ervaring met KZ bijkopen?

Discussion in 'Kraamtijd' started by douglas84, Jan 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    Wie heeft ervaring met kraamzorg bijkopen? Vorige keer had ik na ks aan 10 dagen niet genoeg. Kon echt nog niks. Maar gelukkig was manlief vrij.
    Nu met een 2e die al rond loopt wordt het nog lastiger. Nu zag ik dat de kraamzorg Isis mogelijkheid geeft om kraamzorg bij te kopen. maar vindt best duur. Wie heeft er ervaring mee en krijg je het nog deels vergoedt ofzo?

2. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hoi, wat leuk dat je kraamzorg neemt van Isis! (is mijn werkgever ;))
    Je krijgt de extra uren niet vergoed, helaas.
    Hier probeert mijn man na de kraamweek een week vrij te zijn en ik hoop dat ik het dan weer een beetje red.
    Dochter kan ik zonodig wel naar de oppas of mijn ouders doen en tegen die tijd gaat ze naar de psz.
    Maar hier geen ks gehad en straks hoop ik ook niet.
    Wel lang moeten herstellen van ontstoken knip en borstontsteking direct na de kraamweek.
    Het bijkopen van kraamzorg kun je aan het einde van de kraamweek wel beslissen, dat hoef je nu nog niet aan te vragen.
    Misschien eerst kijken of je wat kan regelen met je man en familie? Ga je een gewone bevalling proberen?

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    O ja, in sommige gevallen vergoed een verzekeraar nog wel extra zorg, vaak 12-15 uur wat verdeeld mag worden over max. 4-5 dagen.
    Maar dan moet je erg uitgebreid verzekerd zijn. Bijv. bij De Friesland kun je dan na een ks er gebruik van maken.
    In de meeste gevallen moet je een goede reden hebben en de verloskundige moet dat aanvragen en de verzekeraar moet dan akkoord geven.

4. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    oh ik bij verzekerd bij Friesland heb AV Gezin.

Ligt eraan hoe de zwangerschap vordert of ik wel gewoon mag proberen. Dus afwachten.
    Probleem is dat onze familie behoorlijk ver weg woont en een toeristisch bedrijf hebben en ik in de bouwvak beval. Ze kunnen hier ook niet slapen.

Trouwens nu je vertelt dat je voor Isis werkt, doet de kraamzorg ook de zorg voor mijn dochter van dan 2 jaar? Of moet mijn man dan ook vrij nemen in de kraamweek?

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Ik zal even voor je naar de verzekering kijken.
    Staat me iets van bij dat je Optimaal moet hebben maar zoek wel even voor je.

Zorg voor je dochter hoort erbij hoor. Je kunt gemiddeld max. 8 uur per dag krijgen, na een ks krijg je 2 uur per dag er extra bij. Ook als je bijv. heel veel last hebt van hechtingen en zelf niks kunt.
    Ik zou je man na de kraamweek vrij laten nemen, dan heb je er meer aan.
    Mogelijk kan de kz door de weeks wat langer blijven en in het weekend wat korter als je man thuis is. Dat gaat in overleg.

6. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    De vrouwelijke verzekerde heeft in de volgende situaties recht op vergoeding
    van uitgestelde kraamzorg:
    - bij een vacuümverlossing, keizersnede of meerlingbevalling: bij thuiskomst
    van de baby(‘s) binnen zes weken na de bevalling. Verder dient de kraamzorg
    in dat geval volledig plaats te vinden binnen tien dagen na ontslag van de
    baby(‘s) uit het ziekenhuis;

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,193
    35,893
    113
    Ik heb het ook overwogen bij de tweede, maar mijn man heeft uiteindelijk 2 weken na de bevalling vrij genomen.

Ik moet wel zeggen, mijn herstel na de tweede ks ging veel sneller. Bij de 1e heb ik 10 dagen op bed gelegen zo ongeveer en bij de tweede kon ik mij met 5 dagen alweer redden.

8. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

Jun 17, 2008
    1,677
    0
    0
    Drenthe
    ik werd bij thuiskomst bij ks ziek dus dat viel erg tegen. Hopen dat het nu beter zal gaan en of het wel of niet ks wordt. Mijn man neemt na de kraamweek in ieder geval 2 weken vrij en de dagen dat ik in het Zh zal liggen is hij ook vrij om voor mijn dochter te zorgen.
    Maar zal je voor dat laatste ook zorgverlof kunnen krijgen?

Share This Page