probleempje

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Kelly83, 11 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly83

Kelly83 Actief lid

11 sep 2007
    286
    0
    0
    Groningen
    Hallo,

Vanaf 1 dec moet ik weer gaan werken. de maand dec nog een flexibel rooster en vanaf 1jan een vast rooster, ook wel fijn voor de oppas.
    Maar nu heb ik een gastouder die maar 3 dagen in de week kan oppassen.
    Toen ze op mijn werk bezig gingen met het nieuwe rooster heb ik direct aangegeven dat ik op 1 dag niet overdag kan werken. late dienst is geen probleem.
    Nu heb ik het concept rooster gekregen en daar staat in een 10weekse rooster 4x die dag ingepland dat ik dus geen oppas heb....

Gisteren gesprek met de gastouder gehad en ook het probleem uitgelegd, nu wil ze wel het 1of ander gaan proberen, dat ze op die dagen dat ik moet werken wel zou kunnen... Maar ik heb mijn werk gebeld, en nu blijkt er alweer een ander rooster te zijn, omdat ik te veel was ingeroosterd en is het een 20weekse rooster geworden....pff wat moet ik hier nu mee?
    as donderdag hebben we een werkoverleg hierover, dus daar ga ik ook maar even heen. hopelijk weet ik dan meer, en dan ook definitief.
    Stel de gastouder kan niks regelen op die dagen, dan heb ik echt een probleem, en ik wil ook niet dat mijn dochtertje in een week naar 3 verschillende mensen moet....

moest het ff kwijt, en hoe zouden jullie dit oplossen?

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Kan je man eventueel die dagen opvangen door vrij te nemen van zijn werk? Of misschien je (schoon)ouders of een vriendin een dagje vragen om op te passen?
    't Is balen, ik heb zelf in principe gewoon wel vaste werkdagen, alleen in drukke tijden werk ik extra en dat is ook altijd zo schipperen. Af en toe voelt het als leuren met je kind en dat is gewoon niet leuk, zeker niet als je net weer begint met werken.

Ik hoop voor je dat je rooster alsnog omgezet wordt na het werkoverleg.

3. Kelly83

Kelly83 Actief lid

11 sep 2007
    286
    0
    0
    Groningen
    Dank je voor je antwoord.

Ik heb al met mijn vriend overlegt of hij geen ouderschapsverlof voor die dagen dat ik dan moet werken wil opnemen.maar op zijn werk wordt er erg moeilijk over gedaan, nu weet hij wel dat ie in zijn recht staat,maar hij heeft het erg naar zijn zin, en wil liever ook niet vrij van zijn werk, maar ja ik zei ook je dochter gaat wel voor lijkt me. Dus naar deze optie gaan we nog even kijken. Vrienden/ouders ed, gaat niet...anders hadden we het zo opgelost.

Idd ik wacht donderdag even af, misschien valt het dan toch wel erg mee, en anders moeten we dan toch maar weer naar een andere gastouder of evt creche gaan rondkijken.

4. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Moeilijk zeg! Komt me zo bekend voor. Ik werk onregelmatig en heb 2 dagdelen in de week geen oppas (ook gastouder). Roostermaker wil hier rekening mee houden en pland altijd vrij in. Nu is het meerdere malen voorgekomen dat ik toch moest werken. Geen oppas! Ik heb geen ouders / schoonouders die het kunnen doen. En vrienden werken allemaal. Ik zit zo omhoog dan. Soms nam mijn vriendin vrij om op te passen, te gek voor woorden toch! Mijn man kan geen vrij nemen, een eigen zaak en geen vervanging. Ik voelde me zo rot, want het is wel je lieve schatje! Na het meerdere malen te hebben gezegd op mijn werk is het nu nog steeds hetzelfde liedje met het gevolg dat ik volgende week voor het laatst werk! Ik was het zo zat! Ik ga volgend jaar werk zoeken voor vaste dagen waar ze niet meer vanaf kunnen wijken.

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Kelly, je vriend hoeft het toch niet per se als ouderschapsverlof op te nemen? Hij zou ook gewoon een vrije dag kunnen nemen. Op zich wel jammer van de vrije dagen, maar ja, als het de enige oplossing is... En een vrije dag kunnen ze moeilijk weigeren, lijkt me.

6. Kelly83

Kelly83 Actief lid

11 sep 2007
    286
    0
    0
    Groningen
    Ja maar dan zijn het wel erg veel vrije dagen denk ik. dan heb je nooit meer wat achter de hand als het echt nood is, nou ja dat is dit dan ook natuurlijk.

Ik wacht het rooster wat ik morgen hoop te zien ff af en dan kan ik weer verder met regelen.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Heb jij al met je werk gesproken? Want als jij iets hebt aangegeven, kunnen ze toch wel wat meer hun best doen om daar gehoor aan te geven? Het lijkt erop alsof ze nu totaal geen rekening met jou hebben gehouden.

Overigens is een nieuwe gastouder zo gevonden denk ik... Alleen wel vervelend natuurlijk, zeker als je het idee hebt een fijne te hebben gevonden.

8. Kelly83

Kelly83 Actief lid

11 sep 2007
    286
    0
    0
    Groningen
    Hallo,

Ja ik had het al meer dan 1x aangegeven,maar ze luisteren niet. en ik had direct gebeld toen ik het rooster thuis kreeg,maar ze konden niet aan mijn wensen voldoen omdat ze dan ook rekening moeten houden met de andere 10 collega's, en dat was ook zo, niemand was het eens met haar rooster.

We mogen dus wel onderling ruilen, waardoor we het wel allemaal eens worden met ons rooster, ik heb het nu zo geruild dat ik op donderdag vrij ben. Wel moet ik dus nog een deeltje flexibel blijven dat is voor ongeveer 1 dag in de week, maar dan moeten ze maar rekening met me houden dat ik echt niet op donderdag kan.
    Het is nu nog steeds niet officeel en ook nog niet eens bekend wanneer het nieuwe rooster officieel ingaat, lekker dan ik moet toch weten voor me gastouder wanneer ze moet oppassen?
    Zoals je leest wordt er totaal geen rekening gehouden met jonge ouders(en daar bedoel ik mee, ouders met nog jonge kinderen, daar zijn er maar 3 van bij ons)

Bedankt voor de tips en het aanhoren!

9. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Jammer zeg dat je werk niet zo flexibel is als wat ze van jou wel verwachten!

10. Kelly83

Kelly83 Actief lid

11 sep 2007
    286
    0
    0
    Groningen
    Nou idd....en het mooie komt nog, wordt vandaag gebeld dat het nieuwe rooster waarschijnlijk pas vanaf mei ingaat. jongens waar zijn we mee bezig... heb ze wel gezegd dat ik geen oppas op maandag en donderdag heb dus tot mei die dagen niet kan werken. dat is mijn probleem niet.

nu was ik wel de 1e die ze opbelde om te ''overleggen'' ze wou niet dat ik dik in de problemen kwam omdat het rooster later ingaat.

Deel Deze Pagina