Ik moet me gaan aanmelden bij een kraamzorgbureau. Kreeg de tip van iemand om dit te doen bij 1op1 kraamzorg waarbij je je verzoek indient en er dan een zzp’er reageert op je aanvraag. Dan heb je een meer persoonlijk contact. Dat sprak mij wel aan. Maar mijn aanvraag staat nu twee weken open en ik heb nog geen enkele reactie. Dus ik ga me nu maar melden bij een groter bureau. Eerder had ik al De Waarden en en ZIN, maar beide keren had ik geen leuke kraamhulp. De eerste was een oude kenau, waar de verloskundige bij een controle zelfs een keer ruzie mee kreeg omdat ze iets had gedaan op eigen houtje. De tweede was een blue meisje, geen bal aan en deed helemaal niets. Die heb ik er eerder uitgezet. Nu heb ik niet veel eisen, wil ook helemaal niet veel uren. Alleen het nodige, zorg voor mij en de baby en even morgens helpen de andere boys op gang te brengen. Wie heeft er een tip voor een bureau die werkt in de omgeving utrecht?
Ik zou toch zeggen de Waarden. 2x een hele leuke kraamverzorgster gehad. En als ze niet bevalt bel je het kantoor en komt er een andere.
Vanuit mijn verloskundigenpraktijk is Naviva aangeraden! Ook veel vrienden en kennissen hebben daar hun kraamzorg vandaan en zijn erg te spreken. Dus heb het nog niet zelf meegemaakt maar hier (Nieuwegein) wordt Naviva door iedereen aangeraden! Dus die komen bij mij in december.
Ik heb Naviva gehad. Ze heette est(h)er. Geweldige hulp. Ik was acuut op genomen en dus ruim een week niet thuis geweest, lees huis puinzooi, berg was, geen boodschappen in huis etc. Ze heeft super veel gedaan. Ik kon ook goed met haar praten. Ik ben alleenstaand. Verlenging 2 dagen was ook geen probleem. Bij intake kon ik heel duidelijk aan geven wat ik wel/niet wilde. Niet rokend, een rustig ervaren iemand en iemand die zelf initiatief neemt en wat doet in huis. Ze kunnen natuurlijk niks garanderen. Ze hebben een kraam tijdens zwangere zaterdag in het wkz utrecht. Krijg je vaak ook een leuk kado.