Ervaring met kraamzorg?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aleks, 30 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleks

    Aleks Lid

    30 dec 2021
    23
    0
    1
    Hoi,

    Ik ben zwanger en ik wil een kraamzorg kiezen. Heeft iemand goed impressie en ervaring van kraamzorg en welke?

    Groeten
     
  2. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw
    Ik zou voor een zzp'er gaan!
     
    Ysabella en Happyhope vinden dit leuk.
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik had Naviva.

    Ik had duidelijk aan gegeven bij de intake: niet allergisch voor katten, niet roken,rustig iemand en iemand die van aanpak weet/initiatief neemt. En ik kreeg zo iemand. Top kraamverzorgende!

    Ik ben alleenstaand en had 10 dagen in ziekenhuis gelegen. Plus keizersnede. Dus je kunt je wel iets voorstellen hoe het huishouden erbij stond... Ze heeft hele huis gepoetst, was weg gewerkt, nog naar de kruidvat geweest. En top zorg aan mij en mijn dochter. Zo fijn.
    Verlengde kraamzorg gehad en was zo geregeld.
     
  4. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Ik ook, zeker met de drukte bij de bureaus!
    Wel op tijd regelen, want de meeste zzp’ers zitten super snel vol.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  5. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Wij wilde ook een zzp’er en ben er achteraan gegaan bij 8 weken zwangerschap maar helaas niemand meer te vinden. Uiteindelijk gekozen voor een groter bureau, Kraamzorg de Waarden. Ze zijn net een weekje weg en het is prima bevallen.
     
  6. Aleks

    Aleks Lid

    30 dec 2021
    23
    0
    1
    Hoi,

    Dank je wel voor jullie advies. Heeft ieamand gehoord voor Welcome Kraamzorg?
    @Happyhope @Mammavantwee hoe gaat het zzp'er? Waar kan ik deze vinden en hoe gaat het met contract tussen zzp'er en zorgverzekering?

    Groeten
     
  7. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Je kan kijken bij kraamzorg 1 op 1 en daar zoeken naar een geschikte zzp’er. Ook kun je je verloskundige bellen of zij zzp’ers kennen. De meeste zzp’ers hebben nauwe contacten met verloskundige praktijken en kunnen goede kraamverzorgenden aanbevelen.
    Anders even googlen voor iemand uit je omgeving. Ze horen contracten te hebben met de verzekeringen. Hier hoef je zelf meestal niks voor te regelen, maar kan je altijd informeren bij de kraamverzorgster.
     
  8. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Hier goede ervaring met ZIN kraamzorg gehad :) ze werken landelijk. Nu helaas niet meer in mijn regio, anders had ik ze nu weer ingezet.
     
  9. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    562
    344
    63
    Vrouw
    Hier de eerste keer iemand gehad van de Kraamvogel, daar niet blij mee, heb mijn klachten wel gemeld maar totaal geen reactie op gehad.

    Tweede keer gekozen voor een zzp-er, zo blij met die keuze.
    Er zijn meerdere websites waar zzp-ers staan ingeschreven en waar je dus naar zzp-ers kunt zoeken. En sommigen zijn ook via google of facebook te vinden als ze een eigen site/pagina hebben. Maar wat ik begreep zitten ze op dit moment wel snel vol dus niet te lang wachten.
     
  10. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw
    Ik zou het indd via je verloskundige eerst proberen. Onze kraamhulp heeft heel goed contact met de verloskundige.

    Ik weet niet hoever je al zwanger ben? Je moet echt niet te lang wachten met aanmelden. Ik wilde heel graag dezelfde kraamhulp als bij m'n zoontje, met 4 weken aangemeld en paar dagen later had ze alweer 2 aanvragen voor dezelfde week. Dus ik had net geluk ;)
     
  11. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    1e keer had ik de Kraamvogel, maar niet goed bevallen, en ook klacht de deur uit gedaan, geen reactie.
    2e keer een kraamzorg hier in de stad (kraamzorg een mooi begin), dat is me zo goed bevallen dat ik nu ze weer wil hebben bij dit 3e kindje :)
     
  12. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik ga dit keer ook voor een ZZPer.
    Ook fijn dat je weet wie er bij je over de vloer komt, want ik heb nu al WhatsApp contact met mijn ZZPer. Gewoon standaard contact zo van deze vragenlijst invullen, mijn exacte uitgerekende datum doorgeven (Daarna kon ze haar vakantie boeken bijvoorbeeld) erg prettig. Als ik vragen heb kan ik alles aan haar vragen, ik heb geen vragen maar het is wel fijn dat ik nu dus al contact met haar kan hebben indien nodig.
     
