Hoi meiden, Mijn ventje heeft sinds eergisteren erg last van krampjes en ik vind het zo zielig als ik hem zo zie huilen dat raakt echt mijn hartje .. Maar goed wat ik dus wilde weten is of jullie miss nog tips hebben wat ik er het beste aan kan doen... Ik stap niet over op een andere voeding want hij reageert hier veder gewoon goed op dus miss dat jullie andere tips voor mijn hebben...? Alvast bedankt.... Liefs Chantal
Zielig he meis! Die krampjes zijn helaas heel normaal, maar je kan er helaas bijna niets aan doen. Het is een periode waar ze helaas doorheen moeten. Rond de drie maanden stopt het gelukkig. Hier wat tips: Haptonomische houding------> Je kindje op de buik op je onderarm leggen. Het ruggetje kantel je dan tegen je buik aan. Snap je het een beetje? Je handpalm masseert dan onder het lopen het buikje van je kindje. Voorzichtige "fietsbewegingen" maken met de beentjes. Handoek warm maken op de verwarming bijvoorbeeld en op het buikje leggen. Rooibosthee/ Venkelthee bij de flesvoeding doen. Als je borstvoeding geeft dit zelf veel drinken. Soms zit de kleine ook wat dwars, je ziet ze dan rood aanlopen en opkrullen. Ze proberen dan de lucht of ontlasting kwijt te raken. Leg je kleine dan eens op de schoot en laat het met de beentjes tegen je hand of buik zichzelf afzetten. Waarschijnlijk poept hij dan zijn luier vol of komt er een giga scheet uit. soms helpt het ook om de thermometer te gebruiken. Misschien een rare tip om de thermometer te gebruiken als het niet nodig is. Maar je zult het vaak genoeg hebben meegemaakt dat er dan ontlasting mee kwam. Dus waarom niet gebruiken als je kleine er opgelucht van raakt? Deze tip kwam van mijn moeder, nou Noa was oma dankbaar hoor! Deze tips hielpen Noa door deze periode heen. suc6 met je kleine
bij ons helpen de druppeltjes van VSM erg goed. Heet Cinababy, is ook een beetje zoet dus ze vinden het niet erg om te krijgen.
Ja vind het echt zielig... maar ik moet ook van geluk spreken want hij heeft dus alleen overdags last van krampjes ( althans nog wel ) en s'nachts dus niet.... Ik snap wat je bedoeld met die Haptonomische houding Dat met die venkel thee had ik ook wel eens gehoord maar ik wist dus niet of dat mocht maar dat ga ik dan ook eens proberen... Thanx voor je tips.... @Jodi: En doe jij die druppels dan in de voeding of geef je die gewoon zo ? want ik heb dus ook die druppels van mijn schoonzusje gehad maar ik durfde het niet zo aan, niet omdat het van mijn schoonzusje was maar omdat ik niet wist of het wel goed was( stom eigenlijk ).... en hoe vaak gebruik je die druppels per dag?
Je kan ook sab simples druppels kopen. Google even op sab simplex en je komt een site tegen waarop ze te koop zijn.
Ik heb abc dolphius (homeopathisch)...is een poeder die je door de flesvoeding kan doen of je kan het met venkelwater oplossen (wat ook helpt tegen krampjes) en met eenlepeltje geven...hier werkt het errug goed..! Beiden te koop bij de apotheek
Mijn meisje had ook heel veel last van krampjes en toen ben ik uit een ander flesje de voeding gaan geven en die fles is speciaal bedoeld voor kinderen die te snel drinken ... de fles die ik ben gaan gebruiken heet Bee Free en kreeg je bij d.a winkels .... en de krampjes verdwenen als sneeuw voor de zon ... succes ermee
hier ook sab simplex sinds een week gaat het super! Die tip van de thermometer moet je alleen in noodgevallen gebruiken. Anders wen je de darmen eraan dat ze alleen door externe stimulatie poepen. Dit vertelde de cb arts me. Cinababy hielp hier ook niet. Ook hebben we de fles van DrBrown dat is net zoiets als de BeeFree fles (te koop bij prenatal) deze voorkomt darmkolieken, middenoorontsekingen en spugen.