vieze geur hondenplas :-(

Discussie in 'De lounge' gestart door farfalli, 24 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    #1 farfalli, 24 nov 2015
    Laatst bewerkt: 24 nov 2015
    De hond van onze buren is erg oud en zijn urine ruikt, op z'n zachtst gezegd...walgelijk :( Daar kan het beestje niks aan doen maar in de zomer moesten we een keer onze voortuin ontvluchten omdat de hond net geplast had en wij getrakteerd werden op een walm die ik...nouja...echt nooit eerder geroken had. Echt te vies.
    Zij laten hun hond vaak tegen hun eigen hek aan plassen maar vaak genoeg tegen ons hek. Meestal in de vroege ochtend of avond, dus we zien het niet altijd, maar de buurman stond ook een keer gezellig te wachten terwijl de hond tegen ons hek plaste. De hoek van het hek is al wit uitgeslagen.... ik was toen iets te beduusd om iets te zeggen maar als ik het weer zie vraag ik of hij dat een meter eerder kan doen, bij zijn eigen hek.
    Ok, ik weet dat ik hier niet zo moeilijk over moet doen, en dat doe ik al 7 jaar niet, maar nu.... elke keer die walm waar ik van ga kokhalsen.... ik merk dat ik er geirriteerd van raak. Praten met de buren gaat niet helpen, onze verstandhouding is niet zo goed. Ik dacht erover een goedje te kopen dat honden wat op afstand houdt (want er zullen ook wel andere honden plassen), iets wat niet schadelijk is voor dieren. Maar ja, dan ga ik dus iets viesruikends spuiten om iets anders wat vies ruikt te voorkomen.... En ik heb er geen verstand van en wil geen schadelijke dingen doen.
    Ik denk niet dat jullie het kunnen oplossen hoor, ik wilde even klagen, ik merk dat ik nu dagelijks loop te balen, zodra ik naar buiten ga knalt die geur in mijn gezicht....

2. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ik zou dat ook echt goor vinden... sowieso alle hondenpis..

je laat je hond niet tegen iemand hek of struik aan plassen ...

je mag er echt wel wat van zeggen hoor.. niet alleen als je ze pas weer ziet.. maar gewoon aan de deur gaan!

3. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik weet t, je hebt ook gelijk en ik ben ook niet te bang of zo. Maar de buurvrouw is zo vreemd en ik heb zo genoeg van dat mens...ik heb gewoon geen zin om aan te bellen. Altijd dat ontevreden boze hoofd...brrr...ik wil zo min mogelijk contact. En aanbellen zou niet helpen, dat weet ik nu uit ervaring... ik ga toch maar eens op zoek naar diervriendelijke middeltjes om honden op afstand te houden. Dank voor je reactie ;)

4. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    De hond op afstand houden zal moeilijk worden. De meeste middeltjes die verkocht worden helpen niet of nauwelijks. Wat je misschien wel kunt doen voor jezelf is citronella kopen. Heeft de action ook en kost geloof ik iets van 45 cent per fles van 1 liter. Dit kan je eventueel puur over de piesvlekken heen gooien en haalt echt 80% van de stank weg.

5. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Top! Dat is een goeie tip, dank je.

6. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    als je ze niet aant wilt spreken, kun je misschien een briefje op je hekje hangen.

ik zou het heel erg op prijs stellen dat u als hondeneigenaar uw hond niet tegen mijn hek aan zou laten plassen..

of iets anders... want als 1 hond plast, dan plassen alle honden die langslopen ook op die plek. even hun geur achter laten.. je kan ze niet allemaal gaan aanspreken

7. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Dit zou ik dan inderdaad ook proberen. Man, toch te vies voor woorden zeg! Wij hebben ook een hond, maar daar hoeft een ander toch geen last van te hebben..

8. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Beetje gemeen misschien, maar wat peper strooien bij je hek dan? Daar niest hij even van. Maar ik denk dat zo'n beestje al snel snapt dat hij bij jullie hek moet niezen. Wel jammer dat de hond er dan onder moet lijden. Het beestje kan het natuurlijk niet helpen dat er niet beter voor hem gezorgd wordt. Als je een hond hebt moet je er ook mee lopen vind ik

Deel Deze Pagina