Hallo Dames, In Maart gaat ons kindje naar de creche en nu moet ik zodra onze kleine is geboren, bij de belastingdienst kinderopvangtoeslag aanvragen. Ik heb begrepen dat je zelf het volledige bedrag moet betalen aan de creche en dat je van de belasting dan weer de toeslag terug krijgt. (Hierbij zit ook de werkgeverstoeslag bij in, heb ik begrepen) Heeft er iemand ervaring mee, hoe dit gaat en of het mee of tegen valt. Ik dacht eerst dat het een heel gedoe zou zijn, maar misschien dat het toch wel meevalt, zodra alles geregeld is. Graag hoor ik ervaringen en verhalen van anderen, zodat ik weet hoe alles in z'n werk gaat. Groeten Christa.
Je kunt het ook aan het kdv laten uitbetalen. Dat kun je bij de aanvraag aangeven. Dan hoef je zelf alleen nog maar de eigen bijdrage over te maken.
bij ons kan het niet aan het kdv overgemaakt worden. Wij krijgen het rond de 20e elke maand en hierna betaal ik zelf de rekening van het kdv. Als je wil weten hoeveel je krijgt kan je dit uitrekenen op www.toeslagen.nl Zodra je kindje geboren is vul je de formulieren in om de toeslag aan te vragen. Dit stuur je op en duurt +- 8 weken voordat het geregeld is. Vraag het dus wel meteen aan zodra je kleine geboren is en je het burger service nummer hebt.
Bij ons kdv kan je het ook niet laten overmaken door de belastingdienst naar het kdv, helaas. Ik wilde het al aanvragen, maar je moet idd eerst een sofinummer hebben. Dus zodra het is geboren ga ik dat even regelen. Het zal vast wel meevallen met het regelen dan, denk ik. Dacht ineens, hoe gaan we alles doen en snap ik dat wel met de belasting enzo. Bedankt voor jullie reacties. Groetjes Christa.
Je kan nu al wel vast de formulieren aanvragen en zo veel mogelijk invullen. Scheelt straks weer wat werk.
Je kunt ook alles via dat programma doen via internet. het is binnen 2weken geregeld. maar je moet wel eerst het burger service nummer hebben en dat duurt meestal wel ff. ik maak het ook zelf over. (in mijn geval gastouder en bemiddelbureau) heb voor dec al gekregen.
Bedankt voor jullie tips en ervaringen. Nu weet ik een beetje hoe het in zijn werk gaat. Groetjes Christa.