via het infuus) Volgens mij heb ik dat knopje constant ingedrukt gehouden! En hun maar zeggen, alleen drukken tijdens een wee(ja die had ik steeds!) De pijn was nog steeds ondraaglijk(ingeleid wegens Hellp) ik had een enorme weeenstorm, maar werd er wel rustiger van.
    Als ik nu opnieuw ingeleid ga worden, wil ik inieder geval een ruggenprik en idd op tijd aangeven. De anesthesie was nogal druk en ik kon echt niet wachten voor mijn gevoel!!

Succes, Selma

14. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.210
    1.269
    113
    Centrum België
    Geen medicijnen als pijnstiller, maar het bad! Is me super meegevallen en promoot het bij iedereen :D (op voorwaarde dat alles ok is bij mama en baby natuurlijk)

Ga bij een volgende ook voor deze optie. Heerlijk relax en lekker warm rond je lichaam!

15. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hier ook remifentanil pomp. was super.

elke keer als het lampje gaat branden kan je drukken (tussendoor mag je ook drukken mar gebeurt er niets hahaa) ik bleef maar drukkken want wilde het lampje niet missen hihihi.

werkte als een trein. werd er alleen wel stoned van.

16. carlijne

carlijne Lid

10 apr 2010
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kwek:
    Ben bang dat die optie uitgesloten is. Ik moet in het ziekenhuis bevallen. Wat ik begreep is dat je niet in bad mag bevallen wanneer je een medische indicatie heb. Ik vond dit wel erg jammer want heb er ook alleen maar goeds over gehoord!
    Bedankt voor de tip iig.

17. KarlijnS

KarlijnS Lid

21 jul 2010
    90
    0
    0
    Medewerker Service Desk
    Hoorn
    Hier ook een weeen storm vanwege inleiding.

Kreeg een ruggeprik aangeboden, maar had ondertussen al ruim 7 cm ontsluiting. Is dus een pethidine injectie gworden. Deze werkt 4 uur lang. Voelde de weeen er dwars doorheen, maar kon tussendoor wel op adem komen. Werd er ook behoorlijk stoned van...

Deel Deze Pagina