Onze kleine hompie is vandaag 12 dagen oud en geboren met 37.6 weken. Hij doet het prima. Hij krijgt hypo allergene voeding. HIj heeft alleen iedere dag weer erg moeite met peopen. (huilt alleen bij poepen en honger dus misschien denk je waar heb je het over) Heeft iemand een idee hoe we dit voor hem een beetje kunnen verlichten? Ik heb hem al wel eens "getempt" maar dat kan moeilijk iedere dag he? Ik doe al 5-10 cc extra water in de fles (op 90cc) want dat hielp bij mijn andere kids goed.
O ja, wel na 24u geopende verpakking het water even koken. Gekookt water gebruiken helpt soms ook maar barleduc vaak beter. Tempen met vaseline wil vaak ook helpen. Kun je prima doen hoor als je hem daarmee kan helpen maar snap dat je liever de oorzaak opgelost hebt.
Kijk dank je wel daar kan ik wel wat mee. Ik denk dat ik gewoon van die flesje koop met een half litertje erin, die zijn zeker na 24 uur op. En tempen met Vaseline zou dat echt geen kwaad kunnen? (ik weet el dat het helpt en als het echt niet anders kan doe ik dat wel hoor ) Ik ben zo bang dat ik of iets stuk doe of zijn darmpjes lui maak.
Hij kan wel zelf poepen? Volgens mij kan het niet veel kwaad (maar heb er geen ervaring mee) maar hou het wel in de gaten. Wat betreft het water, wel opletten met mineralen. barleduc is mineraalarm. Niet elke mineraalwater is geschikt voor baby's.
Bedankt voor de tip. Ik gaf gewone flesjes water van AH eigen merk, maar als Barleduc beter is ga ik dat halen!
Mijn zoontje van 3 wkn heeft er ook last van. Wij gebruiken ook hypo allergeen. Ik kreeg de tip om een druppeltje slaolie in de fles te doen. Het werkt ook nog. Natuurlijk niet in elke fles. Heb het eergisteren en vandaag gedaan en dan in 1 fles, hij krijst nu niet meer als hij moet poepen en z'n ontlasting is niet meer ontzettend hard. Barleduc ga ik ook maar eens proberen.
Eventueel als hij echt last heeft zou je van vsm kindicol kunnen proberen. Speciaal voor kinderen, het is om de ontlasting lekker zacht te maken. Hier werkt het erg goed.
Dank je wel meiden. Zo fijn om dit soort dingen samen te delen. Ik hoorde gisteren dat het ook al veel scheelt als je het water toch kookt. Ik heb zo een ding waar mega eet water uitkomt en volgens mijn hulp kon ik dst met gewoon water uit de kraan terug koelen. We aan gewoon eens even uitproberen wat voor onze kleine man het beste werkt.