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    4x kraamzorg de waarden gehad.
    2x volledige uren.
    2x alleen moeder/kind zorg.
    Alle keren is me dat prima bevallen.
     
  14. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Ik heb 2x dezelfde gehad, toen Careyn (nu Naviva). Eerste keer mega klik had verlengde zorg na lange ziekenhuisopname. Ze was geweldig en was zo blij dat zij bij de 2e weer kwam! Dat vond zij ook heel gezellig en na paar dagen had ik wel zoiets van oke genoeg gekletst moet je niet wat doen? :roflmao: ze is inmiddels met pensioen haha, we hebben nog wel app contact maar heb voor nu een andere organisatie omdat ik me niet geheel kon vinden in de richtlijnen van Naviva. Ik werd na inschrijving gelijk gebeld voor een gesprekje dus dat was leuk. Kleine organisatie met meer ruimte voor persoonlijke wensen. Zo weet ik dat mijn 3e zeer waarschijnlijk ook een melkallergie zal hebben na 2 zwaar allergische kids en wil ik dus afwijken van het protocol. Bij Naviva is dit bij 7% lichaamsgewicht bijvoeden met nutrilon. Dit heeft bij mijn zoon meer kwaad gedaan dan goed. Ik heb dit gelijk aangegeven nu bij inschrijving en ze waren er helemaal ok mee dat ik dit niet wil

    Ik zou dus vooral voor jezelf bedenken wat je echt belangrijk vindt en daar naar op zoek gaan. Wil je bijv echt graag bv geven zoek dan een organisatie waar er ook veel kennis over bv is en een lactatiekundige heeft. Goede begeleiding is van essentieel belang om het te laten slagen. En dan dus bij je inschrijving die wens ook heel duidelijk noemen. Om maar een voorbeeld te geven
     
  15. emmen88

    emmen88 Actief lid

    1 sep 2014
    357
    463
    63
    Hier een zzp'er geregeld in een vroeg stadium, komt ze onlangs met de mededeling dat ze niet komt kramen omdat ze een andere baan gevonden heeft:eek::eek:
     
  16. Annefien

    Annefien Bekend lid

    4 jan 2021
    562
    344
    63
    Vrouw
    Als het goed is heb jij een contract/overeenkomst met haar gesloten en heeft ze zorgplicht en moet zij een vervanger regelen. Of staan er andere voorwaarden in haar contract?

    Vind het ook een rare actie (op zijn zachtst gezegd niet netjes), als je wil stoppen en een andere baan zoekt stop je ook met zwangeren inplannen lijkt mij en start je met je nieuwe baan nadat je de lopende afspraken hebt afgerond of evt overgedragen.
     
  17. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Zin is overgenomen door de kraamvogel..
     
  18. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Klopt, maar die werken ook niet meer in mijn regio :)
     
  19. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ah sund. Hier nog wel ben benieuwd hoe ze dit keer bevallen.
     
  20. Zwaluwtje13

    Zwaluwtje13 Actief lid

    29 aug 2021
    196
    174
    43
    Vrouw
    Wij gaan ook voor een zzper. Kwam bij haar via een vriendin. Maar mijn verloskundige kent haar ook. Wel bij 4 weken al geregeld. Je zou je verloskundige kunnen vragen.

    Ik vind het vooral fijn dat ik weet wie er komt en ik niet straks 3 verschillende kraamhulpen met allen hun eigen maniertjes en regeltjes heb gezien. Dat had mijn schoonzus bij haar eerste, dacht ze net te weten hoe het moest kwam er een nieuwe hulp die het weer anders wilde.

    Tijdens de intake met onze kraamhulp merkte ik meteen dat ze ons vooral wil ondersteunen maar vooral ook oog heeft voor wat wij belangrijk vinden.
     

Deel Deze Pagina